Gå til innhold

trenger hjelp til valg av produkter


Exposito

Recommended Posts

hei jeg skal polere bilen nå i helgen, men jeg er litt usikker på hvilke produkter jeg skal bruke.

her er produktene jeg har tenkt å bruke:

vask:

ht spyler

avfetting

nilfisk foam cannon

tw shampo

megs wash mitt

to bøtter

felgbørste

tw mitt til felger

megs water magnet

lakk:

auto glym Paint Renovator

auto glym super resin polish

muligens biltema Scratch remover

Applicator Pads

tw microfiber kluter

som dere sikkert ser så mangler jeg endel, blant annet en voks osv. hva mer trenger jeg?

jeg har tenkt å bruke minst mulig penger på dette.

Sondre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å spørre her for råd til kjøp av produkter til minst mulig penger trur jeg ikke går :P

Du skulle minimum ha handlet Autoglym Extra Gloss Protection som du legger på toppen.

Da får du en mye lengre holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en Meguiars deep crystal carnauba voks som du legger på toppen av det du har handlet for rens og polering.....

Denne får du på din lokale bilxtra vil jeg tro, og den gir et godt resultat.

mvh

ståle

å spørre her for råd til kjøp av produkter til minst mulig penger trur jeg ikke går :P

Det går kjempefint....

det er her man vet hvilke produkter som er best value for money

Ikke alltid det dyreste er det beste, eller at man klarer seg med det nest beste også vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal dra til bilxtra i morgen og se hva de har.

bilen som skal shines har endel vaskeriper og swirls, hva skal jeg bruke for å ta bort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal dra til bilxtra i morgen og se hva de har.

bilen som skal shines har endel vaskeriper og swirls, hva skal jeg bruke for å ta bort det?

Autoglym Paint Renovator, som du allerede har, fungerer til fjerning av vaskeriper og swirls.

Enig med Citrus: Kjøp Autoglym Extra Gloss Protection

I mange, mange 10-år har man klart å fjerne mindre defekter i lakk uten maskin. Det går fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

SRP + ext gloss fra autoglym er ikke en dum kombo det, SRP har mye fyller i seg så den skjuler ripene bra om du ikke vil kjøre på med maskiner og tyngere saker. husk herdetid på ekstra gloss også, da holder den bra også.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SRP + ext gloss fra autoglym er ikke en dum kombo det, SRP har mye fyller i seg så den skjuler ripene bra om du ikke vil kjøre på med maskiner og tyngere saker. husk herdetid på ekstra gloss også, da holder den bra også.

Holdt nesten ett år her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på bilxtra i dag, der anbefalte han meg å kjøpe Ultra Deep Shine og en Gold Class Liquid Wax begge var på 50% tilbud.

han sa at ultra deep var mye bedre en SRP og megs STEP 2.

men visa kortet sluttet å fungere i dag så jeg fikk ikke kjøpt noe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny
Autoglym Paint Renovator, som du allerede har, fungerer til fjerning av vaskeriper og swirls.

Enig med Citrus: Kjøp Autoglym Extra Gloss Protection

I mange, mange 10-år har man klart å fjerne mindre defekter i lakk uten maskin. Det går fortsatt.

Ja husker du Arne hvordan vi sleit med håndrubbing på 70 og 80 tallet, men det blei blankt å fint dengang og, samt en tur til fysioterapauten for å løse opp spenninger i vonde skuldre etter på :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på bilxtra i dag, der anbefalte han meg å kjøpe Ultra Deep Shine og en Gold Class Liquid Wax begge var på 50% tilbud.

han sa at ultra deep var mye bedre en SRP og megs STEP 2.

men visa kortet sluttet å fungere i dag så jeg fikk ikke kjøpt noe :(

Du skal vite det at på Bilxtra sier de mye rart :D

Jeg synes alltid det er morsomt å spørre hvorfor de mener det de mener....så neste gang du er innom syns jeg du skal spørre han om hvorfor UDS er bedre enn SRP og DC2... :D

Men fra spøk til revolver......Ultra Deep Shine er kun oljer og fyllere, og er vel i utgangspunktet ment for mørkere farger. SRP er kjemisk(?) rens + fyllere, og DC2 er vel for det meste oljer og "næring" til lakken.

Siden du har PR og SRP trenger du jo egentlig bare beskyttelse i form av voks eller sealer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja husker du Arne hvordan vi sleit med håndrubbing på 70 og 80 tallet, men det blei blankt å fint dengang og, samt en tur til fysioterapauten for å løse opp spenninger i vonde skuldre etter på :P .

Haha..konge, :lol:

Jeg husker en gang i barndommen da jeg så min tante vokse sin røde toyota corolla med turtlewax....

Herregud så den dama sleit, og det var ikke snakk om noen få timer - det var en hel dag.

Den elskelige snille damen forvandlet seg til et ildsprutende monster proposjonalt med hvordan voksen tørket inn og det

minket i posen med polergarn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som vet om megaiurs Gold Class Liquid Wax er noe å satse på?

er den bedre en extra gloss protection?

glømte å si at bilen er en passat 07 sort metallic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Haha..konge, :lol:

Jeg husker en gang i barndommen da jeg så min tante vokse sin røde toyota corolla med turtlewax....

Herregud så den dama sleit, og det var ikke snakk om noen få timer - det var en hel dag.

Den elskelige snille damen forvandlet seg til et ildsprutende monster proposjonalt med hvordan voksen tørket inn og det

minket i posen med polergarn :)

Hvorfor hjalp du henne ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F34Johnny
Haha..konge, :lol:

Jeg husker en gang i barndommen da jeg så min tante vokse sin røde toyota corolla med turtlewax....

Herregud så den dama sleit, og det var ikke snakk om noen få timer - det var en hel dag.

Den elskelige snille damen forvandlet seg til et ildsprutende monster proposjonalt med hvordan voksen tørket inn og det

minket i posen med polergarn :)

Turtle wax Excalibur var konge på haugen på 70 og 80 tallet sammen med gul simoniz. :lol:

Det var ikke så mange andre produkter tilgjengelig for almenheten den gang.

Bruktbil avdelinge der jeg jobba som bilmek hadde noe "proff" greier som damene brukte, men holbarheten var heller dårlig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som vet om megaiurs Gold Class Liquid Wax er noe å satse på?

er den bedre en extra gloss protection?

glømte å si at bilen er en passat 07 sort metallic

EGP vil nok ha bedre holdbarhet enn GCLW, men hvem som ser best ut på sort lakk aner jeg ikke :)

Hvis ikke jeg "feiltolket" produktbeskrivelsen hos Godkjemi er GCLW en ren syntetisk voks :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...