Gå til innhold

Bilpleie som hobby


Fredrik Tver

Recommended Posts

Fredrik Tver

Hei! Jeg og en kompis polerer biler som en hobby. Vi har fått endel hendvendelser av firmaer med firmabiler som de skal ha polert. Derfor lurer jeg på om det er mulig å sende faktura som privatperson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sende regning som privatperson, men det er noen krav som må fylles.
Anbefaler derfor at du benytter deg av en tjeneste som feks denne: https://conta-faktura.no/nyheter/slik-kan-du-sende-faktura-som-privatperson-i-conta-faktura


Gjør det veldig greit og oversiktlig dersom det blir litt jobb etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere

Hei Fredrik,

 

Veldig morro at dere polerer litt som hobby. Nå vet ikke jeg hva du mener med "en del", men hvis det er snakk om en del jobber på sikt så vil det jo på et tidspunk gå fra hobby til næring uansett. Vil i så fall anbefale dere å vurdere å stifte et foretak først som sist. Da kan dere jo promotere virksomheten på sosiale medier etc. også, uten å være i gråsona mellom hobby og næring. Ta uansett vare på all dokumentasjon på utgifter/inntekter til senere.

  • Liker 1

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start et ENK så har du mulighet til å skrive av utgiftene også. Inntekt - utgifter = skattbart overskudd.
Holder du deg under 50.000kr ila 12 mnd så slipper du å legge på mva.
Er dere to stk, så kan dere starte hver sitt firma og sånn sett ha 100.000kr som grense. :) 

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Fredrik Tver

Beklager sent svar, men klarte å lage en ekstra bruker😅 Vi har enda ikke startet et enk foretak noe vi kanskje snart burde gjøre. Vi har polert rundt 30-40 biler nå og begynt å prøve oss litt på coating. Noe som har gått fint! Vi planlegger også nå å bygge et detailer rom i en låve som ligger ganske sentralt, vet ikke helt hva men skal kalle det. Så ja da ender det nok opp med et ENK snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...