Gå til innhold

Måling av tykkelse på klarlakkskift ø.utført i Bergen/H


FikseFant

Recommended Posts

Noen på Vestlandet / i Bergen som har lakkmåler for å måle tykkelsen på klarlakk? Jeg snakker IKKE om en vanlig enkel lakkdybdemåler, jeg trenger en indikasjon på om jeg kan våge meg på å slipe og da er det tykkelsen på klarlakk som er interessant.
Har en bil som er omlakkert på norskt lakkverksted for 11 år siden, som skal poleres for det meste, men enkelte steder bør det slipes ned for å få bort et par helligdager, og vil være sikker på at klarlakken er tykk nok der det er aktuelt å slipe.
Enten låne apparat, eller å få laget kart. Er trolig aktuelt å få gjort i mars-april-mai.

 

DSC_0581.JPG

DSC_0579.JPG

Livet er en lek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niebelheim

Tror nok du vil få problemer med å måle kun tykkelsen på klarlakken. Jeg har iallefall ikke vært borti noe som klarer å skille de forskjellige lagene..

Tror nok du bare er nødt til å prøve, og se.

 

Da vi lakket biler, så la vi som regel 2 lag klarlakk. Det bør være det for at det skal være litt å slipe på.

Jeg har selv slipt og polert opp biler som vi hadde lakkert. Men om det er en "billig" jobb, og de bare legger et tykt strøk klarlakk, så er det jo selvfølgelig lettere å slipe igjennom, men som sagt så tror jeg nok du bare får prøve deg litt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen
1 minutt siden, Niebelheim skrev:

Tror nok du vil få problemer med å måle kun tykkelsen på klarlakken. Jeg har iallefall ikke vært borti noe som klarer å skille de forskjellige lagene..

Tror nok du bare er nødt til å prøve, og se.

 

Da vi lakket biler, så la vi som regel 2 lag klarlakk. Det bør være det for at det skal være litt å slipe på.

Jeg har selv slipt og polert opp biler som vi hadde lakkert. Men om det er en "billig" jobb, og de bare legger et tykt strøk klarlakk, så er det jo selvfølgelig lettere å slipe igjennom, men som sagt så tror jeg nok du bare får prøve deg litt frem.

 

Mener at PosiTector har som måler inntil 3 lag. 

Sikkert noen som har det her. :)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe spørsmål om det finnes en slik måler. De finnes, de fungerer, og de koster $$. Spørsmålet er hvem som har i området Hordaland-Bergen. Har alt blitt tipset om å ta en ringerunde til lakkverksteder, så det skal jeg gjøre.

Livet er en lek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Positector 200 advanced med b probe fikser det. Dog er det svært få i landet da de koster 30k

  • Liker 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sør for bergen, men jeg mener Torbjørn på Reflections på Sola (utenfor Stavanger) har en slik lakkmåler, som er ultralyd basert å kan måle og skille tykkelsen på hvert lag med lakk. 

 

https://www.facebook.com/reflectionsas/

 

  • Liker 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tommy skrev:

Litt sør for bergen, men jeg mener Torbjørn på Reflections på Sola (utenfor Stavanger) har en slik lakkmåler, som er ultralyd basert å kan måle og skille tykkelsen på hvert lag med lakk. 

 

https://www.facebook.com/reflectionsas/

 

Takk for tipset! Drøyt langt å kjøre, men jeg skal ta kontakt med ham og høre. :-)

Livet er en lek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FinnIsaksen

Jeg har Positector 200/B advanced, kan sikkert være behjelpelig. Skal til Bergen 10. April vertfall :) 

IMG_6366.thumb.JPG.8bd2dcd7b3a7d7f709753e0c28218778.JPG

 

  • Liker 2
  • DCN Poeng 1

S&S:  Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS

 

Garasjen - Isaksen`s RS6

 

Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, FinnIsaksen skrev:

Jeg har Positector 200/B advanced, kan sikkert være behjelpelig. Skal til Bergen 10. April vertfall :)

 

Det høres fantastisk ut! Har gått litt mer over bilen, og finner totalt 3 områder, totalt i underkant av 0,5 m2 som jeg vil ha målt. I april er forhåpentligvis været såpass greit (ikke salt på veiene), så jeg kan kjøre til der du skal være.
Sender deg en PM med litt detaljer.

  • Liker 1

Livet er en lek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...