Gå til innhold
chrsag

Teslalakk best og verst?

Recommended Posts

chrsag

Hei!

Holder på å konfigurere min nye tesla model X men veldig usikker på lakk og farge. 

Valget står mellom Obsidian black metallic eller pearl white multicoat. Liker egentlig den svarte veldig godt, men hørt så mye negativt om Tesla lakk og livredd for at bilen ikke skal se ut etter kort tid bruk med småbarn og det hele.

Så er Pearl white multicoat veien å gå? Føler hvite biler er mye lettere å holde enn svarte generelt og kanskje multicoat lakken er sterkere? Koster i allefall mer:P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker

Uavhengig av type bil å lakk så er det ganske enkelt at svart bil krever enormt mye pleie om man vil ha den så "ripefri" som mulig. 
Så en hvit bil vil selvsagt være enklere å ha som en hverdagsbil  om man er like "skadet" som meg å ser de minste merkene i lakken. 
Man ser jo møkk, asphalt flekker etc veldig lett på en hvit bil også, men det er jo lettere å gjøre noe med en at man må fram med polerings maskinen flere ganger årlig. 
En annen del er jo også at svart ofte skjuler linjene på en bil (min mening) men dette varierer veldig ifra modell til modell. 

Min erfaring er at hvit lakk ofte er svært hard og motstands dyktig. 

Nå er jo ikke alle like nøye på dette som meg, men etter å ha eid en svart bil, for å se selge den fordi den var svart så har jeg kommet fram til det skal svært mye til før jeg har en svart bil på gårdsplassen igjen. Er en fryd å ha sølv selv om det kanskje er en litt kjedelig farge. Men på en bruksbil blir nok enten sølv eller hvit å foretrekke for min del :) Kan man heller ha sprekere farger på entusiast og pen værs biler. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig