LV Detailing 31 Skrevet 16 September, 2018 Rapporter Share Skrevet 16 September, 2018 (endret) Harley Davidson Limited Edition Velkommen til min aller første S&S! Det er første gang jeg prøver meg på en tråd som dette etter å ha studert mange andre utrolige dyktige detailere som lager veldig gode S&S tråder. Jeg kan på ingen måte sammenlignes med de beste innen for dette faget enda, men føler jeg har kommet meg veldig etter å bare holdt på med dette i litt over et år. Jobben: Eieren av denne sykkelen kom til meg for noen uker siden for å spørre om jeg kunne fikse noen riper og merker på bensintanken etter skinnsetet, samt å gjøre en fullshine på hele sykkelen med det beste jeg tilbyr. Jeg hadde ingen erfaring med å jobbe på sykkel før jeg takket ja til denne jobben - men det viste seg å være veldig ålreit og tilfredsstillende å jobbe med. Vil også bare nevne at denne tråden kanskje vil virke litt for over-forklart for dere detailere, men jeg ønsker å vise og forklare nøye sånn at kunden(e) mine kan få lettere forståelse over hva jeg holder på med. Denne tråden blir mest sannsynlig også ganske lang, så sett av litt tid hvis du leser igjennom og vil prøve å forstå hva jeg har brukt mine +- 40 arbeidstimer på. Her har jeg tatt noen førbilder av hvordan sykkelen så ut ved ankomst: Forventet slitasje på lakk: Før noe som helst ble spylt på, gikk jeg over å maskerte over eksponerte ledninger og sensitive områder. Dette er for dere som lurer, ledninger til lys som går til bagene som har blitt demontert for lettere tilgang på resten av sykkelen. Før jeg dekket til til området ovenpå under setet, gikk jeg lett over med en universalrens (KC Gs 1:5) og en langhåret kost for å løse opp smuss Etter det spylte jeg forsiktig av med vann, og tørket deretter over med en god absorberende mikrofiberklut i sammenheng med trykkluft før det ble dekket over for unødvendige harde vannstråler og mengder med vann. Samme prosedyre ble fulgt på sidene der det senere skal monteres plastdeksler. Mer om de senere Da var det klart for nedvask av resten av sykkelen. Her ble det brukt avfetting for å fjerne insekter, trafikkfilm og asfaltflekker etterfulgt av en alkalisk forvasksåpe. KC Teerwasche og Vb. Så fikk sykkelen en god håndvask for å fjerne siste rester av støv og møkk før jeg begynner å korrigere lakken. KC AW 1:350 ca. Ellers ble det også gått over med langhåret kost og fille rundt trange områder som jeg ikke tok så mye bilder av. Da var neste steg å demontere diverse deler og braketter for å komme lettere til i korrigeringsprosessen. Eier presiserte faktisk at jeg kunne skru av plast skjermen og kromlisten for å komme til under denne - noe som trengtes. Slik så det ut på undersiden. Ikke akseptabelt. Deretter skrudde jeg av braketten som holder setet oppe. Lakktilstand: Slitasje etter skinnsetet som har ligget på over tid: Så var tiden inne for å begynne med korrigering. Da startet jeg først med å maskere av hele bakenden av sykkelen så jeg unngår å søle og sprute poleringspasta og støv overalt. Slitasje på tank: Her fikk jeg ryddet greit opp i det meste med Rupes Ibrid på hard skumpute og grovt middel, KC H.802. Det ble seende ganske greit ut etter ett steg, men på alle lakkflater, inkludert alle bager og deksler ble det kjørt 3 steg for å kunne oppnå den ultimate finishen før top of the line forsegling ble lagt. KC H.802 blå skum/ull F.501 Gul skum, M.201 på gul skum. Etter jeg fikk kombotestet litt produkter, gikk jeg løs på disse merkene eieren opprinnelig kom hit for: Disse fikk smake på våtslip 2000p, 2500p og 3000p på liten slipekloss. Disse kjøre jeg med samme prosedyre, bare med ullpute (litt grovere) som funket litt bedre og raskere. Setemerkene ble helt borte, og ikke en eneste ripe etterlatt. Her ser du godt forskjellen på de to sidene. Så utførte jeg samme øvelse på venstre side. Roterende Ibrid på Rupes ull med H.802: Men så