Gå til innhold

To flex or not to flex :P


zHoe

Recommended Posts

Heisann!

Sjekka skatteoppgjøret i dag, og det var gledelig lesing :D

Skal da gå til innkjøp av min første maskin, med tilhørende pads og poleringsmiddler.

Hadde vel egentlig bestemt meg for å kjøpe flex pakken med Scholl pordukter hos SS, men i dag kom jeg over metabo roterende til 2290,-.

Prisen blir jo da ca den samme for flexmaskinen (hvis man regner fullpris på schollproduktene i pakken), så hvilken ville dere gått for?

Metabo eller Flex?

Det skal nevnes at jeg aldrig har polert bil med maskin før. Holdte i metaboen idag, og synes kanskje plasseringen av hastighetsreguleringa var litt tungvindt. Hvordan er denne på flex? Hvordan er vektforskjellen?

Mvh

Hans Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Har ingen erfaring med Metabo, men Flex har en bedre plassering av regulering...

Og pakken fra SS er absolutt ett godt tilbud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Jeg har brukt metaboen i 1 1/2 år nå, å er meget fornøyd, men som sagt, hastighetsreguleringen kunne vert plassert anderledes. (jeg fikk denne billig gjennom en slektning som jobber hos en forhandler av denne maskinen, å hadde det ikke vert for dette, så hadde jeg nok endt opp med en flex)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR
Ja, det er en fin rabatt i den pakken ja :) Noen som har prøvd begge maskinene?

Jeg bruker Metabo, og har prøvd Flex litt.

Flex er lettere å håndtere, pga den lave vekten. Jeg liker håntaket på Flex bedre, og hastighetsreguleringen er bedre.

Begge bråker, og blir fort varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Metabo, og har prøvd Flex litt.

Flex er lettere å håndtere, pga den lave vekten. Jeg liker håntaket på Flex bedre, og hastighetsreguleringen er bedre.

Begge bråker, og blir fort varme.

Gammel Metabo du har? Metabo 12-174 og Flex L3403 veier det samme ;)

Hastighetsreguleringen er en smakssak; personlig synes jeg Metabo's er best men folk holder maskinen på forskjellige måter..

Hvis man foretrekker å holde rundt i bakkant på maskinen burde man styre unna Metabo da denne er ganske "feit" i kroppen rundt motoren i forhold til Flex.

Men uansett hva du kjøper kommer du nok til å bli fornøyd, begge disse maskinene er "creme de la creme" av polermaskiner på markedet.

L3403vrg=299.278.jpg

Roterende_polerm_490211ac3d93c.jpg

Endret av kazzper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den beskytelse plate ser upraktisk og skummel ut jeg... De som har metabo, har dere skrudd av denne...?

Har verken sidegrep eller "splashboard" montert på min.. er bare i veien jo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy
Har verken sidegrep eller "splashboard" montert på min.. er bare i veien jo ;)

Samme her.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Litt OT siden du ikke spør om det, men har du vurdert Makita 9227.. Ligger også på 2-3k, litt avhenging av hvor du handler, men det er i alle fall en maskin jeg har brukt i flere år og har god balanse, softstart, relativt lett(flex er lettere da), og holder i maaaange år også ved overdrevet bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Jeg har Hitachi(Som ser lik ut som Makita, og veier ca. det samme) og har ved flere anledninger brukt Flex. Forskjellen på de to er at Flexen kan du nesten føre med lillefingeren, mens Hitachien styrer seg selv litt mer da den er endel tyngre. Jeg liker Hitachi'en godt som en arbeidshest, men hver gang jeg låner Flex'en til Ketil blir jeg like overrasket over hvor lett den er å føre... Skulle jeg valgt på nytt, hadde jeg definitivt gått for Flex da den gjør jobben lettere. Men det er min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker flex'n min veldig godt, ikke noe problem å holde i helt bakpå, noe som er kjekt på tak ol.

Eneste jeg ikke liker er lyden, den er veldig ekkel så jeg foretrekker hørselsvern. Makitaen har en bedre lyd...

En annen ting er også at makitaen kan man justere ned turtallet enda mere enn på flex'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Metabo`s ulemper er en smaksak, dvs reguleringen på den og at den har en større kropp en feks Flex, jeg har Hitachi og Metabo maskin, men hadde jeg ikke hatt maskin så hadde jeg sterkt vurdert Flex sin, den er nett å jobbe med og får utelukende skryt..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle rådene :) Her får man hjelp fort!! :D Blir vel så jeg heller mot Flex'en, tror også jeg kommer til å angre meg hvis jeg ikke kjøper den :P Er noe spesielt med de føler jeg ^^

OT:

Kjøpte meg quick clay fra megs igår, og clayet 1/3 av panseret på en Ford 17m. 1/3 av claybaren ble brukt, og da var det nesten umulig å få fram en ren side igjen etterpå :S Virker som det ligger igjen en del poleringsrester fra jalla produkter på den. Hadde bare dårlig avfetning fra statoil tilgjengelig. Carbath var konge da ;) Utklasser AG såpa lett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...