Gå til innhold
mammut89

Surfex HD - Koch Chemie

Recommended Posts

mammut89

Hvilket Koch Chemie produkt er det som kan overta for Surfex HD som en forvask uten å bruke skrumkanon ? 

Jeg synes de har så mye av det samme som er kraftig alkalisk

Green Star

Copo Star

Vorreininger B 

Pre wash B

Alcaline Wheel cleaner ?

Dette er vel mye greier som går om hverandre og sikkert har mye av det samme innholdet  ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KennethR

https://storefot.no/ Trykk på facebook chat knappen og spør storefot. Jeg personlig er meget fornøyd med Vorreininger B i 1-2% på beskyttet lakk i skumkanon. I vinter kommer jeg til å bruke den i pumpekanne, og forventer samme rengjøringeffekt. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole M

Ble nysgjerrig da jeg leste førstepost. Gikk inn på car-spa og prøvde å sammenligne produktene.

Ut i fra det jeg forstår så virker det som om at PreWash B er en mer konsentrert utgave av Vorreiniger B. Begge virker å ha nøyaktig samme bruksområde.

Samtidig så ser det ut til at Green Star er en mer konsentrert utgave av Copo Star. Også her virker bruksområdene å være like. Eneste er at Green Star er spesifisert til å også kunne brukes på tekstil. Dette med tekstilrens er grunnen til at jeg nå går fra Surfex HD til Green Star.

Både Vorreiniger B og PreWash B kan brukes som felgrens og kan blandes like tynt (Vorreiniger) og tynnere (PreWash) enn Alcaline Wheel Cleaner, så hva hensikten er med dette produktet aner jeg ikke. 

Jeg liker Koch Chemie, men de er fæle med å flette produktene sine inn i hverandre.

Dette er i hvert fall hva jeg kom frem til. Hvis noen har bedre kjennskap til produktene til Koch og ser at jeg er på ville veier, så korriger meg gjerne! :)

Endret av Ole M
Leif Skrivesen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow

hvis det er lavtrykks kanne du skal ha denne i, så green star eller Vorreininger B.
mener green star kan ta litt asfalt flekker mener jeg Makki sa til meg, men ikke ta det for god fisk.

prewash B (alkaline wheel cleaner) er veldig høy PH og er mere anbefalt som felgrens og dekk rens en noe annet :)

Endret av Freakshow

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic
23.11.2018 - 10.41, mammut89 skrev:

Hvilket Koch Chemie produkt er det som kan overta for Surfex HD som en forvask uten å bruke skrumkanon ? 

Jeg synes de har så mye av det samme som er kraftig alkalisk

Green Star

Copo Star

Vorreininger B 

Pre wash B

Alcaline Wheel cleaner ?

Dette er vel mye greier som går om hverandre og sikkert har mye av det samme innholdet  ?

Mest sammenlignbart er GS mot Surfex, jeg brukte mye Surfex og Autofoam før, siste årene har jeg i all hovedsak benyttet VorB både i kanon og pumpekanne. VorB vasker bra og skummer bra i kanon.

Poenget er å finne de produktene man liker, jeg har få produkter. På samme måte som Felgenblitz går på like godt på lakk som på felg. 

Prewash B er sterk som pokker og kan fint brukes som kjempe rimelig felg rens evt blandes godt ut før lakk rens men den er som sagt sterk og kan skade både plast og chrome..

23.11.2018 - 10.41, mammut89 skrev:

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Storefot / Tommy
23.11.2018 - 14.10, Ole M skrev:

Ble nysgjerrig da jeg leste førstepost. Gikk inn på car-spa og prøvde å sammenligne produktene.

Ut i fra det jeg forstår så virker det som om at PreWash B er en mer konsentrert utgave av Vorreiniger B. Begge virker å ha nøyaktig samme bruksområde.

Samtidig så ser det ut til at Green Star er en mer konsentrert utgave av Copo Star. Også her virker bruksområdene å være like. Eneste er at Green Star er spesifisert til å også kunne brukes på tekstil. Dette med tekstilrens er grunnen til at jeg nå går fra Surfex HD til Green Star.

Både Vorreiniger B og PreWash B kan brukes som felgrens og kan blandes like tynt (Vorreiniger) og tynnere (PreWash) enn Alcaline Wheel Cleaner, så hva hensikten er med dette produktet aner jeg ikke. 

Jeg liker Koch Chemie, men de er fæle med å flette produktene sine inn i hverandre.

Dette er i hvert fall hva jeg kom frem til. Hvis noen har bedre kjennskap til produktene til Koch og ser at jeg er på ville veier, så korriger meg gjerne! :)

Prewash B er en del kraftigere enn Vorreiniger B, er derfor tilbakeholden med å anbefale den til generell forvask - selv om dette er et knall produkt til det.

Alkaline Wheel Cleaner er Prewash B NTA-Fri, men med et mer lettfordøyelig navn.

Det aller meste alkalisk kan brukes på tekstil, men Mehrzweckreiniger er fin til dette pga den skummer veldig lite. Green Star vil skumme noe mer.

Husk at Koch-Chemie er en av Europas største produsenter av kjemi til bilbransjen. Det er ikke uten grunn at de har CosmoClean, Copo Star, Copo Star 96, Copo Star GMP-G, Copo Star GMP-T, Copo Star GMP-V, Green Star, Green Star 96, Green Star BMP, Green Star schaumarm, Insektentferner, Lkw- & Planenreiniger, Mehrzweckreiniger, Prewash A, Prewash B, Prewash B Nta-Frei, Prewash Express, Prewash Express NTA-Frei, Pol Star, Teilereiniger Alkalisch.

Ja, det vil være noe overlapp, men de fleste produkter har et dedikert bruksområde. Mange varianter er laget på etterspørsel fra f. eks Daimler eller VAG.

Endret av Storefot / Tommy
  • DCN Poeng 3
  • Haha 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blankbil / polishduden
Prewash B er en del kraftigere enn Vorreiniger B, er derfor tilbakeholden med å anbefale den til generell forvask - selv om dette er et knall produkt til det.
Alkaline Wheel Cleaner er Prewash B NTA-Fri, men med et mer lettfordøyelig navn.
Det aller meste alkalisk kan brukes på tekstil, men Mehrzweckreiniger er fin til dette pga den skummer veldig lite. Green Star vil skumme noe mer.

Husk at Koch-Chemie er en av Europas største produsenter av kjemi til bilbransjen. Det er ikke uten grunn at de har CosmoClean, Copo Star, Copo Star 96, Copo Star GMP-G, Copo Star GMP-T, Copo Star GMP-V, Green Star, Green Star 96, Green Star BMP, Green Star schaumarm, Insektentferner, Lkw- & Planenreiniger, Mehrzweckreiniger, Prewash A, Prewash B, Prewash B Nta-Frei, Prewash Express, Prewash Express NTA-Frei, Pol Star, Teilereiniger Alkalisch.
Ja, det vil være noe overlapp, men de fleste produkter har et dedikert bruksområde. Mange varianter er laget på etterspørsel fra f. eks Daimler eller VAG.

Trodde de største kun brukte dwg og drop off jeg????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Storefot / Tommy
8 timer siden, Blankbil / polishduden skrev:

Trodde de største kun brukte dwg og drop off jeg????

Ja de største amerikanske og engelske merkene gjør det. waterless wash i forskjellige konsentrasjoner, farger og lukter - alt fra coatingkvalitet til bøttesåpe og quick detailer :)

• Haha 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED

Nettopp vasket med GS i skum kanon og den fungerte meget bra. :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig