Riccird1 44 Skrevet 7 Februar, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Februar, 2020 Heng i begge kalipere bak (god varmgang i felgen).... Gniten som jeg er når det kommer til ting jeg mener er overpriset (feks slike små kalipere som bak på bilen til 5k stk på ETTERMARKEDET pga det elektriske håndbrekket som henger bakpå), så kjøpte jeg inn overhalingskit istedenfor + nye skiver og klosser. Fikk overhalt med nye pakninger osv, fikk bevegelse igjen, litt hammerite for å gjøre noe med overflaterusten og så er den vel snart klar for å kunne kjøres på EU uten å bli flau Orker ikke styre med pulverlakk osv på bruksbilen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Jacobsen 43 Skrevet 7 Februar, 2020 Rapporter Share Skrevet 7 Februar, 2020 Kalipere med elektronisk håndbrekk er stort sett veldig kostbare. Greit du fikk overhalt dem. Om det skulle være nødvendig å bytte dem ved en senere anledning, så har Autodoc ofte en del billige deler. Ser bakre kalipere til A4'n din ligger på rundt 2k pr stk hos dem. Siter Mercedes Benz W211 Suzuki GSXR1000 K7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riccird1 44 Skrevet 7 Februar, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Februar, 2020 (endret) 28 minutter siden, ///Jacobsen skrev: Kalipere med elektronisk håndbrekk er stort sett veldig kostbare. Greit du fikk overhalt dem. Om det skulle være nødvendig å bytte dem ved en senere anledning, så har Autodoc ofte en del billige deler. Ser bakre kalipere til A4'n din ligger på rundt 2k pr stk hos dem. Jeg har 1KW bremsesystem bak, og billigste på eurodeler (som jeg handler det meste fra) er da over 4k, riktignok TRW som er originalt også. De på autodeler er overhalte, og du MÅ sende den gamle i pant. Det er ikke noe problem i seg selv, men NY koster 4k eks. mva. fra autodeler. Fra eurodeler: Endret 7 Februar, 2020 av Riccird1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Jacobsen 43 Skrevet 7 Februar, 2020 Rapporter Share Skrevet 7 Februar, 2020 Samme kaliper fra Autodoc + pant (men som blir refundert når de mottatt dine i retur). Siter Mercedes Benz W211 Suzuki GSXR1000 K7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riccird1 44 Skrevet 8 Februar, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 Februar, 2020 7.2.2020 - 13.54, ///Jacobsen skrev: Samme kaliper fra Autodoc + pant (men som blir refundert når de mottatt dine i retur). Men den er ikke ny, den er refabrikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riccird1 44 Skrevet 10 Februar, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10 Februar, 2020 Siste biten før EU demontert og original potte hengt opp igjen. Denne blir nok ikke hengt på plass igjen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riccird1 44 Skrevet 16 Februar, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Februar, 2020 Jammen ble den godkjent på første forsøk! Deilig å ha det overstått.,, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riccird1 44 Skrevet 26 Oktober, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Oktober, 2020 Siste måneden har bilen fått litt ekstra TLC frem mot vinteren. På menyen stod bytte av registerkjede, en runde detailing og rens av innsugsventiler. Første på agenaden var bytte av registerkjede preventivt pga problemer disse har hatt med dette: Fremfanger i serviceposisjon som gir mye bedre plass foran motoren (ca 10 cm mer som hjelper veldig) Originalt kjede osv Nytt kjede, guides og strammer på plass og timet opp Disse støttearmene til fremfanger var rusten og så ikke ut, så de fikk en runde sandblåsing og et lag pulverlakk for litt bedre levetid. Fargen var det man tilfeldigvis hadde i sprøyten Så var det videre til lakken.. Etter en runde på hele bilen med claybar ... Jobber på anlegg og støvet som henger i luften lander på bilen og binder seg til lakken. Noe forbanna møkk kan man si .... Jeg MÅTTE bruke clay for å få det løs, det var som limt til lakken og kjentes ut som sandpapir... Og så etter en runde med Polytop 1-step rapid på myk pute. Følsom lakk, så hardere komboer blir det bare mikroriper/swirls osv med. Ferdig og fått noe fusso på seg Interiør/seter så ikke ut etter de nylige aktivitetene med mye skruing og inn/ut av bilen ..... Etter en tur til @Hjort201 for å låne våtsugeren/tepperenser så var stoffet rent igjen og resten av interiøret kunne tas.. Så var det i gang med å rense innsugsventiler.. #TFSI-life Demontering begynner Etter mange connectors, noen rør, noen slanger og noen bolter var innsuget kommet av Dysespissene trengte virkelig en rens Ventilene var ikke spesielt bra, som forventet Dynker de med DPF&EGR cleaner og lar det stå ca 30 min... Drar ut igjen væsken Skrapt rent og støvsugd ut restene. Bedre enn dette blir det ikke uten valnøttblåsing om man ikke skal skrape i timevis ... Koksen kommer uansett tilbake etterhvert Kan melde om mye bedre kjørbarhet i bunn. Rumpedynoen sier at det er kommet en god del dreiemoment tilbake igjen, og nølingen som den av og til hadde på lav belastning, spesielt på kald motor, den er borte! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hans k 4 Skrevet 26 Oktober, 2020 Rapporter Share Skrevet 26 Oktober, 2020 du har tatt ein skikelig god jobb der du, og ein viktig ein og. men har du proøvd noko som heiter trubo rens? sprøyter retti innsuget og renser dyser. ventiler og utover bak. har testa det på ein passat 1.9 tdi 2005 mod med tulletet...slitt turbo. etter rens var alt vell...og til å med eksos enden bak var blank. den var svart før eg begynnte. Kanskje det sparer deg tid om den fungerer. då du slipper å demontere ein del. her er inken i alle fall. http://www.bilkontroll.no/tema-1/motor/turbo/turborens.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riccird1 44 Skrevet 26 Oktober, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26 Oktober, 2020 36 minutter siden, hans k skrev: du har tatt ein skikelig god jobb der du, og ein viktig ein og. men har du proøvd noko som heiter trubo rens? sprøyter retti innsuget og renser dyser. ventiler og utover bak. har testa det på ein passat 1.9 tdi 2005 mod med tulletet...slitt turbo. etter rens var alt vell...og til å med eksos enden bak var blank. den var svart før eg begynnte. Kanskje det sparer deg tid om den fungerer. då du slipper å demontere ein del. her er inken i alle fall. http://www.bilkontroll.no/tema-1/motor/turbo/turborens.html Nei, har ikke prøvd dette. Men jeg har sett så mange på nettet prøve tilsvarende produkter og også mer profesjonelle til denne jobben, og det eneste som duger for å få det rent er mekanisk fjerning, litt som tannstein på tennene. Mye som ble rent og bra, men innsugsventilene forble jævlige Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hans k 4 Skrevet 26 Oktober, 2020 Rapporter Share Skrevet 26 Oktober, 2020 uansett godt jobba syns eg. tenk på alle biler som ikkje dette blir gjort i alt for mange år. og klager på at dei går dårligt,,,burde vore service intervall på dette. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.