Gå til innhold
vlangber

Lakket klarlakk vått i vått - stygge skjolder

Recommended Posts

vlangber

Jeg leste på nettet flere steder at man anbefalte å lakke klarlakken vått i vått med baselakken. Jeg fikk sjokk når jeg sjekket bilen i dag tidlig.. Lyse skjolder i baselakken, og det ser skikkelig dårlig ut. Leste akkurat nå her på forumet at klarlakken har en del midler i seg som kan påvirke baselakken, og at man derfor må vente til baselakken har tørket.. Det kan forklare hva som har skjedd..

Hva gjør jeg nå? Pusser jeg litt for å få feste for nye lag med baselakk? Hvor mye pusser jeg? Skal jeg ta på ny grunning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha

Er ingen lakkerer, men de gangene jeg har lakkert har jeg fått beskjed om at baselakken skal tørke så så lenge før jeg kan legge klarlakk. I teorien skal det bare være å matte ned klarlakken og legge ny base og klarlakk, dog kan du muligens være uheldig og få en reaksjon på den nye lakken. Baselakken som ikke fikk tørke skal sannsynligvis gasse seg ferdig gjennom alle lagene med lakk hvis du er maks uheldig, som igjen kan lage krøll om en stund hvis du bare legger ny lakk oppå. Da må du enten slipe deg ned til baselakken eller legge et isolerende lag med egnet primer før du legger ny base og klarlakk. Snakk med noen som driver med dette på daglig basis og som er kjent med produktene du bruker.

Det er vel 2k klarlakk du bruker?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Koga

Baselakk som regel for seg selv, og klarlakk for seg selv.

Så har kvalitet på lakk mye å si, om du har 1-komponent eller 2-komponent...

-Tidligere lakkerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig