Gå til innhold
golf

Problemer med vaskeriper

Recommended Posts

golf    0
golf

Hei!

Jeg er ny her på forumet, og er mektig imponert over kunnskapen til folket. Føler selv at jeg allerede er blitt hekta.

Har 2 år gammel Passat, brilliant sort met. Forrige eier har vasket bilen mye i maskin, og det er derfor mye små langsgående riper som man ser bra i godt lys.

Jeg har nylig kjøpt Meguiars produkter. (Har aldri hatt det før, men får vel bare kaste Turtel produktene på søpla som dere sier)

I går tok jeg hele bilen med Meguiars Deep pain nr 1, brukte maskin og orange pad. Har aldri brukt maskin før, og var nok litt forsiktig. Kjente på lakken, men den ble egentlig ikke varm, ettersom jeg beveget maskinen flittig på lakken. Brukte Tech vax 2 som avslutning.

RESULTATET BLE MIDT PÅ TREET. CA 40 % BEDRE TIPPER JEG. JEG ER IKKE FORNØYD ENNÅ. ER PASSATLAKKEN HARD, HAR JEG VÆRT FOR FORSIKTIG, ELLER MÅ JEG HA STERKERE PRODUKTER. ER PROFF SERIEN MYE BEDRE??? HÅPER PÅ SVAR, FOR JEG BURDE VEL KUNNE KOME NESTEN I MÅL MED SÅ NY LAKK, OG RELATIVT SMÅ VASKERIPER.

HILSEN LITT SMÅFRUSTRERT :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

De produktene du har brukt er beregnet å bruke for hånd eller med DA-maskin og vil kun rense lakken kjemisk. Du fjerner ingen riper eller swirls med de. Da må du nok over på proffprodukter som Scholl som er beregnet for bruk med maskin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Stemmer det - må ha produkter med "cut" i seg. Eventuelt får du kjøre over med ScratchX-2 før DC2-3 / tech

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Hei og velkommen hit,

Slik jeg ser det har du to gode og et midt på treet valg.

Det ene er å gå veien å lære deg maskinpolering med "slipemidler" selv for å fjerne ripene - det er en morsom og dyr variant.

Det andre alternativet er å levere bilen din inn på et godt bilpleiesenter å få de til å korrigere bort ripene dine - det alternativet er billigere på kort sikt, men ikke så morsomt.

Midt på treet valget er å beholde ripene men kjøre gjennom hele Meguiars DC serien, det er jo litt kjedelig i lengden da men jøss bilen blir blank for det :)

å polere med maskin, roterende og ull (antar jeg ?) uten å bruke produkter som er beregnet på det er overhodet ikke å anbefale.

DC serien til meguiars er IKKE beregnet for maskinpolering

mvh

ståle :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EndreM    64
EndreM

Hvilke konsekvenser kan det ha å bruke f.eks DC serien fra Meguiar's sammen med maskin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
golf    0
golf

Hallo!

Til orientering så har jeg brukt en DA maskin til jobben, samt en orange skumpute fra Glare.!!!

Vil det være smart av meg å prove med mere cut? Hva med MEG #105 eller 85.? Får man kjøpt disse i vanlige butikker, eller hva?

Er Passat kjent for å ha hard lakk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Mere cut er en god idè, og hvorfor ikke rette øynene over på Menzerna eller Scholl? Scholl S03+ pg Scholl S30+ er ett godt alternativ for deg, og ja Passat har hard klarlakk.

Produktene jeg nevnte finner du hos www.scandicshine.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Goliath    0
Goliath
DC serien til meguiars er IKKE beregnet for maskinpolering

DC1 med DA-maskin er ikke noe stress da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
PH/Blankbil    111
PH/Blankbil
Hallo!

Til orientering så har jeg brukt en DA maskin til jobben, samt en orange skumpute fra Glare.!!!

Vil det være smart av meg å prove med mere cut? Hva med MEG #105 eller 85.? Får man kjøpt disse i vanlige butikker, eller hva?

De meguiars produktene der får du vel kjøpt hos www.godkjemi.com

Jeg er veldig fornøyd med #105 i hvertfall..

Endret av Unoved

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Goliath    0
Goliath

Alle VAG-bilene jeg er kjent med har hard lakk ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Jeg har slitt meg gjennom en del biler med HARD lakk, og har hatt best erfaring med M105 fra Meguiars, den har bra cut, og den avslutter ganske så bra.. Etter den kjører du over med en finere polish!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mad_K    20
Mad_K

M105 på en 2 år gammel bil med litt vaskeriper? Husk at bilen (forhåpentligvis) har et langt liv foran seg, og behøver all klarlakken den kan beholde. Hva med å anbefale å prøve med minst mulig cut først, og deretter vurdere resultatet. Menzerna 85RE eller evt 203S burde vel gå an å prøve med på DA maskinen?

PS -noen bilder av lakken i sollys ville kunne frembringe mer presise anbefalinger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

DC 1 og 2 funker bra sammen med en DA maskin, ikke sammen med en roterende.

Skal du ha et annet produkt til feks en DA maskin skal du ikke ta noe heftigere fra Meguiars en MG83, (kjenner ikke 105 feks enda)

Scholl S30 og S40 funker også bra men de tar nok ikke liker mye på lakken sammen med en DA om det er hard lakk det dreier seg om, så kan være at feks MG 105 vil funke eller laternativt S17 fra Scholl...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Megs 105 kan sammenlignes i cut med Scholl S03+ så du burde du nok gå for S03+ istedenfor S17 isåfall...

Men det beste er jo å prøve seg frem med den mildeste komboen først...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig