Gå til innhold

S&S - 2014 Harley Davidson Limited Edition


LV Detailing

Recommended Posts

LV Detailing

Harley Davidson Limited Edition

 

20180804_122209745_iOS.thumb.jpg.323eb26866011d1f395e487c3e6df308.jpg

 

Velkommen til min aller første S&S!

 

Det er første gang jeg prøver meg på en tråd som dette etter å ha studert mange andre utrolige dyktige detailere som lager veldig gode S&S tråder. Jeg kan på ingen måte sammenlignes med de beste innen for dette faget enda, men føler jeg har kommet meg veldig etter å bare holdt på med dette i litt over et år. 

 

Jobben:

Eieren av denne sykkelen kom til meg for noen uker siden for å spørre om jeg kunne fikse noen riper og merker på bensintanken etter skinnsetet, samt å gjøre en fullshine på hele sykkelen med det beste jeg tilbyr. Jeg hadde ingen erfaring med å jobbe på sykkel før jeg takket ja til denne jobben - men det viste seg å være veldig ålreit og tilfredsstillende å jobbe med. Vil også bare nevne at denne tråden kanskje vil virke litt for over-forklart for dere detailere, men jeg ønsker å vise og forklare nøye sånn at kunden(e) mine kan få lettere forståelse over hva jeg holder på med. 

Denne tråden blir mest sannsynlig også ganske lang, så sett av litt tid hvis du leser igjennom og vil prøve å forstå hva jeg har brukt mine +- 40 arbeidstimer på. 

 

Her har jeg tatt noen førbilder av hvordan sykkelen så ut ved ankomst:

 

20180720_161824551_iOS.thumb.jpg.ca4c817829ae282f5f39cbd323e0b63e.jpg20180720_161830909_iOS.thumb.jpg.e43825b50e6d9210eddfeef80f56f3a0.jpg20180720_161840577_iOS.thumb.jpg.92825cacd12ecea36d4bb316aae45bb6.jpg20180720_163738875_iOS.thumb.jpg.590656758dea5b89dcfb63bed03b6e3d.jpg

  

   Forventet slitasje på lakk:

 

20180720_172730557_iOS.thumb.jpg.19afa768fa0ba5f0e93dd80a10bd88bf.jpg20180720_172734950_iOS.thumb.jpg.d3b9c40d8193589bdace8f870aa92c81.jpg

 

Før noe som helst ble spylt på, gikk jeg over å maskerte over eksponerte ledninger og sensitive områder. Dette er for dere som lurer, ledninger til lys som går til bagene som har blitt demontert for lettere tilgang på resten av sykkelen.

 

20180720_163734943_iOS.thumb.jpg.8d24cc8579a026ac80a3cb6a2460350f.jpg

 

Før jeg dekket til til området ovenpå under setet, gikk jeg lett over med en universalrens (KC Gs 1:5) og en langhåret kost for å løse opp smuss

 

20180720_162829030_iOS.thumb.jpg.b4733843a16fb933660a075c22f24350.jpg

 

Etter det spylte jeg forsiktig av med vann, og tørket deretter over med en god absorberende mikrofiberklut i sammenheng med trykkluft før det ble dekket over for unødvendige harde vannstråler og mengder med vann.

 

20180720_163400589_iOS.thumb.jpg.205bf7da742a1fa0a5d51fa36433bbba.jpg

20180720_163405755_iOS.thumb.jpg.8eee16ef942fef423fe32be2917e2bda.jpg

20180720_163604761_iOS.thumb.jpg.e42768ac4cecac952bbed6502c3064d6.jpg

 

Samme prosedyre ble fulgt på sidene der det senere skal monteres plastdeksler. Mer om de senere ;) 

 

20180720_163738875_iOS.thumb.jpg.0d6cbdc50476f8b65dfc9b6811d20963.jpg

20180720_163832792_iOS.thumb.jpg.981eaebf4327dd5c9f6ac0a433786a0e.jpg

20180720_161840577_iOS.thumb.jpg.24bc1d89e49fab51d0efc5109e2d65a8.jpg

20180720_162832729_iOS.thumb.jpg.cfd6eb824338b1c3faf28a480d7500eb.jpg

 

Da var det klart for nedvask av resten av sykkelen. Her ble det brukt avfetting for å fjerne insekter, trafikkfilm og asfaltflekker etterfulgt av en alkalisk forvasksåpe. KC Teerwasche og Vb.

 

20180720_164127271_iOS.thumb.jpg.df4eebc4dc80997a30959dec814a5073.jpg 

20180720_164131864_iOS.thumb.jpg.bda098c277080990aca346ea1ff6c80b.jpg

20180720_164208447_iOS.thumb.jpg.40f4b2e652d48f64f3ed40637358e85b.jpg

20180720_164706132_iOS.thumb.jpg.f924b0d93b577bae29e546f81aa6b49e.jpg

20180720_164711004_iOS.thumb.jpg.fb0d7181dc05ff3c4cbf8d77cbb92d73.jpg

 

 Så fikk sykkelen en god håndvask for å fjerne siste rester av støv og møkk før jeg begynner å korrigere lakken. KC AW 1:350 ca. Ellers ble det også gått over med langhåret kost og fille rundt trange områder som jeg ikke tok så mye bilder av.

 

20180720_170316931_iOS.thumb.jpg.18ca6eb265732eaec3db1508742c8436.jpg

 

Da var neste steg å demontere diverse deler og braketter for å komme lettere til i korrigeringsprosessen. Eier presiserte faktisk at jeg kunne skru av plast skjermen og kromlisten for å komme til under denne - noe som trengtes.

 

20180720_172344088_iOS.thumb.jpg.d834dfd2edb1d33a9461e9a43acf7724.jpg

20180720_172351413_iOS.thumb.jpg.2a5492920fa1e0062add70465335968c.jpg

20180720_172552896_iOS.thumb.jpg.2abd7f431928e84dcdae2d41e5613d16.jpg

20180720_172601468_iOS.thumb.jpg.7ce7350f181fb2345d3762e1f06a01ea.jpg

 

Slik så det ut på undersiden. Ikke akseptabelt. 

 

20180720_172721573_iOS.thumb.jpg.a918de6e3e5c3c2a90541fb8aa57b4a5.jpg

 

Deretter skrudde jeg av braketten som holder setet oppe.

 

20180720_175012242_iOS.thumb.jpg.2185bcb2812c4a2b0b672fe4cfbb9404.jpg

20180720_180604287_iOS.thumb.jpg.26b547857e63e1b71ae53c44fc367f88.jpg

 

Lakktilstand:

 

20180720_172739323_iOS.thumb.jpg.ee96b7095bf4f6c3ad903a2d4c73d428.jpg

20180720_172754466_iOS.thumb.jpg.811e63922f077adf765f05b3715e8bcb.jpg

20180720_173232192_iOS.thumb.jpg.f7a6530922d244437205cc776b2de9d0.jpg

20180720_183418912_iOS.thumb.jpg.154643b0442e58e34f6c360675bd4122.jpg 

 

Slitasje etter skinnsetet som har ligget på over tid:

 

20180720_173241154_iOS.thumb.jpg.d34596dfa235d37021549fc9ddfb47d5.jpg

 

Så var tiden inne for å begynne med korrigering. 

Da startet jeg først med å maskere av hele bakenden av sykkelen så jeg unngår å søle og sprute poleringspasta og støv overalt.

 

20180721_113332857_iOS.thumb.jpg.39143f36ca1ad8425f608f8d67bb0e8f.jpg

 

Slitasje på tank:

 

20180721_124907018_iOS.thumb.jpg.0f1b7bf9c99ad1a1da41592044c3c5b5.jpg

20180721_124416342_iOS.thumb.jpg.ae349d818a8a3e0a9c6dc240eef1e0b1.jpg

20180721_115907032_iOS.thumb.jpg.17ef5e544d2f0258115fc4d7ea7bc992.jpg

 

Her fikk jeg ryddet greit opp i det meste med Rupes Ibrid på hard skumpute og grovt middel, KC H.802.

 

20180721_170320052_iOS.thumb.jpg.f1ff32adc3fc0819c519bed936c3be1b.jpg20180721_170312221_iOS.thumb.jpg.3e9eaa8edc234c3b7ce84fb6297bd2a9.jpg

20180721_115904324_iOS.thumb.jpg.c169cd700881814a668db06b939f8024.jpg

 

Det ble seende ganske greit ut etter ett steg, men på alle lakkflater, inkludert alle bager og deksler ble det kjørt 3 steg for å kunne oppnå den ultimate finishen før top of the line forsegling ble lagt. KC H.802 blå skum/ull F.501 Gul skum, M.201 på gul skum.

 

Etter jeg fikk kombotestet litt produkter, gikk jeg løs på disse merkene eieren opprinnelig kom hit for:

 

20180721_124416342_iOS.thumb.jpg.2b738d52310ea75b617657d93cabe58d.jpg20180721_124907018_iOS.thumb.jpg.e78e8e97c2c2999a4114d5897a357a73.jpg

 

Disse fikk smake på våtslip 2000p, 2500p og 3000p på liten slipekloss.

 

20180721_124726364_iOS.thumb.jpg.eb00ea93b975a9358743d4c6f7e8adc0.jpg

20180721_124839088_iOS.thumb.jpg.fc81ac9f0d2f54062bbe389016cd7438.jpg20180721_130153426_iOS.thumb.jpg.fd118d1bc5506cb7012dd8213a611942.jpg20180721_130136076_iOS.thumb.jpg.566a39bf89dd2115ac28a182161f8245.jpg

 

Disse kjøre jeg med samme prosedyre, bare med ullpute (litt grovere) som funket litt bedre og raskere. 

 

20180722_145056914_iOS.thumb.jpg.dadb146118c3a725fdd5c47f65fc360c.jpg

 

Setemerkene ble helt borte, og ikke en eneste ripe etterlatt. Her ser du godt forskjellen på de to sidene.

 

20180722_145103188_iOS.thumb.jpg.b4d3ffff7699845a7817de53fbe11a62.jpg

 

Så utførte jeg samme øvelse på venstre side.

 

20180723_095229443_iOS.thumb.jpg.6e76757daba0bc5c39423b0789fa2602.jpg

 

Roterende Ibrid på Rupes ull med H.802:

 

20180723_102701109_iOS.thumb.jpg.e17b931de0ddbd33764e565d5a921b1f.jpg

 

Men så hadde jeg glemt en liten stripe innerst, og noe smått under disse kablene som gikk på midten, så jeg tok dette `for hånd` da ikke klossen kom til så tett inn under- og ved siden av. 

 

20180723_101058860_iOS.thumb.jpg.89d2ab765f2587a94e12d44ea8f35a50.jpg

20180723_102153150_iOS.thumb.jpg.9f3189b28d78075b783e063430b9cd7e.jpg

 

Tok grovkombo på undersiden før jeg fortsatte videre foran.

 

20180722_164213997_iOS.thumb.jpg.a07a33c99d782e4530fa53f93ed2586b.jpg

 

Så måtte jeg frempå tanken å korrigere.

 

20180721_120351077_iOS.thumb.jpg.86037fb33041fd9bdc0b22c029f6b183.jpg20180721_120354636_iOS.thumb.jpg.25105783fc4506bc7ee054e17f06e66d.jpg20180721_120427591_iOS.thumb.jpg.3baa9573261ca26335a4ce11b045c5f9.jpg

 

Her ser man igjen at den grove komboen etterlater sett en litt dis overflate, eller haze som vi detailere kaller det.

 

20180721_121145924_iOS.thumb.jpg.cd20d475c1ec69ee8d59d99a2e82ec47.jpg

 

Man ser det ekstra godt på den mørke fargen at det trengs et par ekstra fine komboer før resultatet aksepteres. 

 

20180721_121153323_iOS.thumb.jpg.b721baa17f705fc58d4fb6214c1392ef.jpg

 

Så ble det gått over en gang med gul pute og F5.01 på hele tanken. Og selv med denne medium-komboen, var det litt gjenværende haze, som måtte få en siste finish med M2.01.

 

20180721_111920603_iOS.thumb.jpg.6891e1d84ad07a4a57295f32ad1e9e19.jpg

20180723_110355019_iOS.thumb.jpg.f40c556b06476f8f96360c93b1f0a553.jpg

 

Så var det tid for å bevege seg nedover på disse skjermene på hver side foran.

 

20180721_171652823_iOS.thumb.jpg.9c2ba637950af2139d9ace5bdb29e76c.jpg20180721_171659409_iOS.thumb.jpg.12a136ada5936e0ae3c51163ffd8120b.jpg

 

50/50 grov

 

20180721_171930158_iOS.thumb.jpg.f2c0cc6625441b24bb12e6b1950d8820.jpg

 

Her måtte det korrigeres med våtslip i en kurve som var veldig vanskelig å få helt bra igjen.

 

20180721_174416503_iOS.thumb.jpg.834a58d811e7ce907e00745ae2bc657c.jpg

 

Så var det videre til denne store og synlige skjermen foran på sykkelen, som mildt sagt fikk seg et løft.

 Teipet av et område for å vise forskjellen, en 50/50 test.

 

20180721_181102925_iOS.thumb.jpg.a0b1c64ada6c0316ac98f5b2886bf72a.jpg

20180721_181149520_iOS.thumb.jpg.5bc2ab708f03657cec87d79261206028.jpg20180721_181146927_iOS.thumb.jpg.0938489e77e35297570bc3e85b811145.jpg20180721_181142534_iOS.thumb.jpg.3f3a2683d9121c2a94d6cc84e2afed38.jpg20180721_181134243_iOS.thumb.jpg.8be0a4cfca74c29945e5b7f9e09a7cba.jpg20180721_181125528_iOS.thumb.jpg.d397842ab77b7127652e85995ff96448.jpg

 

Etter en runde grov og middels ble det altså seende slik ut:

 

20180721_184351548_iOS.thumb.jpg.797aec1c6707be0552d57cfa4da05e18.jpg

 

Fikk seg et ekstremt stort løft.

