Gå til innhold

Test: Autoglym Hd Vs Pinnacle Souveran


ClearCoatChristR

Recommended Posts

ClearCoatChristR

Rakk en kjapp test av Autoglym HD og Pinnacle Souveran idag før jobb.

Bilen ble først preppet med Optimum Polish. Desverre ikke 100% korreksjon. Ripene syns jammen bedre under sola enn under arbeidslampa!

Før voks

IMG_2651.jpg

IMG_2652.jpg

IMG_2653.jpg

Så ble bilen satt i skyggen. Souveran kan påføres i sola, men ikke Autoglym HD. Maskerte panseret i midten og begynte påføring.

Begge voksene ble påført med medfølgende hjelpemidler. Autoglym HD hadde du skumputer og Microfiber. Souveran har en skumapplicator og Microfiber.

Autoglym's voks var en tanke vanskeligere å bruke, både når det gjaldt påføring og fjerning. Støvet litt.

I skyggen, under lampen. HD til høyre.. Souveran til venstre.

IMG_2654.jpg

Av med tapen og ut i sola. Den voksranden er Autoglym HD.

IMG_2655.jpg

Av med voksranden:

IMG_2656.jpg

IMG_2657.jpg

Desverre litt swirls. Etter omlakkeringen er klarlakken min sinnsykt myk.

Jeg må innrømme at jeg nesten ikke så noe forskjell. Det eneste jeg merket av at Autoglym HD føles glattere. Det kan hende at denne etterlater seg et tykkere lag med voks, eller at den fyller bedre. Dette viser jo tegn på at holdbarheten blir lengre.

Imorgen tester vi beading/sheeting!

Men nå må jeg på jobb! Turtle Wax selger ikke seg selv vet dere!

Endret av ClearCoatChristR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Se der ja :) blir morsomt å se hvem som har best holdbarhet.

Når det kommer til hva som ser best ut er det vanskelig å se på bildet. Synes selv at Souveran ser litt bedre ut på bildet, Gir er mørkere glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra test dette, ofte vrient å se stor forskjell på LSPer....grunnlaget/lakken er jo ren og pen i starten, så det kjennes ofte, eller du må være der for å se noe forskjell, vansklig på bilder.....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Fikk idag inn en bil som trenger veldig hjelp. Skal vel toppe denne med Autoglym HD tenker jeg.

Denne bilen blir brukt av en som kjører mye i jobben. Så da får vi virkelig testet holdbarheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClearCoatChristR

Jeg har testet beading ja. Senest istad:P Og som forventet, så sheeter HD Wax vannet bedre. Meeen. En video kommer.

Ser tydelig hvor skillet går når man spyler over ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konge! Kjøpte den i sta :D Åssen shampoo er best å bruke på denne voksen ? Som har mest mulig gli og som ikke forringer voksen :D

Edit:

Åssen er det å legge denne vokse etter å ha tørket vekk menzerna 106ff med microfiber bare?

Endret av Roybenz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

morro det der...

Autoglym såpa er så der, mange, mange andre såper som er mye mye bedre...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem shampoo er den absolutt mildeste? Jeg trenger bare at den har god gli og mye skum, da bilen som regel ikke blir så veldig møkkete når jeg vasker så ofte :)

Endret av Roybenz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice!

Er selv på let etter et voks jeg kan bruke på bilen min + mc`n. Men trenger noe da som demper "skaden" fra insekter osv!

Rett og slett en versting voks som varer ;) Hvordan er holdbarheten til denne her? Har ikke lest så mye om den..

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Scandicshine.no
Nice!

Er selv på let etter et voks jeg kan bruke på bilen min + mc`n. Men trenger noe da som demper "skaden" fra insekter osv!

Rett og slett en versting voks som varer ;) Hvordan er holdbarheten til denne her? Har ikke lest så mye om den..

Swissvax Shield ;)

Gjenstår å se! Jeg lurer på hvem såpe jeg skal bruke på den for at den skal holde lengst mulig ved 2 vask i uka ....

Optimum car wash :D

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...