Gå til innhold

En kuriositet med ett selvsagt svar?


fredsjo

Recommended Posts

Det er en litt merkelig sak jeg har observert hver gang jeg vasker bilen, og lurer på om mange opplever det samme.

ALLTID når jeg vasker fremme i bilen så er det dobbelt så skittent på passasjersiden. Det er og konsekvent flere "sparkemerker" på passasjersiden. Dvs. at de som stiger inn og ut av bilen stryker skoene sine langs plastdekslene som inngår i interiøret. Tilogmed hanskerommet har sine skomerker...

Bak i bilen, hvor det nesten aldri sitter folk, er det og temmelig skittent. Er utrolig hva folk får seg til å gjøre....

Det som skurrer rent statistisk er jo det faktum at det er ofte jeg kjører alene. Så i teorien burde det jo være langt mere skittent på min side av bilen? Og ja, er tilnærmet kun jeg som kjører bilen. Fruen sitter pent og pyntelig på sin side :P

Dette er som sagt en kuriositet med muligens et selvskrevet svar, men lurer altså på om det er flere som opplever det samme? :)

Er lei av å skrubbe vekk skomerker utelukkende på passasjersiden!

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel si meg enig der. Trenger ikke å kjøre lange biten med passasjerer før det er verre enn på førersiden....

Har vel noe å si at jeg kjører uten sko :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Vi som bryr oss "litt" mer om biler enn den norske befolkningen generelt, har en tendens til å være mer forsiktig med å dra drit inn i bilen enn andre. Det ligger i underbevisstheten tror eg. :)

Citrus: Har kjøresko eg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder vel også hvor lenge en ren bil er ren...

Jeg kan kjøre i flere dager uten nevneverdig skit....

Mens muttern ikke rekker seg ned til butikken før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjenning har ekstra "dørmatte" helt inntil førersetet, der står kjøreskoene hans. Han bytter hver gang når han hopper i bilen.

Det fårn si! Det er respekt det.. :P

Er det slike røde formel1-sko som er flammesikker? Slik at hele mannen brenner opp men ikke beina? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Eg har sånne blå sparco sko, god å kjøre bil i, men skulle bilen først ta fyr med meg inni så ville eg tatt av skoene... Skal man først brenne opp så kan en no gjøre det skikkelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen der ja.. familiebilen er som regel mer møkkete inni enn arbeidsbilen min, og jeg bruker bilen i jobb, kjører gravemaskin. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Citrus: Tåfis på mattene og fothviler er digg... Kjører med vanlige sko, men fyrer heller opp rensemaskinen litt oftere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes slitsomt ut å ha av/på skoene hver gang man skal inn/ut av bilen.. :huh:

Foretrekker nok Bernhard sin metode jeg også, gjør alt litt enklere, og vannet i Mimoen litt mer skittent :)

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citrus: Tåfis på mattene og fothviler er digg... Kjører med vanlige sko, men fyrer heller opp rensemaskinen litt oftere ;)

Tåfis kommer bare når man bruker sko....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Jeg vasker bilen med gammel svamp. Fyrer heller opp hitachien litt oftere ;)

Det går på din egen dumhet ;)

Tåfis kommer bare når man bruker sko....

Stemmer det ja, du bruker polske vernesko du ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joachim_R

Skal prøve å få tatt bilder av taxi'n når jeg har vasket matter og støvsugd om en liten stund, samt når jeg gir meg i morra tidlig... Skjønner ikke hvordan folk klarer å dra med seg så mye drit :(

Og det er tydeligvis en del som ikke har helt forstått hvorfor det er en dør på hver side av bilen når de skal inn i baksetet! :angry: Møkk langt oppover seteryggene fordi de må dra med seg beina over kardantunnelen :(

OT: I dag kjører jeg nok den blankeste taxi'n i byen :D EZ-cream, 2 lag Jetseal og et lag Pete's 53 voks på en nydelig, svart BMW 525d B) (Misunnelig på den bilen, Petter? ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter
OT: I dag kjører jeg nok den blankeste taxi'n i byen :D EZ-cream, 2 lag Jetseal og et lag Pete's 53 voks på en nydelig, svart BMW 525d B) (Misunnelig på den bilen, Petter? ;) )

BMW :wub:

Kom opp å vis frem stasen da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...