Gå til innhold

Roddis Nye Mondeo Ecoboost 240


roddis

Recommended Posts

Da blei det ny bil, nytt prosjekt. En 2016 Mondeo Titanium X Ecoboost 240(samme motor som Focus ST) i Platinum White. Forrige eier har krysset av på alt utenom alarm, og den har ikke el bakluke fordi spoiler på bakluke ble prioritert i stedet, noe som ikke kan kombineres.

 

Veldig gild bil utstyrsmessig, men noe skavanker er det. Litt steinsprut, slitasje innsteg samt noe merker i plast rundtom som jeg lurer på åssen en får til, men jaja. Men greit å ha noe å gjøre. Har allerede fjernet merker og en stygg chromelist bak, sort folie på speil som var begynt å løsne og vindavvisere som jeg ikke syns noe om. Og de røde stygge kaliperdekslene skal av, harry greier 😣 Har og planer om nye felger og Eibach senk, så kan bli en enda gildere bil etterhvert. Skikkelig lakkbehandling trengs, skinn må og ha pleie. Så må den ha beskyttelsefolie rundtom og understellsbehandling. Merkelig at folk ikke prioriterer sånt fra bil er ny, men sånn er det. 

 

received_1011985192309052.jpeg

received_1077808409056640.jpeg

Screenshot_20180810-142344.jpg

received_644423459276377.jpeg

Screenshot_20180804-013326.jpg

Endret av roddis
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil, men skal vel ikke si så mye...siden jeg har 5-dørs Mondeo i samme farge selv :)

Kjøpte for en mnd siden, 2017-mod 180hk diesel med 4x4.

 

Som grønn nybegynner som fikk poleringsmaskina i posten i dag, er jeg interessert å høre hva du finner ut at er lurt å bruke på lakken. Har en gammel bil å diverse andre kjøretøy jeg skal begynne med, men kommer vel dit at jeg må prøve meg på Mondeo’n etterhvert også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.8.2018 - 17.51, Freakshow skrev:

gratulerer :)

Takk.

16.8.2018 - 21.23, Nils Erik skrev:

Fin bil, men skal vel ikke si så mye...siden jeg har 5-dørs Mondeo i samme farge selv :)

Kjøpte for en mnd siden, 2017-mod 180hk diesel med 4x4.

 

Som grønn nybegynner som fikk poleringsmaskina i posten i dag, er jeg interessert å høre hva du finner ut at er lurt å bruke på lakken. Har en gammel bil å diverse andre kjøretøy jeg skal begynne med, men kommer vel dit at jeg må prøve meg på Mondeo’n etterhvert også.

 

Aha :) Full styling og spekka din og eller? Får se hva jeg havner på, men blir nok en runde med Scholl S20 og medium pute bare iår.

17.8.2018 - 7.55, dj john skrev:

Gratulerer med fin bil,tøffe den nye Mondeo,n :)

Takker

Endret av roddis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, roddis skrev:

Full styling og spekka din og eller?

Har ikke spoiler’n bak, luftfjæring eller massasje i setene, men ellers «alt» man får på Titanium. Har vært «selgerbil» mener jeg, og da er det vel «alt på»... så får vi se hva jeg finner på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nils Erik skrev:

Har ikke spoiler’n bak, luftfjæring eller massasje i setene, men ellers «alt» man får på Titanium. Har vært «selgerbil» mener jeg, og da er det vel «alt på»... så får vi se hva jeg finner på :)

Moro, en helt annen verden dette enn Mk4 jeg hadde før ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Første vasken og flekket litt. Fikk lagt på no wetcoat, vannet var helt flatt. For holde til jeg får polert. Forrige eie sa den hadde to steinsprut, tror jeg har lagt i nærmere 40 😱

 

Og han hadde renset med metallpartikkelfjerner 😂

 

Dukket og opp en nais gammel tyggis 😣 Satt som heia. Fjernet med sitrusfjerner og barberblad.

received_693840097656748.jpeg

received_675226809537108.jpeg

received_287916455325101.jpeg

received_2171603159783080.jpeg

received_287647028701642.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montert litt beskyttelse/skjuler i innsteg, usikker på om jeg liker det, men det får være foreløpig. Og hatt av skvettlapper og montert folie bak samt satt de inn med Carpro Dlux. 

Har og satt inn litt plast innvendig med Dlux der det var no skrammer, de ble mindre synlige. 

received_2003753096378764.jpeg

received_1129356807227481.jpeg

received_710570242610399.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så dårlige veier her, at senking tar jeg ikke sjansen på...det heller i alle retninger samtidig, og det skal ikke store farten til «over krø’n» og ned i «gupp» før skvettlappene subber nedi...på den ene eller andre siden. Heldigvis er de myke, men fartsgrensa på 80 km/t står ikke helt i stil med veistandarden. Selv 19» felger på sommerskoene er litt på kanten... henda på rattet 😝

 

Dog savner jeg «gocarten» litt, min første bil, en -91 VW Scirocco...

 

Men nye viskere skal jeg også ha, uavhengig av veistandard 🙈

Skal prøve coating/forsegling på rutene også...

Endret av Nils Erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27.8.2018 - 22.22, Nils Erik skrev:

Vi har så dårlige veier her, at senking tar jeg ikke sjansen på...det heller i alle retninger samtidig, og det skal ikke store farten til «over krø’n» og ned i «gupp» før skvettlappene subber nedi...på den ene eller andre siden. Heldigvis er de myke, men fartsgrensa på 80 km/t står ikke helt i stil med veistandarden. Selv 19» felger på sommerskoene er litt på kanten... henda på rattet 😝

 

Dog savner jeg «gocarten» litt, min første bil, en -91 VW Scirocco...

 

Men nye viskere skal jeg også ha, uavhengig av veistandard 🙈

Skal prøve coating/forsegling på rutene også...

 

Senking må t. Blir litt subbing både skvettlapper og skjørt om vinteren i snøen. 

Har kjørt en del Scirocco Gti, moro bil.

Valeo viskerne var på tilbud til 350kr, knallgode.

Har Soft 99 Glaco liggende jeg tenkte å prøve på rutene. Så ligger jo felgene rene og pene og venter på Carpro Dlux

 

29.8.2018 - 14.21, Espen-s skrev:

Spent på å se resultatet av senk! :)

Veldig flott bil du har der!! :D 

 

Skal på t våren, fjærene og 20 tommere.

Takk.

Endret av roddis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...