Gå til innhold

Test av Microfiber Madness produkter


Concker

Recommended Posts

  • Forhandlere
Concker

I8A09I.jpg


Test av diverse Microfiber Madness produkter

cropped-Storefot-full-mindre-1-1.png


Fikk en forespørsel ifra Storefot.no om jeg ville teste litt diverse microfiber produkter ifra microfiber madness som de hadde veldig stor tro på skulle være av veldig god kvalitet. 
Noe jeg selvfølgelig takket ja til. Men det skal poengteres at denne, og eventuelle videre tester er mine egne meninger og preferanser uten noen innvirkning ifra hverken storefot, microfiber madness eller andre aktører.

Først et par bilder av en møkkete, men stort sett støvete test objekt. 


3svpUj.jpg

 

6OWTPc.jpg

 

Rf4Clq.jpg

 

Begynte hele testen med å lese litt igjennom brosjyren som fulgte med om alle produktene.
Her gis det med engang pluss poeng for fin markedsføring... ;) 

zogRCD.jpg

Men ifra spøk til alvor så er brosjyren fin og enkelt oppdelt med litt nødvendig tekst. 

Begynte da med forvask av bil som ble gjort ganske enkelt da det stort sett bare var støv i denne omgangen. 
Ble da Dragon skin på felger, Litt prickbort langs hjulbuer og bakover. Toppet med king carthur snow foam og spylt av. 

 

plJ8gU.jpg

 

Begynte da egentlig litt motsatt av hva jeg normalt pleier da det var et microfiber produkt som jeg fikk øye på med en gang. 
Nemelig Incredibrush som er en 44cm lang "kost" av microfiber. Jeg har tidligere prøvd en rekke børster til felger men jeg synes enten de ikke har vært skånsomme nok,
for myke eller rett å slett ikke effektive nok.  Denne kosten derimot har en kjerne av hardt skum hvor det er dratt over en microfiber "sokk" med medium lengde på hårene. 

aTFsnv.jpg

 

65AgGh.jpg

Så over til første observasjoner, den drar med seg nok vann og såpe uten av den blir for tung. 
På mine felger som har ganske god plass imellom eiker går det veldig fint å lett å bare dra kosten imellom eikene å få rengjort både eiker og tønne på en effektiv måte. 
Har man felger med veldig tette eiker, feks BBS RS type felg blir nok denne kosten for stor, men til andre felger slik som disse fungerer den veldig effektivt å fint. 
Den vasker skånsomt å effektivt å jeg ble forundret over hvor hvit å ren mikrofiberen fremdeles var etter bruk. 

En annen stor fordel med denne kosten er at trekket kan dras av å vris opp, og kastes i vaskemaskinen etter gjentatte bruk. 
Det er også mulig å kjøpe nytt trekk, samt et trekk som har litt kortere microfiber.  Den finnes også i en flat versjon.
Men her er også det største minuset for min del, trekket var greit nok å få av, så vri det opp under rent vann men å få det på igjen var for meg en stor prøvelse da det ikke er noe strikk eller lignende i bunn av "sokken" Det er mulig at dette hadde vært en del enklere om den hadde vært tørr, evt at den strekker seg litt ut over tid. 

WzLJSx.jpg

 

Prisen på denne er 499,- 
Dette kan kanskje virke litt høyt, men samtidig så får man jo kjøpt nye trekk, samtidig man kan vaske dem.
så det er nok en produkt som vil vare ganske lenge ved riktig bruk, Så dette er et produkt jeg anbefaler så lenge man har felger med litt plass i mellom eikene. 

Da var felgene rene å pene, så da var det på tide å få vasket resten av bilen. 
Her hadde jeg fått med en del forskjellige vaskehansker å bryne meg på, men siden jeg er av typen som alltid har likt å bruke de store svampene kontra hansker så plukket jeg meg ut Incredipad

QmxsEi.jpg


Og jammen meg er jeg glad for at jeg gjorde det. Det skjer svært sjelden at jeg får en såpas god følelse for et produkt etter så kort tid men i dette tilfellet så trykket dette produktet på alle de rette knappene for min del. Den ser kul ut, den glir lett som bare det, tar med seg etter min mening riktig mengde vann slik at man kan vaske hele paneler uten at den blir for tung. Men det beste er følelsen den gir når man benytter den. Jeg har tidligere brukt swisswax sin løsning som jeg egentlig ikke er så imponert over da det rett å slett er en vanlig svamp som det er sydd over en microfiber duk som etter min erfaring ikke har holdt spesielt lenge og kvaliteten er så som så.. 