hadde jeg glemt en liten stripe innerst, og noe smått under disse kablene som gikk på midten, så jeg tok dette `for hånd` da ikke klossen kom til så tett inn under- og ved siden av. Tok grovkombo på undersiden før jeg fortsatte videre foran. Så måtte jeg frempå tanken å korrigere. Her ser man igjen at den grove komboen etterlater sett en litt dis overflate, eller haze som vi detailere kaller det. Man ser det ekstra godt på den mørke fargen at det trengs et par ekstra fine komboer før resultatet aksepteres. Så ble det gått over en gang med gul pute og F5.01 på hele tanken. Og selv med denne medium-komboen, var det litt gjenværende haze, som måtte få en siste finish med M2.01. Så var det tid for å bevege seg nedover på disse skjermene på hver side foran. 50/50 grov Her måtte det korrigeres med våtslip i en kurve som var veldig vanskelig å få helt bra igjen. Så var det videre til denne store og synlige skjermen foran på sykkelen, som mildt sagt fikk seg et løft. Teipet av et område for å vise forskjellen, en 50/50 test. Etter en runde grov og middels ble det altså seende slik ut: Fikk seg et ekstremt stort løft. Litt spøkelsesspor fra grov kombo på roterende Ibrid Her måtte jeg forsøke å korrigere litt for hånd. Så bevegde jeg meg litt oppover. Her er enda en 50/50 på grov roterende kombo. Her kan man se haze (dis) og kjørespor etter grovkombo. Samme haze syntes veldig godt på det mørke. Det ble ganske strøkent etter en runde med F5.01 på gul medium Rupes pute. Mangler fortsatt siste steg på M2.01. Så var det klart for å bevege meg bakover på sykkelen. Her var det mye av samme merkene som på tanken, bare i større grad. Samme prosedyre ble gjort her som på tanken. Våtslip og 3 stegs korrigering. Og endelig var det klart for å legge forsegling. Her ble valget etter eierens ønske Gtechniq CSL og CS Exo V3. Begynner virkelig å ligne noe nå! TIl slutt la jeg ppf (paint protection film) eller gjennomsiktig folie for å beskytte de utsatte områdene jeg akkurat har korrigert heftig. Sprayet med såpevann for lettere applikasjon. Syntes ikke veldig godt, som er positivt. Dette vil da beskytte lakken på tanken fra friksjon fra skinnsetet, så dette tilfellet med slitasje ikke hender igjen med det første. Samme ble gjort på baksiden. Sidebager og plast deksler Da var det tid for å sette i gang med alle pirkedetaljene på sidebagene og plast dekslene på siden. dette tok ekstremt lang tid da det var noen heftige merker enkelte steder, som jeg måtte gå over flere ganger. Dette er også en spesiell lakk som var vanskelig å få helt strøken. Da setter vi i gang! Tilstand: Plast deksler: Tidlig så jeg det at noen punkter her måtte våtslipes. Det så jeg ikke på som noe problem da mesteparten av lakken på tanken lå på 160-180 my. (0,160mm) Etter mesteparten av det verste ble våtslipt, gikk jeg over på roterende ibrid og KC H8.02 på Rupes ull. Til slutt gikk jeg også over begge dekslene med F5.01 og M2.01, medium og fint middel. Akseptabelt resultat. Da skal disse få seg et lag med CSL og CS ExoV3 coating. Allerede nå ser det helt sinnssykt ut! Det ble også lagt folie på sidedeksler. I mellomtiden i mens dette herdet, gikk min indre nerd løs på litt diverse smått.. Dette er da braketten som skal sitte inn under bakre hjul hus. Den piffet jeg opp med litt Never Dull som eieren hadde med til meg. Selve braketten til setet fikk seg også en runde med lett polering, og et lag med coating. Da var det tid for å gi litt pleie til kromlista foran ved vinduskjermen. Disse så litt stusslige ut.. Det fikser jeg! Mye bedre! Deretter gikk jeg over setet. Sidebager Da er vi kommet til siste steg av dette prosjektet, sidebagene. Disse tok jeg visst ikke så mye bilder av, men jeg fikk med det vesentlige. Våtsliping Påføring av coating foregår innendørs. Ganske vilt hvor glødende vakker denne fargen ble. Ferdigbilder! Tusen takk for at du tok deg tid til å scrolle