Gå til innhold

Bakplate til roterende ( rupes LH19E )


Jetseel

Recommended Posts

Hei!
Jeg skal nå gå over på  Stage 2 ( roterende :P ) Og lære meg denne biten! MEN, jeg trenger bakplate(r) og pads!! Har maskinen som jeg fikk tak i billig, men ser at bakplata kan trenge en utskifting om ikke så lenge og jeg er en av de som skal ha det beste til en hver tid, samma hva det koster ( selv om det hørtes kvalmt ut :P ) SÅ, Hva er kremkomboen av bakplater til denne maskinen? Er vel ikke slik på Rupes roterende at der MÅ man bare ha rupesbakplater? Blir gal av  dette "feil putevalg = mere vibrasjoner" osv når det gjelder DA, men håper det ikke er slik på denne roterende!

 

jeg leser at noen bruker gjerne litt hardere bakplater til rubbing og mykere til finish osv..... jeg har som sagt NADA peil på roterende, så jeg trenger noe som er safe! Skal gå løs på hiluxen til fattern nå i helgen  så trenger å få handlet inn noe snarest :/ Er den bakplata som er orginal til rupes bra?

 

Kom med innspill! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaring med denne maskinen, men mitt generelle intrykk av Rupes er at de ikke bare leverer en god maskin, men også alt du trenger for å gi deg en god totalopplevelse som er enkelt å mestre. Rupes bakplate, puter og polish er vel et safe valg og et godt utgangspunkt. Hvordan du dog skal klare å få tak i dette så raskt er jeg litt i hvil om er mulig. 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuseth Detailing

Jeg mener den orginale bakplata er alt for hard, anbefaler lilla scholl bakplate og sandwich-bakplatene til koch :)

  • Liker 1

 

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Flex®: Das original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte meg akkurat samme maskinen idag. Og bestilte med flexipad ultra soft pad i 125mm og 75 i soft. De røde /gule. Pluss en m14 forlenger. Altids kjekt å ha.. Ser nå at folk anbefaler scholl/ car spa sine pads.. Noen som har prøvd flexipads sine?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innafor!! Jeg fikk min for 2000kr på finn.no og bare måtte ha den! Hiluxen jeg skulle gå løs på var altså så hinnsides møkkette at jeg brukte dagen på å vaske!! Vet ikke hvordan En 2013 mod Hilux er i lakken, myk eller hard? Er den Meget hard, vil det gå MYE tid for å fjerne all gruffet i lakken her! Og det er en fin mulighet for å lære seg litt roterende[emoji28]
Ok så Scholl sine er bra? Men hva velger jeg av dimensjon? Er det rundt 123mm som er mest vanlig? Er det vanskelig å bruke «STOR bakplate med STOR pute? « da denne bilen er enorm ( har hus i stedet for plan, så det er myyye å pollere ) tanken er da at det skal gå raskere med større puter...? Jeg må nok sikkert rette opp i litt holo osv når jeg er ferdig med roterende...
Den Sandwich bakplata, er den myk eller hard? Hvor mange bakplater bør jeg ha!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Den originale som følger med LH19 er en bra bakplate, men jeg sverger fremdeles til den lilla scholl bakplaten (den lille er vel blå av farge) Du trenger vel i grunnen bare en av hver str.

https://scandicshine.no/product/scholl-concepts-bakplate-125mm-medium/

 

https://scandicshine.no/product/scholl-concepts-bakplate-liten/

 

 

Et sett med forlengere er også gull verd

https://scandicshine.no/product/scandic-shine-forlenger-til-roterende-maskin/

 

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.7.2018 - 9.34, Tommy skrev:

Den originale som følger med LH19 er en bra bakplate, men jeg sverger fremdeles til den lilla scholl bakplaten (den lille er vel blå av farge) Du trenger vel i grunnen bare en av hver str.

https://scandicshine.no/product/scholl-concepts-bakplate-125mm-medium/

 

https://scandicshine.no/product/scholl-concepts-bakplate-liten/

 

 

Et sett med forlengere er også gull verd

https://scandicshine.no/product/scandic-shine-forlenger-til-roterende-maskin/

 

Herlig! Takk for links og kjøpetips! jeg skal ta en bestilling nå :)
Er det lov å spørre om en litt off topic sak ang roterende? :P  Til dere som bruker det ofte/kan bruke det... Når det gjelder ull pads... Bruker dere det ofte? Er det en  killer?? Eller brukes det mest vanlige pads med forskjellig hardhet også på roterende når det skal fjernes mye gruff!! Har fått følelsen av at ULL, ja det er the real deal! Men hva er fordelene? Er det bare at det går mye raskere?  Og hva med padbørste og ulll? :/
Graver fært her nå, men dere har sikkert erfart noe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Det som er fint med ull (langhåret til roterendes) er at den utvikler ikke så mye varme som skum, å er derfor tryggere å bruke på lakkert plast. Du kan bruke padbørste på ull, men det beste er trykkluft til å blåse rent med.

  • Liker 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg litt updates jeg vil dele med dere!
Så, Toyota Hilux 2012mod er bilen jeg har kommet halveis på nå, etter mye testing av puter, maskiner, og compunds! Jeg gikk til innkjøp av Scholl sin Spider pad hvit, blå og lilla. I dag kjøpte jeg den gule/rød finish padden, men skal teste den først i morgen.
Så.. ull.. jeg ble virkelig ikke fortrolig med dette!! Ikke litt en gang! Jeg prøvde Rupes sine nye ullpads med hull i senter og testa med både lhr15mk2 og Lh19e roterende.
Med roterende synes jeg det var veldig tungt og følte at den bare «dro av gårde» dit den ville uten mye kontroll! Sideveis grei nok kontroll, men opp og ned helt forferdelig lite kontroll!
Funka den til sitt mål? Joa, kuttet bra men JESUS så mye ugang i lakken etterpå!! Med DA var det ingen ugang MEN tok jo evigheter for å få bort alle ripene i lakken!

Jeg brukte Koch Chemie ( rød flaske for cut ) sammen med ullpadsene.

Så ville jeg teste Spider Padsene... gud BEDRE for noen gode puter!!!! Med roterende, denne puten og Koch Chemie, så var det en super kombo! Riper,swirls etc forsvant som en lek, puta var en drøm å jobbe med og jeg byttet orginale den orginale bakplata på roterende til den Scholl puta dere snakket om her ( lilla scholl bakplate )
Var så utrolig behagelig å jobbe med at jeg fikk lyst til å bare bruke roterende nå [emoji23][emoji23][emoji23]
Spiderpadden avsluttet også vannvittig bra til å være så røff pute!! Den blå puta til Rupes, etterlater seg et hellvette i lakken i forhold!! Så jeg gikk rett fra spider hvit til Hvit finish pad fra Rupes, med Diamond compund og dette ble rett og slett nydelig!!! Alt av holorammer forsvant og det så «nylakkert» ut når jeg hadde bare tatt 2 steg!!

Dette er riktig nok første bilen jeg tester en konge roterende maskin på og jeg har mye å lære i form av teknikk osv, men steike så morro!!
Jeg opplevde også med andre puter at det var til tider tungt og «vinglette» og klare å holde den rolig og stabilt når jeg polerte opp og ned på dørsidene! Sideveis med roterende gikk greit, men jeg synes det var vanskelig å holde det rolig opp og ned... noe tips her? For mye/lite polish på puta?


Så en siste ting... jeg fikk kjøpt meg en kamikaze bakplate til LHR15mk2... hva skal jeg si... joa den stoppet ikke like mye på skrå vinkler, MEN, hvor folk har det fra at den er SÅÅÅ smooth, det skjønner jeg ikke! Den vibrerte MYYE mere enn med den orginale bakplata til maskinen! Så mye at jeg byttet tilbake og heller aksepterte at den stoppet litt mere!
Det veide ikke opp mot så mye mere vibrasjoner jeg fikk! Dette var med både Koch, Scholl og rupes puter. Rupes puter vibrerer absolutt minst på denne ( og de andre ) sære maskinen(e) fra Rupes. Men på roterende kunne jeg bruke omtrent alt og det var finfint!

Testa også komboen s20 fra Scholl med blå pute, som kanskje skulle være noe av det samme som UHS fra Rupes? Fin kombo, men jeg ble kvalm av den Lorèal shampoo lukten som s20 hadde [emoji23][emoji23][emoji23]
Uansett tok det alt for lang tid å få bort riper med denne komboen her, så jeg fortsatte med hvit spider og Hvit rupes til slutt :)
Skal knipse noen før og etter bilder med første steg roterende i morgen, så kan dere se :) ( selv om dere sikkert har sett dette tusen ganger før [emoji23])

Åh, og jeg syntes den blå lille bakplata til Scholl var veldig stiv!! Men en tanke slo meg, at kanskje den må være det pga den lille flaten? Så den blir stabil?
[emoji854]

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...