Gå til innhold

Hva f?


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Polerte opp panseret på BMW'en i går, brukte dette som produkter:

Scholl S03+ på Scholl Ull (deretter)

Meguiars M205 på Soft Buff 2,0 polishingpad

Dette ble så og si strøkent (hard lakk på denne også)... Også kommer problemet;

I sola er det NULL swirls, MEN ser jeg stiller meg slik at sola kommer ved BMW merket, da får jeg masse "lange" swirls som ikke ligner på kjørespor ved spylerdysene.. Kan det være IPA'en eller microfiberkluten som gjør dette? Greit at mf kan lage swirls men swirlsene er veldig rare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auda....

slike overaskelser er ikke noe gøy (det vet jeg <_< )

Hva med å eliminere sjansene for at det er MF ved å ta CD-testen på den MF du brukte ?

Jeg har sett at feks billig MF fra bilekstra lager swirls ved fjerning av produktrester som sitter litt.

Fint om du holder oss informert når du finner årsaken - dette er slikt vi alle lærer litt av.

mvh

ståle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Bruker "ultraplush" mf, som jeg har prøvd tre forskjellige av, riper ikke på cd.. Har blandet ny IPA-wipedown nå, med destillert vann og IPA fra Arcus, den ble varm når jeg blandet den, prøvde med vann, dermed IPA og IPA, dermed vann, ble varm begge gangene.. Skal teste ut etterpå når jeg skal ta resten av bilen!

Har glemt kamera, men skal prøve å få knipset litt med telefonen!

Pirex:

Har tenkt tanken selv, men haddde samme problemet med Boraen, gjorde dette:

1 x M105+Scholl ull

1 x Menzerna "SIP"+Menzerna polishpad

1 x Meguiars M205+Soft Buff polishpad

Det har ikke skjedd med samme flaska før, så kansje det har skjedd noe med innholdet, hvem vet? hehe.. Skal testet ut senere idag hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

ja det var det.. Har ett bilde som jeg tok i "solstrålen", der er det null swirls, men er swilrs som sagt en del lengre vekk.. Skal kjøre over panseret med MG#83 med polishpad etterpå, da må jo evt. kjørespor fra S03+ gå vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Update:

Skulle som sagt ta hele bilen idag, men gikk ikke som planlagt, dette skjedde:

1) Blandet meg ny IPA+destillert vann

2) Prøvde alle mulige komboer, ble ikke bra.. Når jeg fjerner IPA wipe (veldig pent!) er det fortsatt oljer igjen som gir hologramer, gnir jeg hardt med en mf, av alle typer kvalitet, da blir det riper..

3) Ringte Petter, kjørte Vertua Bond med en N/A pute type fin, da fikk jeg vekk de lange swirlsene, men er bitte litt kjørespor igjen, men MYE bedre enn med f.eks Scholl S17 med sort pad / M205 med sort pad / 106FA med polishpad

4) Fikk en måkedritt på bilen på morgenen idag, den har nå laget ett stort etsemerke i klarlakken på panseret som jeg polerte i går, det er ikke en voks på den, men to lag med SW20, som fungerer i mer enn noen timer..

5) Var tilfeldigvis innom ett sted som det stod at Blau Weiss var laget for BMW's ripefølsome lakk (er det på en god del nyere BMW'er, tro meg..)

6) Kjøper meg en DA og litt middel ala "top inspection"

Kom meg innspill, har snart grått hår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Bo: I know B) Sa til Petter at jeg skal kjøpe meg en sølvfarget KIA..

ford-rs: Har prøvd på tilsvarende lakk, fungerte ikke så bra..

Tror den kan ha litt MG#9 syndrom, ikke fillere, men MYE oljer så man kan tro den har fillere..

Men som sagt, er rimelig sikker på at den fjernet litt swirls på bilen til Petter når jeg testet den på 525'en vi slet med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig leit å høre. Vet at kvaliteten på lakken til BMW har vært diskutert på forumet BMW CCN flere ganger. Virker som kanskje spesielt 1 serien har problemer. Fant denne tråden:

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/me....aspx?Id=472720

OBS! Deler av tråden havner på sidespor.

Endret av gjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Dette var veldig leit å høre. Vet at kvaliteten på lakken til BMW har vært diskutert på forumet BMW CCN flere ganger. Virker som kanskje spesielt 1 serien har problemer. Fant denne tråden:

http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/me....aspx?Id=472720

OBS! Deler av tråden havner på sidespor.

Takker! Var inne på babybmw-siden, er ikke bare jeg som sliter.. hehe X3 har vist også sykt rar lakk, men tror en DA maskin vil gjøre underverker på lakken, og vasker jeg på samme måte som før er det jo greit!

Glad jeg ikke kjøpte den sorte :o

hvilken farge?

antrasitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spernesn

Har hatt en blank sort 1'er inn, som jeg tok og testa litt på, syns ikke det er noe galt med den?

Hva sies om sort iforhold til din Kris? Har nemlig bestilt meg blank sort 1'er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Har hatt sort bil i to år, veldig pent, men jeg må vaske bilen da minst en gang om dagen, minst.. Har rett og slett ikke tid til det lengre..

Tror ikke lakken tåler IPA-wipen jeg, blir "marring" på godt norsk ;) Miljølakk er ikke akkurat det som holder best... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...