Men her så er det en helt annen patent, Selve "pad'n" er  20x16cm og 4cm tykk. Den ligger svært godt i hånden da den på en måte former seg rundt hånda de, som man ser på bildet kan man enkelt se hvordan har jeg holdt den. Dette gir et meget godt grep selv på dørsidene. Jeg vet ikke hva som er brukt av materiale i kjernen på dette produktet men det fungerer svært effektivt med å suge seg fast rundt håndflaten og gir meg et inntrykk av svært god kvalitet. 
 

Prisen er heller ikke avskrekkende på 159,-
Dette blir nok min forutrekkende vaskesvamp fremmover. 
Om man heller forutrekker å bruke hanske finnes Incredimitt som er en hanske i samme materiale (Også tilgjengelig i grå
Samt om man vil ha noe som er enda mer likt en tradisjonell stor svamp så kan man gå for Incredisponge som har en litt annen form på 23x13cm

Så var det over til tørk, her ble Dry me Crazy 64x42cm plukket frem. 


1XlL1o.jpg

 

Det første som slår meg er tykkelsen på håndkleet, det er på hele 1200g/m2 så det suger enormt mye vann.
Det glir lett over lakken og er kledd med microfiber kanter istedet for silke og gir meg en skikkelig kvalitetsfølelse.
Selv om det bare er 64x42cm klarte jeg fint å tørke hele bilen. Det blir noe tungt mot slutten men ikke avskrekkende mye.
Jeg liker også at siden det er såpas lite så føleler jeg at har god kontroll hele veien. 
Derimot synes jeg at det var litt håpløst å få vrengt opp før det ble hengt til tørk da tykkelsen gjør at man ikke får skvist ut noe særlig med vann selv om man bruker en del styrke, så det trekker ned litt for min del da det må henge en god stund etter bruk før det blir tørt. 

Men alt i alt et godt produkt som gjør akkurat hva det skal. 
Prisen er 259kr stykk

1LwYwL.jpg

Jeg prøvde også Drying Diamond som er en liten tørke mitt, veldig fin langt hjulbuer og kanaler da det er små stropper inne i hansken slik at man ikke risikerer å miste den, her får man massevis av kontroll kontra et stort håndkle når man jobber nærme bakken, spesielt for oss som har lav bil. Har ikke så veldig mye mer å skrive om dette annet at det er et veldig godt "kjekt å ha" produkt som anbefales. Ser også for meg at dette kan være et fint produkt til felgene. Prisen er også god på 129,-

 

Og så over til et produkt som forbauset meg litt ved første øyekast. 
Hva i alle dager er dette, microfiber i noe som kunne sett ut som en voks boks? 

8mmnOG.jpg

UyKw58.jpg

Så hva er dette? første jeg tenkte på var slike disney kluter man puttet i vann før de utvidet seg masse som jeg hadde i barndommen engang, men neida.
Dette er rett å slett Dropnetic, små microfiber striper med innsydde magneter. 

58jREg.jpg

 

Hvor ofte har man ikke vasket bilen, vært nøye å tørket å ordnet før det helt ut av det blå kommer rennemerker nedover under speilene, ifra lister og diverse. 
Dette er et produkt som skal unngå nettopp det. Det er veldig enkelt høykvalitets microfiber med rustfrie magnet innsydd i egne lommer, og det fungerer svært godt. 
De suger opp masse vann, og sitter svært godt uten at jeg på noe tidspunkt kunne se for meg at det ville kunne lage noen riper. 

fu68nb.jpg

Det er et enkelt å fungerende produkt, men jeg er litt usikker på hvorvidt man egentlig har bruk for det?
Til vanlig vask ser jeg for meg at jeg heller bare kommer å tørker over "problem" områdene en ekstra gang så er jeg ferdig med det. 
Men dette varier sikkert mye ifra bil til bil hvor stort problem man har med rennemerker etter vask, om dette er et stort problem for deg så er nok dette et supert produkt.
For min del så ser jeg for meg at dette er noe jeg heller kanskje hadde brukt på bil utstilling, hvor etter vask så kan jeg plassere disse på problem områder mens jeg feks går over motorom, felger eller andre ting da man ofte ikke har muligheten til å stå i skygge slik jeg har hjemme. 

