Gå til innhold

Coating for første gang


jonia

Recommended Posts

Dette skjedde for meg første gang jeg la denne coatingen også.

 

Jeg justerte som følger (etter tips fra YouTube og folk her inne):

1. Coatingflaske ble satt i varmt vann noen minutter før jeg la coatingen. Den blir da litt lettere å jobbe med.

2. Brukte mye mer tid på buffingen, gikk grundig over med suede kluten. Deretter ventet jeg litt, og gikk så over igjen med ny klut.

 

Du kan jo prøve å se om disse justeringene også vil hjelpe for deg.

 

De mørke skjoldene du ser er «high spots» og kommer fordi du ikke har får jevnet ut coatingen godt nok i buffeprosessen.

 

lykke til.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

La coatingen herde ferdig og gå over high spots med en waterspot remover. Voilla [emoji4]

  • Liker 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
124Spider

En tilleggs erfaring: Skjolder enkelte steder skyldes nok manglende erfaring og "fornemmelse" av håndverket. Syntes det var ergerlig og slo meg ikke til ro med dette.
På YouTube fant jeg et tips om å prøve å ta disse bort med en lett rubbing. Lite å tape på å prøve.
Og det virket overraskende godt på min bil! Jeg brukte rett og slett en dash med helt vanlig rubbing, Turtle Color Back Super Cleaner, men andre tilsvarende stoff gjør nok nytten.
En lett liten polering, tørket av med fiberklut og vipps ser det MYE bedre ut. Det ble faktisk helt bra etter min vurdering. Bare et tips...

 

Ut fra erfaring med å legge keramisk coating, ville jeg gjort det igjen? Litt usikker. Innser at det krever en del erfaring for å få fullverdig resultat. Det hadde vært
ideelt å få med en erfaren person som kunne vise på et par panel.
Ellers tror jeg lyssetting som synliggjør resultatet under veis er et nøkkelområde. 
Men lakken ble steike blank og vannavvisende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...