Robin S 2 059 Skrevet 15 Januar, 2019 Rapporter Share Skrevet 15 Januar, 2019 (endret) Tenkte jeg skulle lage en tråd om Corradoen jeg har hatt siden mai 2001. Blir en del eldre bilder av varierende kvalitet fra den tiden først så dere får holde ut Selv om det hender den figurerer i loggen fra tid til annen så er det artig med en tråd fra starten. Ser at ikke alle bildene blir postet i 100% riktig rekkefølge i forhold til når ting ble gjort, men det er nesten hvertfal. Det er en 2liter 16v. fra 1993 som som ble kjøpt i mai 2001. Jeg er første eier i Norge å denne ble importert fra Sveits samme år. Hadde før dette vært innom Volvo 240, Kadett og Ascona etter jeg fikk lappen i 1999 så dette var et godt steg opp på bilfronten for meg. Det hender jeg finner igjen noen minner fra den gangen når jeg roter i garasjen.Slik så Corradoen ut i butikken dagen jeg var å tittet på den første gang. En drøm for en som akkurat hadde blitt 20. Å med bedre bil følger ofte høyere fart som igjen fører til... Selv om det var mye for meg den gangen er det vel ingen som hadde klaget for 2000 i bot i dag for å kjøre 11km/t over. Spøk til side så er dette faktisk den første og siste boten jeg noengang har fått. Da er det bedre å ta den med på rudskogen å teste litt der på NSK åpen dag. Begrenset hva man kan utrette der med 136 orginalhester og orginalt understell, men en artig ny opplevelse var det. Kjørte på 205/40-16 Fulda carat extremo her å ga meg når dekkene var gått i oppløsning og bilen kokte godt. Bremser og calipere måtte byttes etter dette og det ble også byttet mye i understellet som nok ikke var helt 100 fra før. Størst var best på den tiden og siden jeg måtte ha nye dekk likevel ble det også byttet opp 1" på felgstørrelsen. Demperne var helt ferdig så gule Koni med 40senkefjærer ble montert. Skruing i grusen på to saksejekker. Det er definisjonen av HMS Rieger grill ble montert. Så ble det en tur til solfilmspesialisten for soting av ruter. Alt bortsett fra frontruten. Her bilde av sotingen og felgene. Man ser også at de sorte sidelistene er fjernet her. De er synlige på rudskogen bildene over. Så var det på follo lokallagstreff i VACN bare få dager etter at noen måtte egle opp til en burne konkurranse. Så da måtte jeg ha nye dekk igjen... Burning og Rudskogen hadde satt sine spor å på vei til hytta stoppa bilen for meg og kjerringa for første gang. Hos doktorn sa de gåen toppakning, vannpumpe m.mer. Bare å legge seg å sove til kompis med bilhenger kommer. Hit men ikke lenger. Ingen tid å miste. Ut med det gamle!Delte alt og rengjorde alt. Her prepper jeg toppdekselet for pulverlakkering.Å slik ble det Bygger seg opp med nye partsArbeidet skrider frem Motorrommet var så åpent at det var en glimrende tid å få rengjort litt. Ren bil viktig selv på den tiden FørEtter Så ble nye motor og girkasse fester montert fra Vibratec racingFør montering begynte igjen Så ble det gjort noen harry grep for å få litt lyd. K&N innsatsfilter, hull i luftfilterboks og Bonrath power rohr montertHadde (grøss og gru) lyst på sånne her Men heldigvis hadde jeg ikke råd så i jakten på noe nytt ble de jeg hadde maskert og lakkert med rød sotespray på det oransje. Det er fjernet igjen i dag, men jeg syns det var kult den gang og syns faktisk ikke det er så gæli den dag i dag. Så Tok Arild Dyrkorn noen bilder av bilen som senere kom i Gatebil magazine under spalten "used and abused" hvor de tok for seg en bruktbil i hvert nummer. Jeg skal finne igjen bladet senere, men her er bildene som ble publisert hvertfal Bilen ble også polert før dette på den eneste måten jeg viste hvordan på den tiden... Fortsetter i morgen å jobbe meg frem mot bilens utvikling frem til 2019 hvis det er noe interesse for det? Om ikke annet er det morsomt for meg å mimre I neste kapittel tar jeg for meg innvendig rens og litt stereo bygging m.mer... Endret 16 Januar, 2019 av Robin S 13 4 Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 15 Januar, 2019 Rapporter Share Skrevet 15 Januar, 2019 (endret) Veldig moro med et så langt eierskap, skulle ønske jeg