Gå til innhold
Terje77

Kjøpe felger utenlandske nettbutikker?

Recommended Posts

Terje77

Vurderer å kjøpe nye felger til min nye bil.

Har noen erfaring med å kjøpe komplett dekk og felg pakke i fra utenlandske nett butikker? 

Har lyst på BBS felger til min nye Volvo V40 og har kommet over en del nettbutikker som selger BBS. Er det norske butikker som har gode priser som en kan sjekke ut?

316B19EB-8376-464D-8D1F-D9E43B247DDB.thumb.jpeg.c8195476f6380865ba5af4173c1fe3e7.jpeg

Noen med erfaring fra wheelbase Alloys?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje77

Det Aktuelle tilbud på felg

FE898E2E-90E2-490C-A2C7-E4BA5C9EEE93.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian1991

Får ikke handle rett fra bbs da ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje77
23 minutter siden, Stian1991 skrev:

Får ikke handle rett fra bbs da ? :)

Ser ikke noen slik mulighet på BBS sine hjemmesider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O

Inkl moms så kommer dette på rundt 18300kr med dagens vekslingskurs.

Dekkene i denne pakken får du levert hjem på døra (inkl mva og frakt) for ca 4300kr:

https://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=f2gimHfNP8OZlhrx.129.1023953701&sowigan=So&Breite=225&Quer=40&Felge=18&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=Goodyear&tyre_for=&x_tyre_for=&Herst=Goodyear&m_s=3&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&Label=C-A-67-1&details=Ordern&typ=R-281967

Så rundt 14k igjen da for å skaffe felgene i Norge + pålegging av dekk. 

Rautamo.no er norsk importør av BBS, men de selger ikke til sluttbruker, kun til forhandlere. Men de kan iallfall finne forhandlere i nærheten av deg, verdt å sjekke :) 

http://www.rautamo.no/no/forhandlere/finn-forhandler

Edit: ser i katalogen at veilpris på BBS SR i 8x18" er 2365kr i Norge, så ser ut som det lønner seg å handle innenlands? 

Endret av Haakon O

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje77
17 minutter siden, Haakon O skrev:

Inkl moms så kommer dette på rundt 18300kr med dagens vekslingskurs.

Dekkene i denne pakken får du levert hjem på døra (inkl mva og frakt) for ca 4300kr:

https://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=f2gimHfNP8OZlhrx.129.1023953701&sowigan=So&Breite=225&Quer=40&Felge=18&Speed=&Load=&kategorie=6&Marke=Goodyear&tyre_for=&x_tyre_for=&Herst=Goodyear&m_s=3&rsmFahrzeugart=ALL&filter_preis_bis=&filter_preis_von=&homologation=&Label=C-A-67-1&details=Ordern&typ=R-281967

Så rundt 14k igjen da for å skaffe felgene i Norge + pålegging av dekk. 

Rautamo.no er norsk importør av BBS, men de selger ikke til sluttbruker, kun til forhandlere. Men de kan iallfall finne forhandlere i nærheten av deg, verdt å sjekke :) 

http://www.rautamo.no/no/forhandlere/finn-forhandler

Edit: ser i katalogen at veilpris på BBS SR i 8x18" er 2365kr i Norge, så ser ut som det lønner seg å handle innenlands? 

Da har jeg sendt en forespørsel til Rautmo.

Takker for gode innspill 👍🏻

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje77

Ingen svar fra Rautmo.

Men sjekket pris på aktuelle felger til bilen på div nettbutikker

Her er et exempel.

B594CC17-9A90-4332-8F1F-B894FAA6905F.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vsbilpleie

regner med du kanskje har fått med deg det selv, men wheels shop viser priser eks.moms. altså du må legge på 25% til.

pris pr. felg blir da ca 2800,- og 3500,- på de to du har finni frem. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje77
23 minutter siden, vsbilpleie skrev:

regner med du kanskje har fått med deg det selv, men wheels shop viser priser eks.moms. altså du må legge på 25% til.

pris pr. felg blir da ca 2800,- og 3500,- på de to du har finni frem. 

Ja er klar over at MVA kommer i tillegg til den prisen. Utfordringen er å finne beste pris og at frakt er ofte dyrt når du importerer selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje77

Da ble det kjøp av felger i norsk felg  butikk.

