Gå til innhold

Montere seng i varebil


Trondb

Recommended Posts

Har en Boxer som har et ønske om å få montert en seng i ved hjelp av å fjerne øverste del av bakveggen mot varerommet.

Noen som kjenner til om dette er lovlig?

Ønsker en tilsvarende løsning som vedlagte bilde viser(Bilde hentet fra en Finn annonse).

 

image.png.e0e1bc04961ebc6ccd832d8436ac727b.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med dette er en varebil på grønne skilter, å hvis bilen er over 10 år gammel, så kan du flytte/fjerne bakveggen uten å betale avgifter. Hvis ikke så er det krav til at "statskassen" passer inn i lasterommet, hvis ikke denne passer, så må du betale avgifter for omreg fra varebil, til personbil.

https://snl.no/varebil

 

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Boxer så plass til mange "statskasser" i denne.. 

Vil bare fjerne øverste del og bygge en kasse slik at det blir seng i denne delen slik som bildet viser.

Årsaken til eg er i tvil er om "sikkerheten" blir god nok.. Vil tro at dette kanskje er et sjekkpunkt på EU-kontroller for varebiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Kontorpult (Øystein)

Jeg sjekket dette ut rundt min egen Transporter, det er lov å flytte veggen ja, men festepunkter må være godkjent etter forskrift ditt og datt, slik jeg forstår er det like strengt som TUV. Dvs du har ikke lov til å flytte veggen med mindre du kan vise til at den er minst like sterk eller at originale innfestninger er brukt. Det er heller ikke lov til å bygge egen vegg, med mindre den blir testet og godkjent av f.eks TUV. Original vegg i originale fester er det som er enklest, etter svaret jeg fikk fra Vegvesenet. Mye styrkekrav til dette pga varebilreg. Min blir omreg til personbil, da jeg anser det som enklest :) 

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...