Gå til innhold
Andreas Winter

Trenger innspill på Ditec-behandling

Recommended Posts

Andreas Winter

Hei folkens. 

Vi har hatt en bil inne på keramisk Ditec-behandling (fikk det som del av en pakke-deal fra forhandler ved kjøp). For meg virker det som om de ikke har behandlet hele bilen, men skulle gjerne hatt flere uttalelser fra andre her som har mer erfaring enn meg. Det virker som vannet ligger rimelig flatt på begge sideskjørt, speil og alle felger (ba spesifikt om at også felger skulle behandles). 

Ta en kikk på disse videoene: 

https://streamable.com/bz6lg og https://streamable.com/bx4k1 . Det er likt på felger også. Burde det ikke "perle" mer? Jeg har ikke kjørt håndvask her, kun skum + avspyling. Men likevel? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john

Ut i fra hva jeg ser så kan det ikke ha sittet så godt der vannet ligger flatt..men nedre paneler mister som regel beskyttelsen fortere siden mere utsatt for alt på veie n som sliter det bort..ser det perler seg litt lenger inn på sideskjørta så mulig det har blitt slitt bort av vær og vind.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
D.Mikalsen

Hvis du skal sjekke tilstand på en beskyttelse, så må du nesten håndvaske den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andreas Winter

Ja, ble kun skum + ht nå. Men den ble altså behandlet for mindre enn én uke siden, og har bare vært småkjørt siden. Den var ikke spesielt skitten, bare støv. Er det ikke da rart at vannet ligger flatt på speil, felger og skjørt? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD

Er begge speilene like dårlige? Vannet hang veldig her, så det er tydelig at dette ikke er godt nok.

Sideskjørtet ser litt støvete ut, så vask her før du tester på nytt. Om det ikke blir bedre så har de ikke gjort god nok jobb.
Du har jo bakhjulstrekk så forhjulene kan ikke ha slitt coatingen såpass mye på èn uke når du nesten ikke har brukt bilen.

Kan jeg spørre hvilken av Ditec-behandlingene du gikk for?

Helt sikker på at du/forhandler ikke blander om du fikk den beste eller den enkle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha

Det kan godt være det har skjedd noe med behandlingen, men det gir ingen mening å diskutere dette før bilen har fått seg en ordentlig håndvask. At vannet henger litt på utsatte plasser som speil og rett bak hjulet er helt normalt, gjør det fortsatt det etter en håndvask høres det ut som noe du burde prøve å reklamere på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andreas Winter
4 timer siden, NeDD skrev:

Er begge speilene like dårlige? Vannet hang veldig her, så det er tydelig at dette ikke er godt nok.

Sideskjørtet ser litt støvete ut, så vask her før du tester på nytt. Om det ikke blir bedre så har de ikke gjort god nok jobb.
Du har jo bakhjulstrekk så forhjulene kan ikke ha slitt coatingen såpass mye på èn uke når du nesten ikke har brukt bilen.

Kan jeg spørre hvilken av Ditec-behandlingene du gikk for?

Helt sikker på at du/forhandler ikke blander om du fikk den beste eller den enkle?

Ja, begge speil og begge sideskjørt er like. Jeg skal ta en håndvask når de er tilbake fra en biltur for å sjekke ytterligere. Egentlig skulle jeg nå bare dokumentere riper på B-stolper, baklykter, spoiler og under håndtak. Men så oppdaget jeg dette også, og synes det var litt merkelig. Dette var toppbehandlingen - den dyreste og beste keramiske behandlingen. 

Endret av Andreas Winter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig