Gå til innhold

Geir's Lexus IS 220D


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Scandicshine Detailers from the Eastside & Westside..

Geir’s Lexus var litt av en oppgave.. Lakken var som mange av dere vet helt håpløs da tidligere behandlinger har satt sine spor...

Skotner og jeg gikk igang med vask ca kl 09.30 søndags morgen..

Karosseri fikk:

Scholl Crack 9000

Scholl Rapid 9000

HT

CG CWG

SS Mitts

CG Miracle Dryer

Dekk og felg fikk:

CG Sticky Wheel Gel

Div børster

001.jpg

002.jpg

003.jpg

Litt inspeksjon av lakken :o

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

010.jpg

011.jpg

012.jpg

Tapet opp ett lite område for å teste, dette ble riktignok gjort på panseret, hvor det var klarlakk, noe som resten av bilen manglet :angry:

013.jpg

014.jpg

Etter dette var det bare å prøve seg litt frem på de forskjellige delene av bilen.. Jeg endte opp med Makita'n min, orange uber pad og Scholl S17 som lakkrens og fin Megs pute med 3M Ultrafina ..

Skotner kjørte Scholl S17 på blå Scholl pad og S40 på svart Scholl pad.

015.jpg

016.jpg

017.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

025.jpg

Sola er fin å bruke til inspesering av hologrammer og kjørespor..

026.jpg

027.jpg

028.jpg

Skotner var veldig fornøyd med denne døra ihvertfall :thumbup:

029.jpg

030.jpg

Så blir det litt diverse bilder fra forskjellig paneler :)

031.jpg

032.jpg

033.jpg

034.jpg

035.jpg

036.jpg

037.jpg

038.jpg

Så var det høyre fordør, denne var virkelig jævlig.. Det var avfetting som var etset igjennom lakken og lagd rennemerker.. Om det var avfetting skal jeg ikke si 100% sikkert, men vi konkluderte ihvertfall med det..

039.jpg

040.jpg

041.jpg

042.jpg

043.jpg

044.jpg

045.jpg

046.jpg

047.jpg

Så var det tid for CG Vertua Bond som ble lagt på for hånd med røde applicator pads.

Denne fikk stå og tørke i ca 20 min før vi buffet av med Mf, samtlig av MF laget riper for den sakens skyld..

049.jpg

050.jpg

051.jpg

Så var det endelig tid for voks.. Valget endte på Swissvax Concorso, og Skotner poserte velvillig med en rød litt frekk applicator pad.. Føler også at han får vist seg fra sin feminine side..

052.jpg

053.jpg

054.jpg

Voks er lagt på..

055.jpg

Og bilen er ferdig........

056.jpg

057.jpg

058.jpg

059.jpg

060.jpg

061.jpg

062.jpg

063.jpg

064.jpg

065.jpg

066.jpg

067.jpg

068.jpg

069.jpg

070.jpg

071.jpg

  • DCN Poeng 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Roterende... Alt så bra ut i sola når vi inspiserte til slutt :)

Men bløt lakk kan man trygt si.. Jeg stirret litt hardt på lakken noen ganger og da kom det t.o.m swirls av det :huh:

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, endelig fikk jeg hjelp av noen som vet hva de driver med! Historien bak bilen har vært at den har sett mye verre ut, men at jeg ikke har hatt nubbsjans til å få fjernet alt av swirls og hologrammer for hånd. I tillegg har den vært hos et par bilpleiere som har gjort vondt verre, så her trang jeg ekspert- og maskinhjelp.

skoTner og Bernhard skal ha for tålmodigheten. Her var lakken så myk at et tørk med MF var nok til å lage nye riper etter korrigering. I tillegg var det en del repetisjoner for å få fjernet enkelte hologrammer. Når jeg som eier "føler på" at det tar lang tid....ja, da er det ille.

Nå viste det seg at panseret helt sikkert er blitt omlakkert, og det av en lakkerer uten respekt for sitt arbeid (lakkbobler, støv, riper under klarlakk ++). Her er det også blitt lagt på klarlakk, noe det ikke er på resten av bilen.

I tillegg er det noe avfetting på høyre dør som har "spist" seg inn under lakken. Dette gikk selvfølgelig ikke bort, og her må tydeligvis forhandleren som har hatt bilen før meg hatt avfetting på bilen og latt det tørke. Så dum er faktisk ikke jeg, så den tar jeg ikke skylden for...:-)

Veien videre for meg nå blir å se om det er noe å hente på lakkeringen av panseret. Skal se om jeg kan få noe gjennom på reklamasjon ved at jeg har funnet en vesentlig "feil og/eller mangel" ved kjøretøyet etter min mening. Når det gjelder døra blir det vanskelig å bevise at noen andre har forårsaket dette, så her må døra omlakkeres for at jeg skal få det bort...Surt!

Når alt det er sagt skal jeg innrømme at jeg fikk en del pes for at jeg kjører riskoker av VW-Audi gutta (dvs mange timers mobbing...hihi), men jeg må igjen takke gutta for tålmodighet, humør og arbeid, for det ble virkelig bra sett bort fra de panelene de ikke kunne gjøre noe med!

Endret av Geir

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Når alt det er sagt skal jeg innrømme at jeg fikk en del pes for at jeg kjører riskoker av VW-Audi gutta (dvs mange timers mobbing...hihi), men jeg må igjen takke gutta for tålmodighet, humør og arbeid, for det ble virkelig bra sett bort fra de panelene de ikke kunne gjøre noe med!

Var det som gjorde at vi klarte å holde humør oppe, takk for en hyggelig dag ihvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bløt lakk kan man trygt si.. Jeg stirret litt hardt på lakken noen ganger og da kom det t.o.m swirls av det :huh:

Får vel bekrefte den der....hvis jeg skal få vasket uten å lage riper nå må jeg overdrive vannbruken så det holder..

Takk for en hyggelig dag, ja :)

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ble veldig bra, supert jobba gutta :thumbs:

Den lakken der er et helvete å jobbe med ja, regner med det er samme lakk som på min Celica.

Blir også riper hvis jeg gnikker for hardt med microfiber kluten, og blir nye swirls etter bare noen få vask igjen :(

Men så til det store spørsmålet, hvilke produkter brukte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...