greide et slikt langt eierskap med min første bil men utgiftene tok overhånd. Kanskje jeg greier det med Golfen. Flott bil, i en aldeles nydelig farge. Autoglym er jo ikke dårlige produkter, men det finnes klart bedre. Uansett ser det ut til at den har fått godt stell til tidligere samtid å være. Fortsett tråden Hvor langt har du kjørt bilen? Endret 15 Januar, 2019 av alexanderst Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 16 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Januar, 2019 (endret) 14 timer siden, alexanderst skrev: Veldig moro med et så langt eierskap, skulle ønske jeg greide et slikt langt eierskap med min første bil men utgiftene tok overhånd. Kanskje jeg greier det med Golfen. Flott bil, i en aldeles nydelig farge. Autoglym er jo ikke dårlige produkter, men det finnes klart bedre. Uansett ser det ut til at den har fått godt stell til tidligere samtid å være. Fortsett tråden Hvor langt har du kjørt bilen? bilen kjøpte jeg når den var gått under 120000km. nå har den gått 186000 så ikke så langt med tanke på hvor lenge jeg har hatt den.Samtidig med at jeg skulle legge opp kabler til stereo litt bedre så trengtes det en skikkelig rengjøring innvendig. For å gjøre begge disse oppgavene lettere ble alle seter tatt ut.Taket ble også renset. Jaggu tok jeg ikke et 50/50 bilde back in the days også! Etter at jeg og kjerringa kjøpte hus i 2004, vi skulle bygge garasje og vi hadde fått barn ble det litt for dyrt å holde denne på veien da dette nesten alltid har fungert som en nr. 2 eller 3 bil. Derfor ble skiltene levert inn i 2005 å bilen satt i garasjen når den var ferdig bygd. Fortsatte i det små hver gang jeg hadde råd og lyst. Hadde lenge hatt problemer med at en sikring gikk hele tiden og fant til slutt kilden. Det var noe dårlig ledninger til skiltlysene husker jeg. Instrumentene var også døde så her måtte det også mekkes litt. Husker ikke helt greia, men pærene var gått også måtte det loddes noe. Har også fått tak i et par Corrado modeller og den minst sjelde av disse pusset jeg ned. Den var svart i utgangspunktet. Primet og lakket i bilen min sin farge LC3Y. Så fikk jeg slengt på et lag på calipere. Brukte svart varmebestandig hammerite bare. Testet samtidig om Corrado kunne passert som politibil. Det ble første å siste gang Fikk byttet ut kasettholderen med ekstra instumenterLitt anlegg ble kasta inn. Husker ikke hva som ble lagt inn her med det var en 15" her hvertfal. Det som endte opp her til slutt var hvertfal en 12" RF dvc2 som funket bedre i den lille bilen. Tidligere flekka jeg av innerskjermen ved litt eksprimentell senking og fullt rattutslag så nye brukte ble handlet inn å bytta Endret 16 Januar, 2019 av Robin S 3 1 Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 16 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Januar, 2019 (endret) Hjelpe meg det er dyrt å være ungdom! Må hoppe et par år tilbake i historien igjen da jeg plutselig fant denne. Husker jeg var overlykkelig når jeg fikk ned forsikringspremien fra 55 000,- i året til nesten19k i året Året etter forsikret jeg bilen i kjæresten min sitt navn som nå er min kone. Siden hun både var kvinne og litt eldre enn meg og derfor over 23år gikk brått forsikringen ned fra nesten 19 i året til 4000,- Hva skal man si... Handlet også inn litt greier som aldri endte opp på bilen som jeg testet ut. Komplett understell fra VR6 som jeg fikk blåst og pulverlakkert. orginalfelger til VR6 og disse luftinntakene fra Cult society for å erstatte de knuste tåkelysglassene som er mer eller mindre umulig å få tak i hvis man ikke er millionær. Understellet ble superstrøkent etter lakkeringen og med nye foringer, bremser, lager+++ var det synd å skrinlegge det prosjektet, men hvis bilen noengang skulle på veien igjen var jeg nødt til å selge unna et par ting for å finansiere videre fremgang. Luftintakene har jeg enda å disse er stadig til vurdering. Lakken var litt far gone på dette tidspunktet å en full lakkering var på planen. Derfor benyttet jeg sjansen til å gjøre noen inngrep som krevde litt sveising. Først