Gå til innhold

Må dekk plugges innvendig?


Kenneth82

Recommended Posts

Leverte ene hjulet for og få det plugget tidligere i dag, men fikk nå beskjed om at det ikke lot seg gjøre siden dekket hadde et spesielt støydempende belleg på innsiden som gjorde at paraplyen ikke fikk feste.

 

Dekket har vært på felgen i knappe 3 mnd og jeg har virkelig ikke lyst til å kjøpe et helt nytt dekk når det jeg har er såpass nytt.

Vurderer og kjøpe settet fra Biltema og gjøre det selv, men lurer på om det er noen her som har erfaring på hvor bra det blir? Skal jo bruke dekkene i 4-5 år til så det må jo holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet skal dekk demonteres, inspiseres og repareres fra innsiden om det skal gjøres forskriftsmessig. Jeg har selv utstyr for plugging fra utsiden og bruker det selv på egne dekk så lenge jeg vet at det ikke er kjørt med flatt dekk og det kun er for skruehull og slikt i dekkes slitebane. Det er slik det ble gjort på verksteder og tidligere men det er ikke godt nok lengere.

Trodde man slipte dekket på innsiden for å få feste for limet.

Hva slags dekk er det du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Michellin pilot sport 4.

 

Dekket har aldri vært på felgen og grunne til at det må plugges er fordi det sitter 2 stk 4mm skruer i dekket, så det er ikke noe skader på felgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Jeg fikset med hell en sigepunktering (skrue) på ett piggfritt Continentaldekk for noen år siden. Full sving på forhjulet så slapp jeg til og med å demontere hjulet. Brukte Biltema sin fiks og anbefaler gjerne settet. Det holdt lufta i flere år etterpå. Hva gjelder oppbyggingen av Michelin Pilot Sport, kan jeg ikke uttale meg om.

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kristian skrev:

Så vidt jeg vet skal dekk demonteres, inspiseres og repareres fra innsiden om det skal gjøres forskriftsmessig.

Ifølge dekksjappa her er det demontering og inspisering som er årsaken, da verkstedet ikke vet om dekket har blitt kjørt med flatt og dermed har skader i sidevegg.
Har selv brukt plugger fra Biltema i flere år og det fungerer helt fint det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går helt fint å fikse fra utsiden med en "mark". Så lenge du ikke ser synlig skade/slitasje på sidene av dekket, dekket er punktert i kjørebanen eller hullet ikke er for stort er det sjelden et problem. Ved punktering stillestående (sig) plugger vi nesten alltid dekket. Holdbarheten til pluggen som vulkaniseres fra utsiden holder i 95% av tilfellene dekkets levetid. En sjelden gang løsner den, opplevd kun 1 gang. Plugger dekk hver 4 helg (viking bilberging) bestill bilberging via forsikringen din så fikser de det for det du har i egenandel på forsikringen din. Fra 0-500kr[emoji106]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
10.10.2018 - 6.21, Knutis skrev:

Ifølge dekksjappa her er det demontering og inspisering som er årsaken, da verkstedet ikke vet om dekket har blitt kjørt med flatt og dermed har skader i sidevegg.
Har selv brukt plugger fra Biltema i flere år og det fungerer helt fint det.

støtter denne, har plugga både flere bildekk og mcdekk med biltemasettet , har alltid blitt advart om at de plutselig kan dette og revne og alt mulig av påstander, men ingenting har skjedd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...