Jeg synes kanskje også prisen er litt stiv da i normal størrelse koster de 279,-
På Allroaden her måtte jeg nok fort hatt 6 stykker for å dekke de vanligste områdene det kan komme litt vann etter tørk, da blir det 837kr noe jeg synes kanskje koster litt mer en det smaker.. men som sagt er det jo stor forskjell på biler og hvorvidt dette er et problem. Produktet i seg selv gjør det som det lover, å fungerer meget godt. 

Til slutt i denne testen tok jeg å tørket av bilen litt innvendig for støv også da jeg fikk med Dusting diamond, som er en liten håndmitt beregnet for bruk innvendig i bilen.

a7Ht1x.jpg

Hva skal man si, det er en liten kjekk "klut" som virkelig suger til seg støv, den koster ikke allverden (129,-)
Utrolig kjekk sak å ha liggende i hanskerommet for å tørke over litt når man venter på noe/noen. 
Igjen, et kjekt å ha produkt som gjør jobben den lover, den suger til seg støv bare ved å lett sveipe den over, veldig fin over knapper å lignende. 

Her er et eksempel på et veldig lett sveip over midtkonsollen i bilen.

U41yoL.jpg

fz1GYq.jpg

Så alt i alt hva er konklusjonen? 
Microfiber madness har noe for enhver smak, produktene er laget i Tyskland å er av svært god kvalitet til en konkurranse dyktig pris.
Det gis stor pluss for god innpakning i zip lock type poser slik at man kan lagre de trygt å støvtett etter bruk og tørk. 
Dette er bare en liten test av noen av produktene, og jeg anbefaler hver enkelt til å se over sortimentet selv å se hva som kan passe til hver å enkelts behov. 


Selv liker jeg svært godt washpad'n og felgbørsten så disse blir en del av mitt standar oppsett. Dry me crazy håndkleet imponerte meg stort med sugeevnen sin å blir nok lagt i bobla som et godt håndkle til bruk på biltreff. 

Takk for titten.

-Daniel

Endret av Concker
  • Liker 5
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler mange like synspunkter angående microfiber madness! Flott og ryddig test. 

For min egen del synes jeg Incredipad var noen hakk for liten, og håper å få tak i Incredipad XL som også finnes :thumbs:

Hilsen Stian

RSR Autospa

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Tommy R

Takk for godt utført test, Concker!

8 timer siden, Stian.R skrev:

Vi deler mange like synspunkter angående microfiber madness! Flott og ryddig test. 

For min egen del synes jeg Incredipad var noen hakk for liten, og håper å få tak i Incredipad XL som også finnes :thumbs:

Jada jada, vet ikke hva jeg tenkte med når jeg lot være å bestille XL - skal ta med en container ved neste bestilling! Folk må bare handle som gærninger så jeg går tom snart B)

  • Haha 2

Detailshop.no

Koch-Chemie, Colourlock, MTM Hydro, R+M Suttner, Poka Premium, FX Protect, Work Stuff, Kwazar, The Rag Company, Vinove, 3D, Mavel, John Guest, APS Pro, Scangrip, Liquid Elements, Flex, Kränzle, IPC Foma, Wera.

 

Gnukkehjørnet
En uhøytidelig podcast om detailing og meningen med livet (mangelen på et?). Du finner oss på Libsyn, Spotify, iTunes og RSS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Jeg har også prøvd mange felgbørster, men Incredibrush var godsaker!

 

Jeg kjøpte flat modell, for å lettere komme til bak kalipere. Tok unna all møkk, selv nå på vinteren etter lang tid tids neglisjering av felgtønner.

 

Kan tipse om at ekstra trekk kan være kjekt å ha, om du vasker bilen ofte. Da slipper du kjøre vaskemaskinen "så ofte" 😊

 

Incredipad var også veldig bra, jeg har alltid brukt vaskehanske - men denne var det som skulle til for å få meg til å bytte side.

 

Gleder meg til å kjøpe flere produkter fra Microfiber Madness/Storefot!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...