 

20180721_184503466_iOS.thumb.jpg.72dbb9bf539c39c08edf5edf21e16abf.jpg

20180721_184511105_iOS.thumb.jpg.a93c865fa929bd7646d940515fb4134e.jpg20180721_184506846_iOS.thumb.jpg.071a98de5d8ac4a2ffd3c4610c78f3c6.jpg

20180721_184354960_iOS.thumb.jpg.3846fd291ab0242ba33d0ee799bd9407.jpg

20180721_184408278_iOS.thumb.jpg.fef4a44933ef03f37157cd225433217e.jpg

 

Litt spøkelsesspor fra grov kombo på roterende Ibrid :) 

 

20180723_135249208_iOS.thumb.jpg.a8c401ba19fdb72d54f788f44f42bbe5.jpg

 

Her måtte jeg forsøke å korrigere litt for hånd. 

 

20180722_125745982_iOS.thumb.jpg.cd2339c044524b67807ed854e3a55203.jpg   

 

 Så bevegde jeg meg litt oppover. Her er enda en 50/50 på grov roterende kombo.

 

20180721_185959726_iOS.thumb.jpg.a6b8477ade41bc357f371c0dd2ce212c.jpg20180721_190020392_iOS.thumb.jpg.da3e9b3523eaa8e144a19397c49f5be0.jpg

 

Her kan man se haze (dis) og kjørespor etter grovkombo.

 

20180721_190014166_iOS.thumb.jpg.e5be4e7471422148fe9e6c692cd5d1bf.jpg

20180721_190004685_iOS.thumb.jpg.68eb76c2624b0e2dabb6fbcd4d31a6d8.jpg

 

Samme haze syntes veldig godt på det mørke.
  

20180723_135257752_iOS.thumb.jpg.de394b1866bbbeccaea860a23ab73234.jpg

 

Det ble ganske strøkent etter en runde med F5.01 på gul medium Rupes pute. Mangler fortsatt siste steg på M2.01.

 

20180723_141139377_iOS.thumb.jpg.7c7acb569043a91bc276bbb88d34ddce.jpg

20180723_141147695_iOS.thumb.jpg.7cf7fd2f56ae957db431083646f60e61.jpg 

20180724_145325552_iOS.thumb.jpg.b9f2aeb1f36674afe8e183fe98d8f682.jpg

 20180724_145331363_iOS.thumb.jpg.0a3916d832e1cc13bae509f3be5f716b.jpg20180724_145338014_iOS.thumb.jpg.8c55155c32f651378d1befb50d799108.jpg

20180724_145342340_iOS.thumb.jpg.d25c6df2d547060e286237e1288ca556.jpg

 

Så var det klart for å bevege meg bakover på sykkelen. 

Her var det mye av samme merkene som på tanken, bare i større grad. 

 

20180724_170309827_iOS.thumb.jpg.850b0f578102c4603a9e2d4e703aac7f.jpg

20180724_170315559_iOS.thumb.jpg.f683ee1411a9f09ae5a47eea06fafa93.jpg20180724_170324304_iOS.thumb.jpg.53ca797c9feceea20e3177a0686b1af7.jpg20180724_170319972_iOS.thumb.jpg.9f02ebc4c64f190aecd64d9ec7960fdf.jpg

 

Samme prosedyre ble gjort her som på tanken. Våtslip og 3 stegs korrigering.

 

20180727_181306959_iOS.thumb.jpg.7c8209e2d2b2d769433d78af1741d710.jpg20180727_181303166_iOS.thumb.jpg.475b4fca383ef33c2c81804c11915889.jpg

 

Og endelig var det klart for å legge forsegling. 

Her ble valget etter eierens ønske Gtechniq CSL og CS Exo V3.

 

20180727_200948623_iOS.thumb.jpg.8a5e954028803a001bd3fea4f6ca25b5.jpg

20180727_200957095_iOS.thumb.jpg.2e81d6afa40aab4339d38eae0a7bbc76.jpg

 

Begynner virkelig å ligne noe nå!

 

20180727_214701069_iOS.thumb.jpg.0428f75c0b38750986d1f9b016249e99.jpg

20180727_215059315_iOS.thumb.jpg.4713b9307d93fe7741442af2c806799e.jpg

 

TIl slutt la jeg ppf (paint protection film) eller gjennomsiktig folie for å beskytte de utsatte områdene jeg akkurat har korrigert heftig. 

 

20180727_174431358_iOS.thumb.jpg.6cc9f8d103192eb21979344c90b1f89d.jpg

 

Sprayet med såpevann for lettere applikasjon.