litt av den kjipe jobben som måtte gjøres. Fikk hjelp av et firma som drev med glass til å få ut bakruta uten at den sprakk å pusset vekk å sveiset litt rust som hadde dannet seg under pakningen.Bak plastplaten til skiltholdern hadde noen tidligere eiere gått bananas med skruer så her ble alle hull sveiset igjen. Liker ikke tak antennen midt på taket på bilen. Det gjør at den ser ut som en radiostyrt bil. Derfor ble innertak demontert for å få ut antennen. Liten plåtbit ble slipt til for å erstatte den og så ble den sveiset igjen. Når først bakruta var ute så fjernet jeg også viskermotor og viskerarm bak der. Armen er montert på en hevelse og istedenfor å kjøpe sånn stygg blendedeksel der så kappet jeg den ut og bøyde til en plåtbit her også å fikk den sveiset. Ble ganske happy med disse endringene, men det var mer å ta av. Fjernet VW og Corrado emblemene. Klippet ut å filte til noen biter som passet i alle hullene og sveiset igjen her også.Da de var borte vekk ble det laget litt erstatningsstål.Hei sveis! Endret 16 Januar, 2019 av Robin S 11 2 Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 16 Januar, 2019 Rapporter Share Skrevet 16 Januar, 2019 Utrolig kult å lese, keep it coming Robin. Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 16 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Januar, 2019 (endret) 1 time siden, Tommy skrev: Utrolig kult å lese, keep it coming Robin. Så bra Jobber med saken. Måtte bare ha en pust i bakken Selv om bilen nå har skilter igjen så har jeg en full A4 side med punkter som skal fikses i vinter så greit å fyre igang en logg på bilen så man har kontroll på hva man har gjort og få andre til å sparke seg litt så ting fortsetter å skje med bilen Endret 16 Januar, 2019 av Robin S Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinM 0 Skrevet 16 Januar, 2019 Rapporter Share Skrevet 16 Januar, 2019 Utrolig morsom post. Minner meg om den tiden jeg selv var «ung og dum», på samme tiden faktisk. Kjenner meg godt igjen fra den mekkinga i grusen med bilen på saksejekk, merkelige prioriteringer, dårlig smak og et noe begrenset budsjett. Martin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 16 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Januar, 2019 11 minutter siden, MartinM skrev: Utrolig morsom post. Minner meg om den tiden jeg selv var «ung og dum», på samme tiden faktisk. Kjenner meg godt igjen fra den mekkinga i grusen med bilen på saksejekk, merkelige prioriteringer, dårlig smak og et noe begrenset budsjett. Martin Hehe ja det er vel noe av sjarmen Stay tuned så skal du se det blir bil av dette også Kommer en ny storoppdatering i morgen Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizmo 6 Skrevet 17 Januar, 2019 Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 Morsomt prosjekt, har lenge vært nysgjerrig på den bilen der da den har vært med i bakgrunnen på flere av dine flotte ss’er. Hadde en sort corrado G 60 i min ungdom. Solgte den i 1999 og har angret på det siden, det var en heftig bil som jeg trimmet opp til ca 200 hk og monterte et bra sterioanlegg i. Så dette gir gode minner, stå på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 17 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 6 timer siden, Gizmo skrev: Morsomt prosjekt, har lenge vært nysgjerrig på den bilen der da den har vært med i bakgrunnen på flere av dine flotte ss’er. Hadde en sort corrado G 60 i min ungdom. Solgte den i 1999 og har angret på det siden, det var en heftig bil som jeg trimmet opp til ca 200 hk og monterte et bra sterioanlegg i. Så dette gir gode minner, stå på Det var hyggelig å høre Ligger noen planer for trim fremover her også. Har begynt å samle litt deler i det små så får vi se Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 17 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 (endret) Når taktrekket var ute benyttet jeg sjansen til å levere det inn å få det trukket om fra hvit til sort. Aldri helt skjønt hvorfor orginaltrekket var hvitt når alt av lister og klips og alt annet er sort. I tillegg syns jeg det