Gå til innhold

Skumkanon


jonia

Recommended Posts

Hallo.

noen som kan anbefale en god skumkanon? Jeg har en Nilfisk HT 140 bar høytrykksspyler og kjøpte en sånn pakke fra Nilfisk med litt forskjellig tilbehør. Her var det også en skumkanon som funker greit nok, men det blir ikke skum på samme måte slik jeg ser på YouTube videoer. Det renner liksom ganske kjapt av bilen, og såpa jeg bruker er beregnet for skumkanon (Washking Diamond Snow Foam). Ser kanskje for meg at en proffere kanon legger skum som henger bedre, men mulig det er andre forhold enn bare kanonen som er problemet. HT spyleren min begynner jo å dra litt på åra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Nilfisken funker nok fint. Bilnerden har en grei kanon. (north detailing), og andre aktører selger også lignende. Noen skumtyper pleier jeg og tilsette 10% magifoam for tykkere skum. Bilthamber sin skumsåpe legger seg som en film uten dette og renner raskt av igjen. Bestill en skumkanon og litt magifoam så blir du nok fornøyd. ( ikke bestill foam med farge)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg bestilt en på ebay til 150 kr. 
Vil tro den er av samme kvalitet som de rimeligste på norske nettbutikker, bare at de tar 500-800 for samme kanonen. 

Skal gi tilbakemelding når den kommer i posten :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en skumkanon fra eBay for noen år siden for slik og ingenting. Uansett hvilken såpe eller blandingsforhold jeg brukte så ble det mislykket, ekstremt tynt skum (vann med litt såpe) som bare rant av bilen.

Jeg kjøpte Scandicshine sin Waxd skumkanon og det var som natt og dag. eBay skumkanonen ble sporenstreks kaste i søpla. Jeg bruker forøvrig en 16 år gammel Kärcher høytrykkspyler.

Så det kan hende at skumkanonen din er søppel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det finnes en del forskjellige skumkanoner på ebay noen er ok noen ikke så bra, det som er problemet på noen er som nevnt over man får ikke justert til rett blandingsforholdt det kan komme av tykkelse av sugeslage og selve maskineringen av størrelse av kanalene inni messing delen.

Men en annen ting som er viktig er ikke hvor lenge det ligger eller tykt skummet blir, om den ikke gjør jobben sin, eg ser ikke lengre på hvor tykt skum den legger men at den faktisk gjør en god rense jobb og tar med seg møkk av bilen å ikke bare holder på møkka bare for at man blir fokusert på tykt skum :)  blandings forhold er også en ting om man skal tenke økonomi eller ikke bruke for sterke kjemikalier slik at man ikke skaper problemer for chrome lister rails etc på bilen din, her ligger på dcn også en god guid fra Thomas90 for hvordan du skal finne rett blandingsforhold til din skumkanon å spyler :)

 

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "Chemical Guys" kanon til 799 fra scandicshine. Bruksanvisningen sa MJJC. Tror dette er akkurat samme greiene: https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=piont+q-tips&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=mjjc+nilfisk&_sacat=0

 

Jeg er i hvertfall fornøyd med min. Koch Chemie VRB skummer godt i 1% blanding sammen med en Karcher K5.. 

Endret av KennethR

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

her er en kort videosnutt som viser hvordan skummet legger seg på bilen. Dette skal etter mine beregninger være en såpeblanding som gir 2,5% såpe på bilen. Brukte den metoden som er beskrevet her på forumet til å finne ut av såpeblanding i dispenseren. Litt overrasket over resultatet da jeg i praksis må fylle dispenseren full med såpe (1liter) for å få 5% på bilen, som er den sterkeste anbefalte blandinga på min såpe. Ser andre videoer på nett hvor det ofte er nok med bare 2-3 desiliter i dispenseren og resten med vann... noen flere som opplever det slik som meg og må kjøre full ublandet såpe i dispenseren?

noen kommentarer til skummet, eller ser det greit ut?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser veldig bra ut!

  • Liker 1

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...