Gå til innhold

Innkjøp av roterende poleringsmaskin. Anbefalinger?


AsbjørnH

Recommended Posts

Hei :)

 

Har nå hatt Rupes LHR75e Mini og Rupes LHR21ES i snart 5 år og er knallfornøyd. Bruker Zvizzer produkter og er relativt fornøyd.

 

Tenkte å utvide maskinparken litt med en Rupes Ibrid for lakkerte interiørlister og vanskelige kroker. Er dette det beste alternativet tilgjengelig pr. dags dato?

 

Tenkte også på å prøve roterende for å få ned tidsbruk på rubbing av brukt ripete bil, gjerne med hard Mercedes lakk. Hva er det beste å kjøpe her mtp. å ha en maskin man kan sette på forlengere og som er lett å trivelig å jobbe med?

 

Har ingen erfaring med roterende, men det blir moro å prøve seg på denne kunsten.

Endret av AsbjørnH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flex roterende med skikkelig bakplate! De får du og 1" bakplate til, så man kan ta små plukk, men dette gjelder normalt alle roterende maskiner.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuseth Detailing

Flex pe 14-2 ;)

 

Nydelig ergonomi, og et behagelig støynivå!

 

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Flex®: Das original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Conlogo / Terje

Kan ikke annet enn å sverge til Rupes sin LH19.. Ligger veldig fint i henda, kan gå så lavt som 70rpm og er av høy kvalitet :)

www.conlogo.no

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rupes LHR19 roterende.. helt kanon maskin! Skulle ønske det var samme trigger funksjon på LHr15II og de andre fra rupes! Tipper det blir å komme etterhvert :)
Jeg hadde aldri holdt på med roterende før, nå vil jeg ikke bruke noe annet :P  Roterende til rubbing og DA til avslutting, da har du killer kombo som gjør at du sparer MYE tid ( det merket jeg, som bare brukte DA frem til jeg kjøpte Rupes LHR19  )   :)
Samme som Tommy sier, Scholl lilla bakplate er en drøm å bruke! Var vel egentlig han som tipsa meg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal du kjøpe nå, så har exint.no Rupes BigFoot LH 19E Roterende STN Kit til salgs for kr 3.498 nå, med DCN VIP kr 3.148. Tjener jo inn medlemsskapet bare der 😁

 

Jeg «løpte og kjøpte» for ikke lenge siden...da var det «forhåndssalg», og den kom i posten før helga. Nå er det bare en igjen på lager, så det gjelder kanskje å være kjapp 🏃‍♂️

Endret av Nils Erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere anbefaler bakplatene til car-spa.no, så vurderer å supplere med de jeg også. Noen som vet hva forlengerne de selger er laget av, og hvor de er produsert? Skyr «Kina-varer» hvis jeg kan, og spesielt på alt som snurrer rundt under belastning og ikke er beregnet som «forbruksvare» 🙈

 

Nabo’n kjøpte «100 lyspærer på eBay fra Kina til prisen av ei». Kun ei av 10 lyste, og litt ymse hvor lenge, men likevel ingen krise. For andre ting, så nei-takk :)

 

Mange leverandører irriterer seg over fenomenet «gratis frakt», som jo ikke finnes i virkeligheten. Og «gratis frakt fra Kina» burde irritere enda mer. For Kina, som vel er mere eller mindre verdens største økonomi, er fortsatt kategorisert som U-land i den internasjonale post-unionen, så det er vi/Norge som må sponse porto på sendinger derfra og hit. Heldigvis er det endringer på gang, og hvis den endringen trer i kraft, blir det kanske ikke riktig så billig lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...