 

20180727_175423842_iOS.thumb.jpg.b71ef51ab2802b2395fc58da8134b78e.jpg

20180727_175506051_iOS.thumb.jpg.4d8a5935026b005938e708fc7ee8de9c.jpg

 

Syntes ikke veldig godt, som er positivt. Dette vil da beskytte lakken på tanken fra friksjon fra skinnsetet, så dette tilfellet med slitasje ikke hender igjen med det første.

 

20180727_175717507_iOS.thumb.jpg.f4f9e0e0bb87ce7793b937fc4d7f8c4e.jpg

 

Samme ble gjort på baksiden.

 

20180727_181412647_iOS.thumb.jpg.881713837101d68664c541157d60af5b.jpg

 

Sidebager og plast deksler

Da var det tid for å sette i gang med alle pirkedetaljene på sidebagene og plast dekslene på siden. dette tok ekstremt lang tid da det var noen heftige merker enkelte steder, som jeg måtte gå over flere ganger. Dette er også en spesiell lakk som var vanskelig å få helt strøken.

Da setter vi i gang!

 

Tilstand:

 

20180724_213144668_iOS.thumb.jpg.006617364bd9eab162a18a3b7ea8d7c8.jpg20180724_213148631_iOS.thumb.jpg.3e6fa6e69bebcfda6d59d57cee3cb94f.jpg

20180721_203333136_iOS.thumb.jpg.34d3b5f56ccb387bf29a57ac5bc2ef1e.jpg20180721_203328179_iOS.thumb.jpg.416d2959f010b88ed4b80d5c94678dd3.jpg

 

Plast deksler:

Tidlig så jeg det at noen punkter her måtte våtslipes. Det så jeg ikke på som noe problem da mesteparten av lakken på tanken lå på 160-180 my. (0,160mm)

 

20180724_213720186_iOS.thumb.jpg.241ed7bd12cff2b7206f08b34f884be9.jpg

20180724_213808852_iOS.thumb.jpg.993c5827ef59bafec2858f934f270338.jpg

20180724_224333171_iOS.thumb.jpg.d16f2bcf3af033c3b3a9af44ac9c8c55.jpg

 

Etter mesteparten av det verste ble våtslipt, gikk jeg over på roterende ibrid og KC H8.02 på Rupes ull.

 

20180724_224651667_iOS.thumb.jpg.698b2415e8a020c6e512fc72e502595f.jpg

 

Til slutt gikk jeg også over begge dekslene med F5.01 og M2.01, medium og fint middel.

 

Akseptabelt resultat.

 

20180727_153440900_iOS.thumb.jpg.01d4e58bb60dbfc746601cb42b17fbf3.jpg20180727_153437976_iOS.thumb.jpg.03d4bca8fb06a47fbb2c71748b49929c.jpg

 

Da skal disse få seg et lag med CSL og CS ExoV3 coating. Allerede nå ser det helt sinnssykt ut!

 

20180727_142655499_iOS.thumb.jpg.1bbbdf5b4af4710e049a699946330737.jpg20180727_212550076_iOS.thumb.jpg.8841a8b1177546b31653920a970a9e89.jpg

20180727_212541417_iOS.thumb.jpg.f07d6700c217675ff3ffbaf20b78c048.jpg

20180727_151259458_iOS.thumb.jpg.934725ea50c1bcb88fc9e3edeac642df.jpg

 

Det ble også lagt folie på sidedeksler.

 

20180725_223131703_iOS.thumb.jpg.d2c43f3779abdd125c3aae3be2bb5cdb.jpg

 

I mellomtiden i mens dette herdet, gikk min indre nerd løs på litt diverse smått..

 

20180725_000545202_iOS.thumb.jpg.60a26cf56cf01f6e44b11a5c4acdefa1.jpg

20180725_000549365_iOS.thumb.jpg.a31b3509d1db9b1a59e5fcfc7a4ea904.jpg

20180725_000555327_iOS.thumb.jpg.b1ad5aa26743441193140b98a341d0bf.jpg

 

Dette er da braketten som skal sitte inn under bakre hjul hus. Den piffet jeg opp med litt Never Dull som eieren hadde med til meg. 

 

20180725_000701946_iOS.thumb.jpg.60bf05e42016fb8611e0b83704aee79f.jpg

20180725_001105888_iOS.thumb.jpg.9e1e115ee544ea3c8ecfd60c4ebf3ea8.jpg

20180725_001116003_iOS.thumb.jpg.535558bac7082eb1badf0ae800510fef.jpg

 

Selve braketten til setet fikk seg også en runde med lett polering, og et lag med coating.

 

20180725_001325486_iOS.thumb.jpg.e0920f59bf21136bc4bd0ed5708ea1f4.jpg20180725_001335913_iOS.thumb.jpg.4a44dc6239ee328e5b634481b8f7e6db.jpg

 

Da var det tid for å gi litt pleie til kromlista foran ved vinduskjermen.