er lunere å mer eksklusivt med sort tak. Fryktelig dårlig bilde, men det ble strøkent Fikk også inn stoffmatter istedenfor gummi. Byttet også ut skinnposen rundt girspaken, satt inn ny orginal girkule og byttet ut alle alu detaljer i dashbordet tilbake til orginalt. Selv om regreimen som står på nå bare har gått 15.000km siden motoren ble overhalt så har bilen stått stille og uten skilter i 13 TRETTEN år. Jeeeeeez tiden flyr... Derfor ble den byttet på nytt sammen med alle andre reimer, alt av oljer, væsker, drivstoff og tenningsdeler. Måtte også bytte en tempsensor for å få liv i vifta igjen og termostaten. K&N filteret ble renset. ABS sensorene ble byttet. De er forbruksvare på denne bilen. Isolasjonen på undersiden av panseret var så morken at den drysset ned på motor hver gang jeg åpnet panseret så jeg har fjernet alt. Vet ikke om jeg skal sette på ny enda. Bremsevæske ble byttet og alle calipere demontert og overhalt med overhalingssett.Den lille bensinpumpen i tanken som mater den store pumpen under bilen virket ikke helt som den skulle og jeg fant fort ut hvorfor. Mellom pumpe og sugerøret gikk det en gummikobling i en aluadapter sak hvor gummien hadde gått såppas i oppløsning at det var ikke noe connection der lenger. Dens oppgave er bare å lage en overgang da røret har mindre diameter enn utgangen av pumpen. Så når jeg hadde under 20liter i tanken sugde den kun luft. Pumpen var i orden, men fra da bilen var ny så byttet den uansett og lagde en hjemmemekk på koblingen da den ikke lenger er å få tak i. Her sitter pumpen. Ut med den Tømte tanken. Rengjorde tanken innvendig satt inn den nye. Lot bilen gå en stund og byttet filter. Fikk tak i frontleppe fra VR6. Den bygger mindre enn 16v leppa slik at jeg kan senke mer. Så da den var monter ble høydejusterbart senkesett montert og testet. Her med orginale 15"BBS jeg kjøpte da ASA felgene var solgt så jeg hadde noe å godkjenne bilen med og sende den til lakk osv. Det ble litt lavt. Hevet litt å satt på felgene som skal brukes sesongen 2018/19 mens jeg tenker på hvilke felger jeg egentlig har lyst på. Må være noe tidsriktig. Det er noen BBS kopi felger som har vært på en BMW E30 så spacerne måtte på igjen. Måtte kjøpe noen kjøreramper så jeg fikk brukt liften med lav bil. Endret 17 Januar, 2019 av Robin S 6 Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 17 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 Klar for en ny mekkehelg ble kjøla i garasjen fylt opp med godsaker Så var det tid for montering av nytt eksosanlegg. Det gamle var fult av hull og allerede sveiset flere ganger så dette ville aldri passert PKK igjen. Startet med å demontere det gamle Testmonterte det nye på gulvet først ved siden av det gamle for å se at ting var som det skulle Ser ut til at dette blir bra så var bare å dundre på videre. 5 Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 17 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 Fant akkurat noen bilder fra Corrado klubben sitt treff i Hamar. Tror det var i 2005? Det var hvertfal veldig morro å kjøre sammen oppover fra Oslo og cruise litt rundt i Hamar når alle var samlet. Det er ganske spesielt å titte i speilet å se 5 Corradoer til bak seg! Rett og slett episk. Fant også dette bilde her hvor ungene hjalp til å bygge pepperkake garasje til modell corradoene. Tilbake til nyere tid. Orginal fjærer og dempere ble satt på igjen og hjulvinkler stilt tilbake før bilen ble sendt avgårde til lakk.Det var ganske deilig å komme til det punktet, men det var også litt rart å ikke ha den hjemme for første gang på nesten 18år. Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 17 Januar, 2019 Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 Endel overflaterust under ser jeg, så jeg tror bilen hadde hatt godt av en oljebehandling. Lanolin eller Fluid Film feks. Ellers gøy å se at du har bilen enda Robin, G60'n jeg hadde fra 03-04 satte varige spor den også. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 17 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 (endret) Fikk lov å komme på besøk et par ganger for å se til pasienten mens den var borte da. Fikk også disse bildene fra lakkeren underveis. Jeg gjorde mitt beste for å ikke virke masete så det var betryggende å ha litt kommunikasjon. Det var litt mye på gang for meg på dette tidspunktet å det var viktig for meg å få ferdigstilt denne bilen nå så lakkereren fikk gjøre mye jeg kunne ha gjort selv. Fangere, dører, panser, speil, alle rutene osv. ble tatt av først. Jeg hadde også gjennom årene laget en liten bulk i bakfanger og i v. forskjerm og frontfanger som måtte rettes og etter over et tiår i garasjen var det katastrofalt mye småtteri over hele bilen å rydde opp i. Etter dette var planen å lakkere med orginalfargen, men med mellomsliping og godt med klarlakk. Det skulle ikke spares på resultatet. Deretter skulle lakkeren bytte det ene speilhuset som var sprukket og ellers montere alt sammen. En glassmester skulle komme dit å montere inn alt glass igjen før jeg skulle få tilbake bilen. 5 minutter siden, Knutis skrev: Endel overflaterust under ser jeg, så jeg tror bilen hadde hatt godt av en oljebehandling. Lanolin eller Fluid Film feks. Ellers gøy å se at du har bilen enda Robin, G60'n jeg hadde fra 03-04 satte varige spor den også. Jeg ser det har begynt å komme en god del der ja å det er definitivt ingen dum tanke, men jeg må finne noen jeg stoler på til å gjøre det og finne ut hvilken behandling som passer best under der. Det tok meg 4år å finne en lakkerer jeg ville gi fra meg bilen til #tvangstanker Ja de setter spor disse bilene på et eller annet vis. Klarte aldri helt å kvitte meg med den. Nå er jeg in to deep for å noen gang få igjen i nærheten av hva jeg har lagt inn her så kommer nok ikke til å selge. Endret 17 Januar, 2019 av Robin S Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 17 Januar, 2019 Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 2 timer siden, Robin S skrev: Etter dette var planen å lakkere med orginalfargen, men med mellomsliping og godt med klarlakk. Ser ikke ut som orginalfargen Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 17 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 1 time siden, Knutis skrev: Ser ikke ut som orginalfargen Fargeblind el? Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 17 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 (endret) Da bilen var tilbake var det bare å starte med litt rengjøring innvendig. Det var lakkstøv OVERALT og litt til. Vanskelig å få på bilde, men det var en film av støv. Tok først det værste med støvsuger. Så en runde med fuktig klut. Dette er kluten bare etter toppen av dashbord på førerside. Til slutt SW quick interior finish. Da det var i levlig stand begynte jeg å montere litt deler som ikke hadde kommet enda når bilen gikk til lakk, men som dukket opp før den kom tilbake. For å få godkjent bilen måtte de horrible knuste tåkelysglassene i fangern bort. Det ble derfor satt inn det eneste som er å få tak i inrpo klarglasslykter. Men tror du ikke jeg fikk tak i skikkelige saker i grevens tid. Disse ble derfor byttet igjen på begge sider. Her er førersiden inpro mens passasjerside er orginal. Rammene rundt hovedlyktene var ødelagte pga rieger grill monteringen. Nå ønsket jeg å bruke orginalgrill igjen å fikk derfor tak i nye rammer. Før Etter Her er listen over viskerarmene riktignok demontert, men man ser at det ikke er noe deksel eller beskyttelse over hjernen og andre ting som ligger mellom motor og frontrute orginalt. Det er uheldig når panser er vått og man foreksempel åpner det. Listen som er bak der igjen mot bakruten er 3delt orginalt og flakser rundt og er stygg. Det er et firma i statene som lager litt kule parts til Corrado kalt Spoonfed tuning og derfra ble det bestilt både nytt deksel til viskerne mot ruta som de har støpt i 1 del og også et raintray som passer i hele "renna" hvor blandt annet hjernen sitter. Her ser man den orginale 3delte Her har jeg montert erstatningen i 1del sammen med raintray delen Til slutt hele sulamitten på bilen. Rimelig grei oppgradering det der! Slik ser det ut når