fredsjo

En mild såpe å få kjøpt i butikk?

Halla

Sitter i lofoten nå, og skal i morgen begi meg ut på å polere Audien til fattern. Er en 2007 Audi A6. Problemet at fattern er kun middels interessert i bilvask osv. Så skal bare få han til å bruke en grei bilsåpe som er å få fatt i her oppe. Har og donert vaskehanske og litt annet til han.

F.eks vanlig turtlewax bilshampoo tar vel knekken på jetseal og den voksen jeg skal toppe verket med bare etter noen få vask?

Andre alternativet er autoglym sin bilsåpe.. Er den noe tess?

Kan til nød bestille opp et par flasker med optimum car wash som jeg selv bruker, men blir jo tomt en dag, og da løper han til nærmeste butikk... :P

Fredrik

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde eg vært deg, hadde eg då tatt og kjøpt optimum car wash, men gjerne 2 flasker så du har en stund :) ellers er det vel en bilextra butikk i nærheten som selger Megs Soft Wash.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym såpa er jeg ikke spesielt imponert over. Kan hende den er mild men noe skum av den finnes ikke. Og jeg synes det er viktig at såper skal skummer litt jeg da.

Jeg har akkurat vært innom min lokale BilXtra-butikk å bestilt ei 4 liters kanne med Detailer Shampo Plus. Koster ca 900 kr før evnt rabatter. Tror den skal væra ganske mild mot voks osv. :)

http://norskprol.meguiars.no/default.asp?uid=45&CID=29

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglym såpa er jeg ikke spesielt imponert over. Kan hende den er mild men noe skum av den finnes ikke. Og jeg synes det er viktig at såper skal skummer litt jeg da.

Jeg har akkurat vært innom min lokale BilXtra-butikk å bestilt ei 4 liters kanne med Detailer Shampo Plus. Koster ca 900 kr før evnt rabatter. Tror den skal væra ganske mild mot voks osv. :)

http://norskprol.meguiars.no/default.asp?uid=45&CID=29

Du vet du kunne fått 2 gallons til ca. samme pris hos SS? Maxi Suds eller Citruswash f.eks...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

900kr for den var ikke akkurat billig..

Vet ikke hvordan det er med Clas rundt det området, men den fra Sonax er gull, og de fra Biltema funker sikkert helt OK!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Clas Ohlson har også Autosmart Autoshampoo som er en billig, god og drøy såpe ;) (Mye bedre enn Sonax Glansshampoo synes jeg)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil&Dekkservice I Stamsund har Sonax sin shampo(flere typer), Sonax Glans-shampo er i allefall mild mot LSP.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Du vet du kunne fått 2 gallons til ca. samme pris hos SS? Maxi Suds eller Citruswash f.eks...

Nei, men da vet je det nå. :o Fytti, da var det ikke spes billig nei. SS next time! :) takker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hele endte med at jeg lar Optimum Car Wash-flaska mi stå igjen her, så kjører jeg innom Ketil på tur hjem til Trondheim og kjøper ny til meg selv.. :)

Hadde opplæring på fattern i dag.. Glad jeg nevnte "og forresten, ikke bruk avfetting på bilen nå". Dette kom som et stort sjokk for han. Han bruker avfetting hver eneste gang han.. :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive