Gå til innhold

Blåse bilen tørr med Metro Vac master blaster? E.L?


Sydenfareren

Recommended Posts

Sydenfareren

Ser at bilen har fått endel riper, selv med glasscoating. Mistenker tørkeprossessen..

 

Noen som har noe erfaringer med 

Metro Vac Master Blaster Revolution 8 hk

eller lignende?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 

 

Har denne og brukt i vinter og denne delen av sommersesongen , veldig godt fornøyd med den så langt , Kjøpte en lang slange til denne, så ble den veldig anvenelig.

 

Slipper alle kluter til å tørke av med nå, bare blåsert tørt .. :D

 

20180514_171156.thumb.jpg.5116bb54898e9af36e7852442618b71e.jpg

Endret av Runer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne fra makita, https://www.tromas.no/makita-dub362z-løvblåser-18v18v-li-ion-solo-uten-batteri-og-lader men er nok mer et grovverktøy i forhold til metrovac. Fjerner mye vann, men må alikevel tørke litt. Hvis en ikke har batteri og lader, blir totalpris ca 6000. For meg et bra kjøp mtp at jeg har batterier fra før, for det meste bare vasker egne biler, og at den også brukes som løvblåser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A. Gaastjønn

Ser for meg at dette med blåsing vil kunne skape mer problemer enn gevinst [emoji848] Det vil vel skape en hel del små riper pga støv som blir blåst rett på lakken? Av det jeg vet så er det ikke filter i disse maskinene ved innsuget [emoji51]
Mulig jeg tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydenfareren
52 minutter siden, Krohne skrev:

Ser for meg at dette med blåsing vil kunne skape mer problemer enn gevinst emoji848.png Det vil vel skape en hel del små riper pga støv som blir blåst rett på lakken? Av det jeg vet så er det ikke filter i disse maskinene ved innsuget emoji51.png
Mulig jeg tar feil..

Det er akkuratt det jeg også er bekjymret for. Derfor jeg har sett på den master blaster. Her er det filter . Og dessuten blir luften varmet litt opp. Virker genialt.

Med en løvblåser virker litt klønete å håndtere.... Gjerne bare meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.6.2018 - 20.20, Runer skrev:

Hei 

 

Har denne og brukt i vinter og denne delen av sommersesongen , veldig godt fornøyd med den så langt , Kjøpte en lang slange til denne, så ble den veldig anvenelig.

 

Slipper alle kluter til å tørke av med nå, bare blåsert tørt .. :D

 

20180514_171156.thumb.jpg.5116bb54898e9af36e7852442618b71e.jpg

Hvor kjøpte du lang slange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt lang slange frå Ebay, men det var ein her på forumet som hadde lang slange tilsals, ellers so skulle Bilnerden ta dei inn men veit ikkje kor tid.

 

Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
A. Gaastjønn
17.2.2019 - 14.41, Tommen2 skrev:

Fungerer denne til bruken? Har bosch batterier, så om denne funker er d ingen upris...

Har ærlig talt nesten ikkje brukt den.
Fungerer nok godt på motorsykkel med mange trange plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
22.6.2018 - 14.50, Ofoysta skrev:

Har kjøpt lang slange frå Ebay, men det var ein her på forumet som hadde lang slange tilsals, ellers so skulle Bilnerden ta dei inn men veit ikkje kor tid.

 

Ove

Hvilken diameter slange kjøpte du?

De fleste jeg finner på eBay er innvendig ø35mm, og det blir lottmindre enn min originale (som er 48mm om jeg husker riktig?). Men jeg vet ikke om det har så mye å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...