 

20180725_002006945_iOS.thumb.jpg.3ffd05506bd53e40aafe3b10f99790d8.jpg

20180725_002009741_iOS.thumb.jpg.db224c712caac1e14c85a1e127f6fb54.jpg

 

Disse så litt stusslige ut..

 

20180725_002043398_iOS.thumb.jpg.b02946bc822232d26d96540ea0d337c7.jpg

 

Det fikser jeg!

 

20180725_002227559_iOS.thumb.jpg.6ee4ab12c7eb4121ac11eb55e639a34c.jpg

 

Mye bedre!

 

20180725_002332672_iOS.thumb.jpg.e825ed2226f39d38eabdcf52f39a6ab8.jpg

20180725_002402729_iOS.thumb.jpg.5c8137b0c08b71c2386809f416e4fc61.jpg

 

Deretter gikk jeg over setet.

 

20180723_225355392_iOS.thumb.jpg.f7e077281639379f8725ec13ca09df36.jpg

20180723_225751196_iOS.thumb.jpg.122673363f3df4289d9c72ae8f3f0301.jpg20180723_225625595_iOS.thumb.jpg.cb2aa2ff3870837a5b26b96944e1a2e9.jpg

20180723_230041548_iOS.thumb.jpg.cd029fc1c7d43281d2d0f1651415cb13.jpg

20180723_230131566_iOS.thumb.jpg.5e7f0fd194fe43091b2cac315fc27dfe.jpg

20180723_230421358_iOS.thumb.jpg.eada7fd43cb4525acca4f74775c213ef.jpg

20180723_231030707_iOS.thumb.jpg.92c3ebf57e988492eac477ae2920739f.jpg

20180723_231051962_iOS.thumb.jpg.249d7cb88c709a6e1c1e2dceef1eb570.jpg

20180723_230603379_iOS.thumb.jpg.58becafa66370df8af2375e409e52998.jpg

20180723_230939352_iOS.thumb.jpg.23b8e0a71c3743c83c9e8bad81164c3f.jpg

 

 

 

Sidebager

Da er vi kommet til siste steg av dette prosjektet, sidebagene. Disse tok jeg visst ikke så mye bilder av, men jeg fikk med det vesentlige. 

 

20180802_124202422_iOS.thumb.jpg.5ac829f31e92170753cf88c75d20cb85.jpg

 

Våtsliping

 

20180801_143150777_iOS.thumb.jpg.49cad775e264d0c2ebe3989b32e25178.jpg

20180801_172852428_iOS.thumb.jpg.3d4c54a92fe49b96aa0341e2508d098c.jpg

20180801_172850421_iOS.thumb.jpg.f9b90228754ea85d5f4272cbf3522f5e.jpg20180801_150613540_iOS.thumb.jpg.f267ef1e7822dda14e9c9121e920473e.jpg20180801_143144053_iOS.thumb.jpg.d3359362d8c6febd10b787af5abe676f.jpg20180801_143135363_iOS.thumb.jpg.a38c9c8f55fda629a78cb12338f32415.jpg

20180802_130933005_iOS.thumb.jpg.56bde01a309baaab1297957ddff82fd6.jpg20180802_141832405_iOS.thumb.jpg.94ad2f18c94762c627d6c0c60d566d75.jpg20180802_141827372_iOS.thumb.jpg.3ff4d90b935448e2447ed935d77d5f8f.jpg20180802_141821940_iOS.thumb.jpg.bca1c247867b658a266ac839a96ab688.jpg20180802_130936696_iOS.thumb.jpg.3ec401b92c1dbeeb0e8fdf087ce0c108.jpg

20180802_143539673_iOS.thumb.jpg.a771dad93ede012629fb83dbc8260c92.jpg

20180802_143542431_iOS.thumb.jpg.966afefe87b21b6b30d8f00370993ff1.jpg

 

Påføring av coating foregår innendørs. Ganske vilt hvor glødende vakker denne fargen ble. 

 

20180802_230239964_iOS.thumb.jpg.a7444e73cb01ae572b05013c51f0688f.jpg20180802_230235925_iOS.thumb.jpg.bc05c42faea465afce14b724e4681f87.jpg20180802_230233175_iOS.thumb.jpg.780b66edbdc2b5fda0b55c3ecd400703.jpg20180802_223246382_iOS.thumb.jpg.7f949628f4f4be5e2fb63667ec3bf149.jpg20180802_223239482_iOS.thumb.jpg.dd2c792be9a8e535b9cfdb87203ee3cd.jpg20180802_223234653_iOS.thumb.jpg.9306f5020e9a516ac0098d3219c905e9.jpg20180802_155124804_iOS.thumb.jpg.d54a2038ccac00d2d1761665eecb6faa.jpg20180802_155119988_iOS.thumb.jpg.1a5f3342725b6f9de91c8ec0b7009377.jpg20180802_155113993_iOS.thumb.jpg.6948507676b411b0f37de1266a546af9.jpg

 

Ferdigbilder!