Prisen for BBS SR Himalaya Satin Grey 8x18 ble 9460kr ink.frakt.

Dekk ble kjøpt hos dekkonline og ble Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/40 R18 92Y XL pris ca 4300kr

D8D3C7E3-7C50-450A-9284-D8F46425356B.jpeg

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sanden

Gratulerer med kjøpet. Kommer nok ikke til å angre. Jeg sitter igjen med et veldig godt innntrykk av kvaliteten på felgene, blir dessverre litt små skader til tross for at man er nøye, så vil absolutt  anbefale og legge coating med engang. er kjempe fornøyd med fireball talon på felgene, prøvd gtechniq c5 også men synes talonen er et lite hakk bedre altså. Utrolig deilig med ortlig rims :D

Jeg har både kjøpt av norsk forhandler og utlandet, og var egentlig veldig fornøyd med utlandet. Kjøpte bbs ch-r av baanvelgen og hadde god kontakt med en hedrik tror jeg han het. havnet vel på rundt 29 000 ink mva og frakt  i 19" Med michelin pilot sport. med bredere bak, og sx havnet på 20 000 med conti piggfritt samme bredde  på disse. så jeg føler jeg fikk mye for pengene hos baanvelgen. du kan se logg der jeg gikk på en smell etter litt tanker rundt sommer felger:rolleyes:

baanvelgen.com:

Når jeg kjøpte fra Dekk spesialisten 

Endret av Sanden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje77
21 timer siden, Sanden skrev:

Gratulerer med kjøpet. Kommer nok ikke til å angre. Jeg sitter igjen med et veldig godt innntrykk av kvaliteten på felgene, blir dessverre litt små skader til tross for at man er nøye, så vil absolutt  anbefale og legge coating med engang. er kjempe fornøyd med fireball talon på felgene, prøvd gtechniq c5 også men synes talonen er et lite hakk bedre altså. Utrolig deilig med ortlig rims :D

Jeg har både kjøpt av norsk forhandler og utlandet, og var egentlig veldig fornøyd med utlandet. Kjøpte bbs ch-r av baanvelgen og hadde god kontakt med en hedrik tror jeg han het. havnet vel på rundt 29 000 ink mva og frakt  i 19" Med michelin pilot sport. med bredere bak, og sx havnet på 20 000 med conti piggfritt samme bredde  på disse. så jeg føler jeg fikk mye for pengene hos baanvelgen. du kan se logg der jeg gikk på en smell etter litt tanker rundt sommer felger:rolleyes:

baanvelgen.com:

Når jeg kjøpte fra Dekk spesialisten 

Takker!

Tror jeg kommer til å bli fornøyd med BBS. Har tidligere bare eid budsjett felger på bruksbilen, så blir artig å prøve noe fra en kjent felg leverandør til hverdags bruk.

Har tidligere lagt på swissvax autobahn på felger, men har lyst til å prøve noe nytt. 

Har planer om noen små mods på den nye Volvo V40 bruks bilen. Og felger/dekk er første steg. 

Legger ved et bilde av ny bilen.

55EF2F71-9FDC-4829-8530-866831DA598C.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn
5.7.2018 - 22.10, Terje77 skrev:

Da ble det kjøp av felger i norsk felg  butikk.

Prisen for BBS SR Himalaya Satin Grey 8x18 ble 9460kr ink.frakt.

Dekk ble kjøpt hos dekkonline og ble Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/40 R18 92Y XL pris ca 4300kr

D8D3C7E3-7C50-450A-9284-D8F46425356B.jpeg

Pene felger! 

Er moglegens ute etter BBS felger selv, kor bestilte du frå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terje77
6 minutter siden, A. Gaastjønn skrev:

Pene felger! 

Er moglegens ute etter BBS felger selv, kor bestilte du frå?

Ble nettbutikk som heter rettdekk.no

Virket behjelpelig og service innstilt personen jeg pratet med. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
A. Gaastjønn
1 minutt siden, Terje77 skrev:

Ble nettbutikk som heter rettdekk.no

Virket behjelpelig og service innstilt personen jeg pratet med. 

Sendt faktisk melding dit. Hyggelige priser. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig