Gå til innhold

Hakk i lakken langs hele siden


Norse

Recommended Posts

Har hatt bilen på verksted en stund, hvor det blant annet ble utført en liten lakkjobb. Når jeg fikk tilbake bilen derifra oppdaget jeg flere steder i siden hvor lakken var chippet bort. Jeg tok da en grundig vask for å se hvor ille det var. Jeg ser da at hele førersiden har hakk i lakken, som om hele siden skal ha blitt utsatt for stensprut. Jeg vasker bilen med jevne mellomrom, og disse chippene har aldri blitt observert på siden før, og jeg er da overbevist over at det må ha vært en enkelthendelse.

 

Jeg ringte ett verksted for å finne ut hva skaden ville koste, og ikke minst for å forhøre meg om hva som kunne ha skjedd. Personen som da tok telefonen forklarte at man ikke fikk stensprut i siden, om annet noe spesielt hadde hendt. Når jeg derimot kom til verkstedet ble jeg møtt av en kar som mente det også kunne være vanlig slitasje, men siden noen av merkene såg ferske ut kunne det være tilfelle at noe spesielt hadde skjedd.

 

Jeg er selv overbevist at bilen min må ha blitt utsatt for noe nå nylig. Men hva tenker dere som jobber på biler daglig. Er det vanlig med stensprut langs hele siden av bilen (og kun den ene siden) ?

 

Endret av Norse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niebelheim

Dette hendte med bilen til faren min for mange år siden.

Den sto parkert på en parkeringsplass som skulle spyles for våren, for å få bort sand og stein.

Alle som brukte parkeringsplassen hadde fått beskjed, men siden min far brukte den sjeldent, så hadde han ikke fått det med seg.

Resultatet var at hele venstre side og delvis fronten var full av steinsprut.

På den ene tåkelykten var det til og med sprukket lykteglass.

De som spylte plassen hadde tydeligvis gitt totalt f@#% i bilen, og spylt som vanlig.

 

Husker ikke helt hvordan det hele endte siden det er ca. 15 år siden, men jeg tror ikke han kom så langt med saken, siden de hadde gitt beskjed på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

___Franken___

Det kan selfølgelig oppstå steinspurt på siden av ein bil og, men aldri på samme måte som det fronten blir utsatt for ved kjøring. og det skjer sjølv om du er aleine på veien.

 

Det som kan ha skjedd, er som Niebelheim seie men då må dei totalt ha gjitt f.. i at bilen stod der, eller om det fortsatt er vinter hos deg kan det ha blitt brøyta og spruta stein.

Ellers skriv du at bilen nett har nett vert på lakkeringsjobb, og dei kan då ha komt borti bilen med noko, slikt som kan skje.

Men du skriv lite om lakkeringsjobben er gjort på siden det er skade på?

 

Legg gjerne ut ein bilde av bilen med skaden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanten på taket bake på bilen som ble lakkert. Fant to ferske hakk på stålet rett nedenfor taket på passasjersiden etter lakkering, men disse ferske hakkene jeg nå snakker om går langs hele siden på førersiden, med en mye større spredning enn det som er på panseret. Håper man ikke kan "kommer borti" førersiden på bilen rundt 15 ganger når man skal lakke taket på baksiden, men har vært inne på tanken om det kan ha vært sprøytet med noe kjemisk, eller fått sliperegn i siden. Konkluderte med at ved sliping muligengs ville vært fastbrent stål i lakken, fremfor chippet lakk. Passasjersiden har ingen hakk bortsett fra de 2 som dukket på kanten nedenfor taket.

Endret av Norse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...