Scandic Shine AS / Ketil

Erfaringer rundt Chemical Guys E-zyme

31 innlegg i emnet

Håper alle som har prøvd voksen kan legge inn litt bilder og erfaringer om voksen her.

e-zymepremierwax.jpg

Endret av Pirex
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring : (jeg lar bildene do the talking )

Men jeg kan jo si litt jeg også :P

Den er ganske drøy i bruk og lett å buffe av igjen

Glans 10/10

Beading 10/10

Wetnes 10/10

Holdbarhet 10/10

Sheeting 7/10

voksen som ligger på bilen i bildene er fra november i fjor :D (3lag) 20min herde tid mellom hvert lag

post-331-1245087340_thumb.jpg

post-331-1245087605_thumb.jpg

post-331-1245087693_thumb.jpg

Endret av Alex
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger inn noen bilder av A3'n etter S40 og E-zyme:

Kort oppsummert:

Lett å legge på.

Lett og ta av.

Utrolig blank, som bildene under viser.

Jeg er også meget fornøyd med beading og sheeting.

IMG_2416.jpg

IMG_2420.jpg

IMG_2421.jpg

IMG_2422.jpg

IMG_2423.jpg

IMG_2424.jpg

Konklusjon: Anbefales på det sterkeste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt i dyreste laget for meg denne voksen, men den gir ett fantastisk resultat. Lækkert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ketil, du har glømt å miste den i eskene mine, så har dårlig med erfaringer.... Men a3 til ole gunnar ser bare rå ut....!!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mottok min første boks Chemical Guys E-zyme fra scandicshine i går kveld. B)

Uten at jeg ennå har fått sjanse til å teste den på bil, kan jeg umiddelbart si at bare det å eie en boks letter sinnstemningen betraktelig.

Man føler seg kvikkere, dagens gjøremål blir enklere, rommet den oppbevares på blir penere og ikke minst har man noe svært hyggelig å tenke på....

Når man samtidig ser hva produktet er i stand til å utrette på lakkerte overflater er det ikke rart det får svermer av sommerfugler til å ta til vingene nede i magen, og det gjør at bilpleieplaner blir fremskyndet mens andre gjøremål som fysisk fostring, beising, plenklipping osv naturlig havner bakover i prioriteringsrekkefølgen.

Jeg har gjort en liten research :

Anerkjente voksleverandører bruker det prosentvise innholdet av Carnauba voks som et avgjørende suksesskriterie for sine vokser.....

Chemical Guys E-Zyme inneholder 59% av nettopp den rene hvite carnauba voksen fra Brasil som alle leverandører fremhever som så utrolig viktig for resultatet av sine vokser....

Jeg har sammenlignet litt rundt om, og fant raskt ut at ved å kjøpe denne voksen fikk jeg rimelig mye "white gold" for pengene i forhold til enkelte andre....Så nå sitter jeg her forventningsfull som en ukysset 15 åring på skoleball og hiver gjøremål ut av filofaxen slik at jeg snarest kan se om carnaubavoks-prosentregningen min holder stikk :)

Med det aller første skal jeg legge denne voksen på en litt spesiell bil, og resultatet skal naturligvis deles rundhåndet her på forumet. :D

mvh

ståle

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjentar det som Ole Gunnar sier...

Kort oppsummert:

Lett å legge på.

Lett og ta av

Kjempe fornøyd med denne har ikke testet 3 lag enda men tror det blir syyykt... :fun: :fun:

Om du er i tvil kjøp i dag...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare innrømme att denne frister, hvor mye er det i boksen? 200ml. ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok litt mer, rundt 250.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg mottok min første boks Chemical Guys E-zyme fra scandicshine i går kveld. B)

Uten at jeg ennå har fått sjanse til å teste den på bil, kan jeg umiddelbart si at bare det å eie en boks letter sinnstemningen betraktelig.

Man føler seg kvikkere, dagens gjøremål blir enklere, rommet den oppbevares på blir penere og ikke minst har man noe svært hyggelig å tenke på....

Når man samtidig ser hva produktet er i stand til å utrette på lakkerte overflater er det ikke rart det får svermer av sommerfugler til å ta til vingene nede i magen, og det gjør at bilpleieplaner blir fremskyndet mens andre gjøremål som fysisk fostring, beising, plenklipping osv naturlig havner bakover i prioriteringsrekkefølgen.

Anerkjente voksleverandører bruker det prosentvise innholdet av Carnauba voks som et avgjørende suksesskriterie for sine vokser.....