panser er lukket. Ingen overlappene deler eller skjøter Bestilte også platen mellom lysene bak som skiltet monteres i da det var sprekk i min. Har ikke bilde av det. Fikk beskjed om at pakningene mellom speilhus og karosseri var gående når speilene ble montert igjen å nye ble derfor bestilt. Gammel å ny ved siden av hverandre Det ble bedre Endret 17 Januar, 2019 av Robin S 1 Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 17 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 (endret) Kom over denne å handlet også. En sjelden sak helstøpt grenrør til turbo fra 16v motor. Mangler bare ALT annet nå... hehe Så ble bilen sendt på EU kontroll å nervøsiteten i timen jeg satt å ventet på dommen var jeg så nervøs at jeg bare kan relatere det til de to gangene vi var på sykehuset for å føde barna våre. Men kontrollseddelen viste ingen feil eller mangler så da fikk jeg skilter på bilen for første gang siden 2005! På dette tidspunktet skriver vi slutten av september 2018. Dette var ettermiddagen før hovedtreffet til VACN på Rudskogen så det ble ikke tid til noe cruising desverre! Rett hjem og vaske og gjøre klart. Ville prøve hvordan den klarte seg på utstillingen der. Skilter Endret 17 Januar, 2019 av Robin S 1 Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 17 Januar, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Januar, 2019 (endret) Etter nedvask var det litt claying for å fjerne litt lakkstøv. Var heldigvis svært lite av det. Jeg har ikke så mye bilder fra detailen for jeg hadde under 24timer til jeg skulle være på Rudskogen så jeg var mer fokusert på å få det gjort. Felger og dekk ble også vasket og limrester etter gamle lodd tatt bort. Deretter ble de tørket, polert og lagt på Kamikaze stance rim coat. Mens bilen tørket fikk jeg satt inn den nye hattehylla uten hull fra høyttalere som hadde kommet. Maskerte opp og så noe morro jeg bare måtte ta bilde av. 3 størrelser Corrado Går ganske grovt til verks på ny lakk. Klarheten i lakken kommer alltid litt bedre frem syns jeg når man grovpolerer først. Flexipads ull på LHR21 mkII med Kamikaze bakplate. Ellers ble mini og nano flittig brukt. Kjørte med AW Regenerate. Den avslutter jo likevel meget respektabelt! Selv om det på bilde kanskje ikke er noe direkte lys mot bilen. Når grovsteget var ferdig var det midt på natta. Tok da en sjanse å gikk rett fra den relativt grove comboen til gul Rupes pads med AW Redemption (altså ultra fine!) for å få tilbake glansen. Måtte velge mellom en medium combo eller den ganske fine for jeg hadde ikke tid til et steg i mellom. Det funket jo, men jeg vil gjøre det på nytt i vinter for jeg tror jeg mistet litt på det. Klaska på hjula osv. å justerte camber kl05 om morran hadde vel klokka rukket å bli. Grabbet den krukka her å la et tynt lag Etter 0timer på øyet så bar det avgårde til Rudskogen. Satt fra meg bilen på utstillingsplassen, registrerte meg og så gikk jeg i kafeen å spiste frokost. Rimelig sleten for å si det pent. Jeg stiller i klassen "youngtimer" (biler mellom 20-30år gamle). En stor klasse hvor de 5beste premieres. Nå har aldri min motivasjon vært premie, men målet helt siden jeg kjøpte bilen var å få den i en sånn stand at jeg kunne stille den ut uten å være flau. Det er et 18år gammelt mål som ble nådd her å følelsen var helt magisk for meg rett og slett. Premieutdeling. Blåste så sinnsykt at det måtte foregå innendørs. Har du sett! Godt fornøyd med 2. plassen altså! De få kjøreturene jeg rakk før vinteren meldte sin ankomst rakk jeg å avdekke et par ting som må utbedres i tillegg til en del som var planlagt, men som jeg ikke rakk i sommer. Så i vinter skal jeg jobbe videre med bilen å rette på en del ting så får vi se hva sesongen 2019 bringer Akkurat nå står den slik. Måtte dekke den til da jeg polerer en del kundebiler ved siden av. Det støver jo en del og jeg er redd for å komme borti. Trekket er ganske skånsomt å helt rent. Setter det heller aldri på bilen hvis ikke bilen er helt ren. Endret 17 Januar, 2019 av Robin S 10 3 Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.