Gå til innhold
StigRuneF

Trøbbel med skumkanon?

Recommended Posts

StigRuneF

Hei, har en nilfisk høytrykkspyler på jobb av typen stor proff noe med varmtvann osv. Har handlet en skumkanon på ebay som jeg tenkte å bruke på lastebilen. Men når jeg har koblet den til også trykker inn knappen, Går trykket på å den spyler/skummer i ca 1sek før den kutter i 1sek og starter igjen i 1sek. Slik går den. Er det dysa inni skumkanonen som er for liten/stor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonia

Dette opplevde jeg på min Nilfisk HT også. Jeg endte med å demontere skumkanonen og rense all innmaten i den. Etter det fungerte den igjen, så det var antagelig noe dritt som delvis sperret gjennomstrømningen. Vet ikke om det kan være det samme problemet hos deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olert

Hadde samme problemet selv løste det med å kjøpe skumkanon fra nilfisk på jobben 280,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_
4 timer siden, StigRuneF skrev:

Hei, har en nilfisk høytrykkspyler på jobb av typen stor proff noe med varmtvann osv. Har handlet en skumkanon på ebay som jeg tenkte å bruke på lastebilen. Men når jeg har koblet den til også trykker inn knappen, Går trykket på å den spyler/skummer i ca 1sek før den kutter i 1sek og starter igjen i 1sek. Slik går den. Er det dysa inni skumkanonen som er for liten/stor?

Du har for liten dyse i skumkanonen ja. Husker du modell på Nilfisken? Hvis det er av typen stor Neptune spyler så vil noen fungere ok med 1,5mm dyse andre må ha 1,8mm før pumpen gir seg "hikking". Noen av de store Neptune spylere har også trykk justering på siden. Sjekk om den har det og eventuelt justere den ned. Men tipper du må opp på minst 1,5mm dyse i skumkanonen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StigRuneF

Du har for liten dyse i skumkanonen ja. Husker du modell på Nilfisken? Hvis det er av typen stor Neptune spyler så vil noen fungere ok med 1,5mm dyse andre må ha 1,8mm før pumpen gir seg "hikking". Noen av de store Neptune spylere har også trykk justering på siden. Sjekk om den har det og eventuelt justere den ned. Men tipper du må opp på minst 1,5mm dyse i skumkanonen.

Er Neptune 5 vi har tror jeg. Ser iallefall helt lik ut. Hvor får jeg kjøpt større dyse da? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig