Gå til innhold

Polere Dropoff-behandlet bil


AudiA6C7

Recommended Posts

Fikk DropOff behandling på min bil når den var ny. Fikk beskjed om at jeg kunne bruke sterk avfetting - også oljebasert - men måtte ikke polere bilen.
Stemmer dette? Isåfall hvorfor er det slik?
Sterk avfetting fjerner vel like mye som voks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Ja det stemmer. Å polere en bil med coating ødelegger coatingen sine vann og smussavvisende egenskaper. Du kan bruke alt av avfettinger med god samvittighet, for optimal levetid på coatingen bør du blande ut etter behov

  • Liker 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.fht begrep er det forskjell på polering og voksing. Ved polering vil du jo "slipe bort" coatingen de har lagt, legger du voks oppå coatingen blir den ikke borte men du får da de vann og smussavvisende egenskapene til voksen og ikke coatingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, trogha skrev:

I.fht begrep er det forskjell på polering og voksing. Ved polering vil du jo "slipe bort" coatingen de har lagt, legger du voks oppå coatingen blir den ikke borte men du får da de vann og smussavvisende egenskapene til voksen og ikke coatingen.

Ja, jeg tenkte jo vanlig voksing - feks med AutoGlym Super resin, eller no slikt. Ikke maskinpolering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Ja, jeg tenkte jo vanlig voksing - feks med AutoGlym Super resin, eller no slikt. Ikke maskinpolering.
Nei.

Da ødelegger du den.

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blankbil / polishduden skrev:

Nei.

Da ødelegger du den.

ok. Da dropper jeg det :) Vet dere pris på etterbehandling DropOff - og når det må gjøres? Min behandling er 8 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordlands

Poenget er vel ikke at voksing ødelegger coatingen, men at Autoglym Super Resin ikke er en ren voks, men et alt-i-ett poleringsmiddel og voks. Å legge f.eks. Soft99 Fusso Coat eller Autoglym HD Wax oppå coatingen bør vel imidlertid gå bra.

 

Jeg ser det står på dropoff.no at behandlet bil skal inn til kontrollvask en gang i året for å beholde 5 års garanti, jeg vet ikke om det koster noe eller om de da gjør noe etterbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det de gjør er å vaske bilen og hive på en top-up ala Carpro Reload, Max Protect SIlk Coat, Britemax Remax o.l. 

Dette er en jobb man fint kan gjøre på egenhånd, noe svært mange kunder av meg gjør.

 

Å vokse en coating har lite for seg da voksen ikke får noe heft på en coating, du vil få svært liten levetid. Da er det bedre å bruke en top-up som faktisk binder seg til coatingen og holder alt fra 1-3 måneder.

 

 

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...