 

20180804_121437006_iOS.thumb.jpg.44fced3b65756eb7f38b70942f1be244.jpg

20180804_121449164_iOS.thumb.jpg.488793e06e39df663ffd9267ce0ae63f.jpg20180804_122453816_iOS.thumb.jpg.4a52782ebe01befe3e042bcc9cfd6f17.jpg

20180804_122442232_iOS.thumb.jpg.f9e563e5e2d42dab69617a6890320ae2.jpg20180804_122500341_iOS.thumb.jpg.6baec0186557204cb783834e60ebb23b.jpg20180804_122507313_iOS.thumb.jpg.24e8b6bdf6466a5e6968f5fddb98bede.jpg20180804_121502754_iOS.thumb.jpg.d767611534860f43cf9f6bae897c05a1.jpg20180804_121510046_iOS.thumb.jpg.f87792dd4009603bd2f970a1d71da007.jpg

20180804_121528548_iOS.thumb.jpg.2e56c2a70b26b2fb4eb6471e2228f687.jpg

20180804_121803368_iOS.thumb.jpg.f921f60dada63df8896d609b4c58cefe.jpg

20180804_121754290_iOS.thumb.jpg.2e0b9286f9a47aea318bc715aaccf10c.jpg20180804_121758449_iOS.thumb.jpg.0ce3b5c572380988d8dfdcf85a4e934e.jpg

20180804_121558109_iOS.thumb.jpg.74af4bd245da09ee22581b3923dc60f6.jpg20180804_121602368_iOS.thumb.jpg.733b39d3460ad57d8059dd68cd90fe46.jpg20180804_122005102_iOS.thumb.jpg.e1067b45b18cffe01d8f2dd05524f6a5.jpg20180804_121826296_iOS.thumb.jpg.f4e52e17ae08c939654dada8f33ebadb.jpg20180804_122045704_iOS.thumb.jpg.5f898536691277e7d9d9a9e6e5fbeeec.jpg20180804_122250690_iOS.thumb.jpg.87caff922d44887f658918bc3fb495db.jpg20180804_122302794_iOS.thumb.jpg.c5785f94cd57b65e9118cbb37d742cce.jpg20180804_122344205_iOS.thumb.jpg.34279efa4d8bc99b72cf996dee49f7ba.jpg

20180804_122657992_iOS.thumb.jpg.cf8e7b0a0312c424574f3ad653df16d1.jpg20180804_122615874_iOS.thumb.jpg.ab6d51d777b27e0d7834ddcb134521bd.jpg20180804_121536687_iOS.thumb.jpg.450a92a962043607474df8b3851b29cc.jpg20180804_121729169_iOS.thumb.jpg.82a07fdfa7e00e193bccb2bb50dae5ea.jpg20180804_122019057_iOS.thumb.jpg.988fc6ce1ad4c93ce7cd3f5483daef8a.jpg20180804_121735807_iOS.thumb.jpg.f25bedfff088c771cdef3b2e3134cac2.jpg20180804_122148997_iOS.thumb.jpg.c0478fa29e0b1769d970a2373fbd2b4e.jpg20180804_122230361_iOS.thumb.jpg.bb76b0c6e9266e6f6f83f9817e4f10da.jpg

 

 

 

 

 

20180804_122209745_iOS.thumb.jpg.4d122c8468ff7b16c602bb1d217fdfc6.jpg

 

Tusen takk for at du tok deg tid til å scrolle helt ned hit! 

Og tusen takk til eieren for tilliten og for hans tilfredsstillende perfeksjonisme!

 

Tidsforbruk: 

+- 40 timer over èn til halvannen ukes periode
 
 
 
Se frem til flere S&S tråder fra meg i nær fremtid :) 

 

 

EDIT: Disse bildene nedenfor skulle ikke med. Ikke vet jeg hvordan de kom med, men jeg får ikke fjernet dem.

 

 

20180721_185242571_iOS.jpg

20180721_190010077_iOS.jpg

20180727_175411045_iOS.jpg

20180727_153431477_iOS.jpg

20180727_212539067_iOS.jpg

20180725_001103426_iOS.jpg

20180802_124204981_iOS.jpg

20180802_143535841_iOS.jpg

20180804_122604977_iOS.jpg

20180804_122610316_iOS.jpg

20180804_121528548_iOS.jpg

20180804_121607593_iOS.jpg

20180804_121628542_iOS.jpg

20180804_121708727_iOS.jpg

20180804_121714885_iOS.jpg

20180804_121741899_iOS.jpg

20180804_121811806_iOS.jpg

20180804_121952498_iOS.jpg

20180804_122010532_iOS.jpg

20180804_122026949_iOS.jpg

20180804_122050144_iOS.jpg

20180804_122106533_iOS.jpg

20180804_122136640_iOS.jpg

20180804_121528548_iOS.jpg

20180804_121528548_iOS.jpg

Endret av Tobias Høyby
Disse nederste bildene skulle ikke bli med..
  • Liker 7
  • DCN Poeng 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangler ord, ble helt forbløffet av hvor mye arbeid du har lagt ned her! Kan trygt si at sykkelen aldri har vært så fin som den er nå [emoji1]

Skjønte jeg det riktig at ppf ble lagt før coatingen?

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LV Detailing
3 minutter siden, einarhelge skrev:

Mangler ord, ble helt forbløffet av hvor mye arbeid du har lagt ned her! Kan trygt si at sykkelen aldri har vært så fin som den er nå emoji1.png

Skjønte jeg det riktig at ppf ble lagt før coatingen?

Takk skal du ha :) 

Ser nå at jeg plasserte bildene litt feil. I utgangspunktet skulle coating legges først, etterfulgt av ppf. Men det glemte jeg av (kun på sidedekslene), så det ble ppf før coating. Men da eieren mottok sykkelen, ønsket han ikke at fullt så store områder skulle dekkes av ppf, så det ble tatt av igjen, og da nevnte han at det ble noen vaskeriper etter fjerning av limrester. Så jeg tok da disse inn igjen, korrigerte på nytt, for så å legge coating også deretter legge et smalere kutt av ppf rundt det foretrukne området. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuseth Detailing

Konge utført jobb! Det går utvilsomt mange timer med på sykkel også!

 

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Flex®: Das original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LV Detailing
17.9.2018 - 7.44, Furuseth Detailing skrev:

Konge utført jobb! Det går utvilsomt mange timer med på sykkel også!

Takk skal du ha! Ja det er veldig tidkrevende med alle detaljer som finnes på en slik sykkel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FinnIsaksen

Du verden for en detaljert og godt dokumentert jobb! :thumbup: Ser frem til flere S&S fra den kanten!

 

Bildene på slutten er bilder som er lastet opp når du lagte tråden, men som ikke ble brukt. Nettsiden er slik at de da havner helt til slutt.

Løsningen er å identifisere hvilke bilder du ikke har brukt, slette de fra tråden (der de har havnet helt til slutt) og slette de fra opplastningsoversikten (kan være litt utfordrende når bildene er veldig like).

Tips til neste gang er å gå gjennom bildene før opplastingen, bestemme seg for hvilke du har tenkt å bruke og kun laste opp disse.

S&S:  Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS

 

Garasjen - Isaksen`s RS6

 

Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LV Detailing
17.9.2018 - 10.30, Kenneth Nilsen skrev:

Fin lesing til morgenkaffen. :thumbs:

 

Gratulerer med godt gjennomført første S&S-tråd.

Godt å høre :) 

Takk for positiv tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LV Detailing
3 timer siden, FinnIsaksen skrev:

Du verden for en detaljert og godt dokumentert jobb! :thumbup: Ser frem til flere S&S fra den kanten!

 

Bildene på slutten er bilder som er lastet opp når du lagte tråden, men som ikke ble brukt. Nettsiden er slik at de da havner helt til slutt.

Løsningen er å identifisere hvilke bilder du ikke har brukt, slette de fra tråden (der de har havnet helt til slutt) og slette de fra opplastningsoversikten (kan være litt utfordrende når bildene er veldig like).

Tips til neste gang er å gå gjennom bildene før opplastingen, bestemme seg for hvilke du har tenkt å bruke og kun laste opp disse.

Takk skal du ha!

Jeg tenkte meg at det måtte være noe sånt. Turte ikke begynne å slette da jeg var redd for å fjerne like og nødvendige bilder som du nevner. Takk for tips, tar med meg det videre :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Forhandlere
Exint / Voodoo

For et løft på en rå sykkel!

Ble helt klart en utrolig bra dybde i lakken. Denne var nok ikke så strøken når den gikk ut av forhandler en gang.

 

To tomler opp!

Kundeservice hos Exint.no

 

-The Devil is in the detail.

 

-Rupes Bigfot System Specialist

-Meguiar's Mirror Shine and Advanced Detailer course

Tønsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk jobb :thumbup:

 

Har en del MC`er selv og vet hvor mye jobb det er å shine på dem. "Heldigvis" er vinterne lange...

Min OCD hadde ønsket å få tatt av senterdelen på tanken bare, men deilig å se så flott lakk i topp shape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...