Gå til innhold

En mild såpe å få kjøpt i butikk?


fredsjo

Recommended Posts

Halla

Sitter i lofoten nå, og skal i morgen begi meg ut på å polere Audien til fattern. Er en 2007 Audi A6. Problemet at fattern er kun middels interessert i bilvask osv. Så skal bare få han til å bruke en grei bilsåpe som er å få fatt i her oppe. Har og donert vaskehanske og litt annet til han.

F.eks vanlig turtlewax bilshampoo tar vel knekken på jetseal og den voksen jeg skal toppe verket med bare etter noen få vask?

Andre alternativet er autoglym sin bilsåpe.. Er den noe tess?

Kan til nød bestille opp et par flasker med optimum car wash som jeg selv bruker, men blir jo tomt en dag, og da løper han til nærmeste butikk... :P

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Hadde eg vært deg, hadde eg då tatt og kjøpt optimum car wash, men gjerne 2 flasker så du har en stund :) ellers er det vel en bilextra butikk i nærheten som selger Megs Soft Wash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solberg-

Autoglym såpa er jeg ikke spesielt imponert over. Kan hende den er mild men noe skum av den finnes ikke. Og jeg synes det er viktig at såper skal skummer litt jeg da.

Jeg har akkurat vært innom min lokale BilXtra-butikk å bestilt ei 4 liters kanne med Detailer Shampo Plus. Koster ca 900 kr før evnt rabatter. Tror den skal væra ganske mild mot voks osv. :)

http://norskprol.meguiars.no/default.asp?uid=45&CID=29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autoglym såpa er jeg ikke spesielt imponert over. Kan hende den er mild men noe skum av den finnes ikke. Og jeg synes det er viktig at såper skal skummer litt jeg da.

Jeg har akkurat vært innom min lokale BilXtra-butikk å bestilt ei 4 liters kanne med Detailer Shampo Plus. Koster ca 900 kr før evnt rabatter. Tror den skal væra ganske mild mot voks osv. :)

http://norskprol.meguiars.no/default.asp?uid=45&CID=29

Du vet du kunne fått 2 gallons til ca. samme pris hos SS? Maxi Suds eller Citruswash f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

900kr for den var ikke akkurat billig..

Vet ikke hvordan det er med Clas rundt det området, men den fra Sonax er gull, og de fra Biltema funker sikkert helt OK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solberg-
Du vet du kunne fått 2 gallons til ca. samme pris hos SS? Maxi Suds eller Citruswash f.eks...

Nei, men da vet je det nå. :o Fytti, da var det ikke spes billig nei. SS next time! :) takker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele endte med at jeg lar Optimum Car Wash-flaska mi stå igjen her, så kjører jeg innom Ketil på tur hjem til Trondheim og kjøper ny til meg selv.. :)

Hadde opplæring på fattern i dag.. Glad jeg nevnte "og forresten, ikke bruk avfetting på bilen nå". Dette kom som et stort sjokk for han. Han bruker avfetting hver eneste gang han.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...