Gå til innhold

Extreme Makeover: Mitsubishi Galant G8 Sport


Colli

Recommended Posts

Yess...

Jeg fikk denne levert i morges, og gjett om jeg så for meg en makeover her da... Her følger før vask bilder

IMG_1581.jpg

IMG_1582.jpg

IMG_1583.jpg

IMG_1585.jpg

Så har vi inspeksjonen da, vær obs på sterke bilder (18 års aldersgrense)

IMG_1586.jpg

IMG_1587.jpg

IMG_1588.jpg

IMG_1589.jpg

IMG_1590.jpg

Ja, sånn var hele bilen... Den bar preg av mye maskinvask og dårlig stell... Dette er en 2003-modell! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det nok å ta seg til. Ryktet på gaten sa at japselakk var myk. Jeg håpet på det, og tok fatt en hvit LCC pute og Optimum Polish... Her har vi noen bilder som viser etter 2 runder med den komboen...

IMG_1591.jpg

IMG_1592.jpg

Videre følger en haug bilder med upolerte og polerte paneler... Tror ikke jeg trenger å kommentere hva som er hva! :P

IMG_1593.jpg

IMG_1594.jpg

IMG_1595.jpg

IMG_1596.jpg

IMG_1597.jpg

IMG_1598.jpg

IMG_1599.jpg

IMG_1600.jpg

IMG_1601.jpg

IMG_1602.jpg

IMG_1603.jpg

IMG_1604.jpg

IMG_1605.jpg

IMG_1606.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde også hvit pute og Optimum Compound, men den fjernet ikke noe mer. Dessverre så var det litt riper igjen her og der, men jeg kunne ikke få noe mer ut av lakken. Lakken var i tillegg tynn! WTF?? Uansett, så har vi her da mitt ferdige resultat. Skal levere den til eieren nå, som sikkert savner bilen sin. :) JAAA, jeg vet jeg har skyggebilder, men dere fikk noen lysbilder med lyskasterne mine. Solen var ikke i posisjon til å gi meg perfekte shots, men jeg kan love den er mye penere, som dere ser av jobbebildene. Helt perfekt er den ikke...

IMG_1607.jpg

IMG_1608.jpg

IMG_1609.jpg

IMG_1610.jpg

IMG_1611.jpg

IMG_1612.jpg

IMG_1613.jpg

IMG_1614.jpg

IMG_1615.jpg

IMG_1618.jpg

IMG_1619.jpg

IMG_1620.jpg

IMG_1621.jpg

IMG_1622.jpg

IMG_1623.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, glemte jo listen...

HT-vask

NXT Shampoo

2 bøtter

Megs Quik Clay

Optimum NO-rinse + vann som clay lube

Optimum Polish

Hvit LCC pute

MG21

DP Max Wax

Black again

Endurance Gloss

NXT Glass cleaner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :) Pirex sa ull kanskje hadde hjulpet til å fjerne resten, men lakken var så tynn at jeg ALDRI hadde hevet noe sau på denne... Den er nok maxet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne: Jeg har enda min billigmaskin som alle sier dauer etter ett par biler. Einhell Bavaria 1100 eller noe, roterende med justerbart turtall. Syns den er god jeg.

magnul: Forrige eier hadde den i maskin og gudene vet hva folk vasker i maskin bruker på bilen når de skal ta den for hånd. Nåværende eier har WM i Microfiber og jeg gav han tips om shampoo og vaskemåte. Den bør holde seg bra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble litt av en makeover ja! Elsker bildet av panseret! :)

Deilig å jobbe med litt skikkelige produkter, etter den Glare testen?

Hva gjør du med dype riper? Polerer du bare over helt til dem er vekke, eller lar du de verste være der?

Har et par japser jeg skal polere snart, gleder meg virkelig når jeg ser hvor myk lakken er! :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slipte nok ned så mye som denne lakken tålte. Den var tyyyyynn... Så de ripene som ble igjen prøvde jeg å runde kantene på, slik at lyset reflekteres mye mer spredt enn det gjør når kantene er skarpe. Da blir lyset reflektert veldig konsentrert, og ripen er mye mer synlig. Jeg hadde lyst å slipe mer, men jeg så fort at det ikke var håp med det.

Kan glede deg hvis det er mylakk ja... Var herlig å få ferdig denne bilen... En bil jeg til jeg slipper å grine av når jeg ser den! :P

Var deilig å vite at ripene forsvinner, og ikke bare skjules... Jeg skulle jo nesten ha testet litt Glare på en bakskjerm da, for å se om den filled alle ripene. MEEEN, jeg hadde ikke tid til å kødde! :P Var deilig å jobbe med Optimum ja... Er litt undervurdert de produktene, sikkert mest pga pris.

Endret av Colli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke tanken av å skjule ripene :P

Hvordan vet du at lakken er så tynn? Kom du gjennom eller?

Har du prøvd Menzerna eller?

Jeg har tidligere slitt endel med å bruke orange lc pad, har bare brukt den med Optimum Compound..

Produktet spredde seg ikke, og puta virka så hard at jeg følte at den ikke fikk noe kontakt med lakken.

Men så fikk jeg en flaske med Menzerna SIP i posten her om dagen, måtte prøve med orange pad!

Da fikk jeg det til med en gang, var nesten like deilig å jobbe med som hvit pad :P

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Må jo være nydelig å polere noe skikkelig innimellom også colli...

Resultatet ble såpass at du nå er avbildet på mitsubishis hall of fame.....lik det eller ei, men der er du...

kanon resultat, wow....

eier må ha vært i extase når du leverte bilen.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Flott jobb:) kul front på den bilen:) har hørt at midt-i-busken har miljølakk som er relativt dårlig, men han som sa det er snekker, så er sikkert bare tull:) Men om det er tull eller ikke, er det sikkert flere her som kan fortelle! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Damn, den ble pen! Optimum er digg, og du kan jobbe med den fantastisk lenge. Veldig deilig å slippe støv også.

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Skal ikke nekte for at Mitsubishi ikke har den hardeste, tykkeste lakken kris....EVOn har i allefall bare ettstrøk tipper jeg, det er tynt som fy....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var på vei gjennom på taket med hvit pute og Optimum Polish... Jeg la heldigvis merke til det fort, før noen skade skjedde! :) Men da snakker vi tynn når en upolert 2003-modell går an å svi hull med en hvit pute og OP! :P Jeg hadde ikke noe særlig turtall heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vet ikke helt om jeg hadde turt å fortsette med rotary, hvis det var meg :P

Jeg må seriøst skaffe meg ptg! (paint thickness guage)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...