Chemical Guys E-Zyme inneholder 59% av nettopp den rene hvite carnauba voksen fra Brasil som alle leverandører fremhever som så utrolig viktig for resultatet av sine vokser....

Jeg har sammenlignet litt rundt om, og fant raskt ut at ved å kjøpe denne voksen fikk jeg rimelig mye "white gold" for pengene i forhold til enkelte andre....Så nå sitter jeg her forventningsfull som en ukysset 15 åring på skoleball og hiver gjøremål ut av filofaxen slik at jeg snarest kan se om carnaubavoks-prosentregningen min holder stikk :)

Med det aller første skal jeg legge denne voksen på en litt spesiell bil, og resultatet skal naturligvis deles rundhåndet her på forumet. :D

mvh

ståle

Hvorfor ikke bare "miste" filofaxen? :)

God voks og svetter fort ut, noe jeg liker :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Må bare innrømme att denne frister, hvor mye er det i boksen? 200ml. ?

Skal vi se her, det står ikkeno på boksen....men jeg kan ta en sånn omtrentlig

beregning av innvendig volum

volum = 3,14 x (4,75x4,75) x 4,5

volum = sånn ca 320 ml

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

320 ml ja, mye voks for pengene da :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
320 ml ja, mye voks for pengene da :D

Ja med den mengden hvit carnauba (59%) og i det volumet så ser det unektelig slik ut ja B)

- dette var positivt, jeg trodde den var 200ml, så viser det seg at det er sånn ca 120 mililiter mere...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mvh

ståle

Artig sagt. Sitter her og småhumrer av slike innlegg :) Hva koster dette hvite E-zymer gullet?

Noen skrøt voldsomt av noe Collinite lurium som visstnok også skulle være vanvittig bra. Noen ide om hva det kunne vært? Collinite 915 var det kanskje...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E-Zyme koster 2250,- og ja den er verdt det!

Collinite 915 er den som ble nevnt ja, men tviler sterkt på at den klarer å konkurere med E-Zyme når det gjelder glød og wetness. E-Zyme er og forblir rå!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Artig sagt. Sitter her og småhumrer av slike innlegg :) Hva koster dette hvite E-zymer gullet?

Noen skrøt voldsomt av noe Collinite lurium som visstnok også skulle være vanvittig bra. Noen ide om hva det kunne vært? Collinite 915 var det kanskje...

Med den farven du har på bilen vil nok E-zyme voksen bli en virkelig høydare, og ifølge mine beregninger (husk jeg er nesten sunnmøring) så er det mange tegn som tyder på at dette er en av de HIGH END voksene som gir best "value for money"

2250.- er litt kroner å bruke, men man skal ikke glemme at en slik boks varer, og varer og varer og varer..... B)

Hvis man går hit :

http://www.chemicalguys.com/Paste_Wax_Natu...est_p/n_001.htm

og scroller litt nedover så ser man hva denne voksen leverer på et par eksempler.

Når jeg samtidig ser bildene fra Ole Gunnar og Alex som ligger i denne tråden så er det ikke fritt for at det flimrer litt forventninger rundt oppi hodet - men det er vel slik at det er grunnarbeidet som uansett er det viktigste for et eksteriør med høy WOW - faktor :)

Endret av smellycat
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Gays skriver på sin hjemmeside:

59% by volume pure Brazilian grade number one non-bleached all natural carnauba palm wax from Northern Brazil and grade number one yellow carnauba wax.

De bruker altså ubleket naturlig voks og første klasse gul carnauba voks. Dvs. at voksen har "dårligere" innhold enn f.eks. Swissvax Onyx som bare inneholder første klasse gul carnauba voks. Alle andre produsenter av Hi-End vokser bruker hvit eller bleket kvalitet for å få det beste ut av lakken.

Wolfgang Fuzion er kanskje et bedre valg til en lavere pris?

Vet godt at det ikke bare er voksen som gir glans.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E-Zyme

59% by volume pure Brazilian grade number one non-bleached all natural

carnauba palm wax from Northern Brazil and grade number one yellow carnauba wax.

Concorso:

containing 51% by volume ultra pure Brazilian grade one non-bleached and yellow carnauba wax, '

Som du ser, står det akkurat samme på disse to. Bare CG som har tatt med litt mer info.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E-Zyme på Audi A8, bagasjelokket som gir speilbildet:

057.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vi burde kjøre et tilbud?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive