Gå til innhold

Kjøpe poleringsmaskin, ønsker innspill


Cosmoopc

Recommended Posts

Jeg sitter klar til å trykke på "Kjøp" knappen, men vil gjerne ha noen innspill fra forumet. Skal kjøpe en DA maskin og ser at Bilnerden har tilbud på maskiner i disse dager. Har en North Detailing SDA-8 i handlekurven, men lurer på om det er mer fornuftig å legge til noen hundrelapper og gå for en som har 15mm utslag. Vurderte først den de har på Bilextra, men nå koster jo SDA-8 nesten det samme, og da er vel valget enkelt opp mot den? Har en Opel Astra og maskinen vil brukes 1-2 ganger i året så det er litt kost/nytte spørsmål :unsure: Kommer ikke til å kjøpe maskin for mye mer enn 2000,- 

 

Nå er selvsagt North Detailing PDA-15 deres utsolgt, men trenger i utgangspunktet ikke maskinen før etter ferien. Tenker at en med 15mm utslag alà PDA-15 medfører raskere polering, og ser også at den er bedre vedr vibrasjoner. Hva er de største fordelene på PDA-15 opp mot SDA-8 til den jobben jeg skal utføre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Cosmoopc skrev:

Jeg sitter klar til å trykke på "Kjøp" knappen, men vil gjerne ha noen innspill fra forumet. Skal kjøpe en DA maskin og ser at Bilnerden har tilbud på maskiner i disse dager. Har en North Detailing SDA-8 i handlekurven, men lurer på om det er mer fornuftig å legge til noen hundrelapper og gå for en som har 15mm utslag. Vurderte først den de har på Bilextra, men nå koster jo SDA-8 nesten det samme, og da er vel valget enkelt opp mot den? Har en Opel Astra og maskinen vil brukes 1-2 ganger i året så det er litt kost/nytte spørsmål :unsure: Kommer ikke til å kjøpe maskin for mye mer enn 2000,- 

 

Nå er selvsagt North Detailing PDA-15 deres utsolgt, men trenger i utgangspunktet ikke maskinen før etter ferien. Tenker at en med 15mm utslag alà PDA-15 medfører raskere polering, og ser også at den er bedre vedr vibrasjoner. Hva er de største fordelene på PDA-15 opp mot SDA-8 til den jobben jeg skal utføre? 

Har en Kestrell Das 6 Pro + 15 mm utkast for salg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med større utkast tar jobben ofte mindre tid. Ulempen er hvis det er masse små panel på bilen så kreves gjerne en del erfaring for å klare å kjøre disse effektivt med maskin med stort utkast. Jeg har selv hatt PDA 15 og synes denne var helt OK. Gjorde grei jobb men har en del å hente på de dyre maskinene ift komfort og opplevd kraft. Jeg har ikke problem med å anbefale den maskinen til ditt budsjett. Men som Alfred nevner, kan finne gode ting brukt også[emoji6]

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspillene, og tilbudet :D Har en Astra 5 dørs og der er det en del "kanter" og mindre felt som nok kan være greit å ha litt mindre maskin på. Vil nok gå for en North Detailing SDA-8, er også 70mm bakplate med i pakken så det funker nok greit for meg.B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin.

Kjøp en brukt Rupes 15mk2. Går for ca 3000kr. Da er det garantert at du får en ordentlig maskin! Har ikke prøvd ND sin med 15mm utkast men den virker grei fra det jeg har hørt.

Jeg ville uansett gått for en med 15mm utkast da de med mindre bruker ekstremt langt tid på særlig hard lakk og du vill i det lange løp bruke med penger og tid på poleringsputer og polish!

Bilparken:  

1996 BMW E36 318is Sedan

1999 BMW E46 328ci Coupe

1972 Opel Manta A 1900SR

2001 BMW E46 316i Sedan

 

Martins Opel Manta A

Martins BMW E46 328CI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...