helt ned hit! Og tusen takk til eieren for tilliten og for hans tilfredsstillende perfeksjonisme! Tidsforbruk: +- 40 timer over èn til halvannen ukes periode Se frem til flere S&S tråder fra meg i nær fremtid EDIT: Disse bildene nedenfor skulle ikke med. Ikke vet jeg hvordan de kom med, men jeg får ikke fjernet dem. Endret 16 September, 2018 av Tobias Høyby Disse nederste bildene skulle ikke bli med.. 7 18 Siter LV Detailing La Voiture AS Koch Chemie ® DistributionPartner. Car-spa © I Auto Detailing Koch-Chemie ® I Excellence For Experts Colourlock ® I Get the best out of your leather Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALFRED 194 Skrevet 16 September, 2018 Rapporter Share Skrevet 16 September, 2018 Dette blei jo meget bra. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einarhelge 491 Skrevet 16 September, 2018 Rapporter Share Skrevet 16 September, 2018 Mangler ord, ble helt forbløffet av hvor mye arbeid du har lagt ned her! Kan trygt si at sykkelen aldri har vært så fin som den er nå [emoji1]Skjønte jeg det riktig at ppf ble lagt før coatingen? Siter Min showcase Mine S&S 2017 VW eGolf S&S 2003 Volvo V70 S&S 2019 Tesla Model X S&S 2017 Aprilia RSV4 RF S&S 2012 Mercedes Benz ML S&S 2017 Volvo XC90 S&S 2015 Subaru Outback S&S 2000 Porsche 911 S&S 2017 Tesla Model S Østergren bilpleie på Facebook S&S 2015 Nissan Xtrail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LV Detailing 31 Skrevet 16 September, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 September, 2018 21 minutter siden, ALFRED skrev: Dette blei jo meget bra. . Takk for det! Siter LV Detailing La Voiture AS Koch Chemie ® DistributionPartner. Car-spa © I Auto Detailing Koch-Chemie ® I Excellence For Experts Colourlock ® I Get the best out of your leather Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LV Detailing 31 Skrevet 16 September, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 September, 2018 3 minutter siden, einarhelge skrev: Mangler ord, ble helt forbløffet av hvor mye arbeid du har lagt ned her! Kan trygt si at sykkelen aldri har vært så fin som den er nå Skjønte jeg det riktig at ppf ble lagt før coatingen? Takk skal du ha Ser nå at jeg plasserte bildene litt feil. I utgangspunktet skulle coating legges først, etterfulgt av ppf. Men det glemte jeg av (kun på sidedekslene), så det ble ppf før coating. Men da eieren mottok sykkelen, ønsket han ikke at fullt så store områder skulle dekkes av ppf, så det ble tatt av igjen, og da nevnte han at det ble noen vaskeriper etter fjerning av limrester. Så jeg tok da disse inn igjen, korrigerte på nytt, for så å legge coating også deretter legge et smalere kutt av ppf rundt det foretrukne området. 1 Siter LV Detailing La Voiture AS Koch Chemie ® DistributionPartner. Car-spa © I Auto Detailing Koch-Chemie ® I Excellence For Experts Colourlock ® I Get the best out of your leather Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Furuseth Detailing 12 Skrevet 17 September, 2018 Rapporter Share Skrevet 17 September, 2018 Konge utført jobb! Det går utvilsomt mange timer med på sykkel også! Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center Koch-Chemie®: Excellence for Experts Colourlock®: Get the best out of your leather! Flex®: Das original Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 17 September, 2018 Rapporter Share Skrevet 17 September, 2018 Fin lesing til morgenkaffen. Gratulerer med godt gjennomført første S&S-tråd. Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LV Detailing 31 Skrevet 20 September, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 September, 2018 17.9.2018 - 7.44, Furuseth Detailing skrev: Konge utført jobb! Det går utvilsomt mange timer med på sykkel også! Takk skal du ha! Ja det er veldig tidkrevende med alle detaljer som finnes på en slik sykkel. Siter LV Detailing La Voiture AS Koch Chemie ® DistributionPartner. Car-spa © I Auto Detailing Koch-Chemie ® I Excellence For Experts Colourlock ® I Get the best out of your leather Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FinnIsaksen 1 044 Skrevet 21 September, 2018 Rapporter Share Skrevet 21 September, 2018 Du verden for en detaljert og godt dokumentert jobb! Ser frem til flere S&S fra den kanten! Bildene på slutten er bilder som er lastet opp når du lagte tråden, men som ikke ble brukt. Nettsiden er slik at de da havner helt til slutt. Løsningen er å identifisere hvilke bilder du ikke har brukt, slette de fra tråden (der de har havnet helt til slutt) og slette de fra opplastningsoversikten (kan være litt utfordrende når bildene er veldig like). Tips til neste gang er å gå gjennom bildene før opplastingen, bestemme seg for hvilke du har tenkt å bruke og kun laste opp disse. Siter S&S: Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS Garasjen - Isaksen`s RS6 Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LV Detailing 31 Skrevet 21 September, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 September, 2018 17.9.2018 - 10.30, Kenneth Nilsen skrev: Fin lesing til morgenkaffen. Gratulerer med godt gjennomført første S&S-tråd. Godt å høre Takk for positiv tilbakemelding! Siter LV Detailing La Voiture AS Koch Chemie ® DistributionPartner. Car-spa © I Auto Detailing Koch-Chemie ® I Excellence For Experts Colourlock ® I Get the best out of your leather Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LV Detailing 31 Skrevet 21 September, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 September, 2018 3 timer siden, FinnIsaksen skrev: Du verden for en detaljert og godt dokumentert jobb! Ser frem til flere S&S fra den kanten! Bildene på slutten er bilder som er lastet opp når du lagte tråden, men som ikke ble brukt. Nettsiden er slik at de da havner helt til slutt. Løsningen er å identifisere hvilke bilder du ikke har brukt, slette de fra tråden (der de har havnet helt til slutt) og slette de fra opplastningsoversikten (kan være litt utfordrende når bildene er veldig like). Tips til neste gang er å gå gjennom bildene før opplastingen, bestemme seg for hvilke du har tenkt å bruke og kun laste opp disse. Takk skal du ha! Jeg tenkte meg at det måtte være noe sånt. Turte ikke begynne å slette da jeg var redd for å fjerne like og nødvendige bilder som du nevner. Takk for tips, tar med meg det videre Siter LV Detailing La Voiture AS Koch Chemie ® DistributionPartner. Car-spa © I Auto Detailing Koch-Chemie ® I Excellence For Experts Colourlock ® I Get the best out of your leather Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Exint / Voodoo 11 Skrevet 19 Oktober, 2018 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2018 For et løft på en rå sykkel! Ble helt klart en utrolig bra dybde i lakken. Denne var nok ikke så strøken når den gikk ut av forhandler en gang. To tomler opp! Siter Kundeservice hos Exint.no -The Devil is in the detail. -Rupes Bigfot System Specialist -Meguiar's Mirror Shine and Advanced Detailer course Tønsberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joo 4 Skrevet 19 Oktober, 2018 Rapporter Share Skrevet 19 Oktober, 2018 Fantastisk jobb Har en del MC`er selv og vet hvor mye jobb det er å shine på dem. "Heldigvis" er vinterne lange... Min OCD hadde ønsket å få tatt av senterdelen på tanken bare, men deilig å se så flott lakk i topp shape! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins Dennis 546 Skrevet 3 November, 2018 Admins Rapporter Share Skrevet 3 November, 2018 Fantastisk arbeid Gøy å se igjennom show and shine på motorsykler også som det ikke er så ofte av her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nickname 412 Skrevet 15 Mars, 2019 Rapporter Share Skrevet 15 Mars, 2019 Meget respektabel første SS! Fine bilder og god forklarende tekst. Keep them coming. Cred! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.