Gå til innhold

Ny Foma Mimo rett på service


KennethR

Recommended Posts

Jeg kjøpte en ny foma mimo rensemaskin fra scandicshine for noen uker siden. Første gang jeg brukte maskinen, så merket jeg 3 feil. Flottøren tettet seg konstant, sprekk i munnstykket og at det sprutet vann ut fra hodet på maskinen så hele gulvet rundt maskinen blir vått. Jeg leverte den inn til bilpleiebutikken og har regelmessig vært på for å høre hva som skjer, og får vite at de driver å jobber med maskinen og venter på deler. 

 

Det har gått 6 uker nå og jeg begynner å bli drit lei av å vente på å komme igang med rens av bilene i huset. Hvor lange må jeg vente før jeg jeg ber om å få heve kjøpet/ få deler fra en ny maskin? Maskinen skal vist nok være på service hos Foma. 

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

At det sprutet vann fra toppen er mest trolig fordi det lå vann "oppå" bøtta noe det ikke skal gjøre. Øyvind G har laget en guide på forumet her for å lodde flottøren, det er helt essensielt å gjøre. Da funker maskinen perfekt :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den guiden, og vet at det er et kjent problem. Likevel så  Det at det spruter vann ut har jeg forsket på, og det virker som om det fordi det er lekkasje inne i hodet et sted, mellom oppsugerslanger og nippelen til slangen. Jeg har passet på å fylle vann rett i bøtta slik at det ikke har kommet vann på toppen som du nevner. Hvis jeg tar av hele hodet på maskinen og heller ut alt vannet som er inne i det, så fungerer maskinen i et minutt eller noe slikt. Så begynner det å sprute ut igjen. Og så er munnstykket sprekt. Ingen tvil om er det er noe feil med maskinen, og at den ikke fungerer perfekt.

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever (periodevis) som deg at det spruter litt ut fra hodet men ikke i et omfang som gjør st jeg har gjort noe med det. Post gjerne en update om du finner ut hva det skyldes/ en evt fiks

  • Liker 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tabbet meg på egen maskin at jeg ikke hadde skumdemper i oppsamleren, med det resultat at skum kom inn i støvsuger. Har prøvd det meste av tiltak med tørk osv. men ser ut motoren er gone. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt ny motor? 1200 W? Å kjøpe denne fra Foma betyr vel fort 2/3 av ny pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellashine

Svært lit fornøyd med Foma Mimo og servicen da ga der. Endte med at Scandicshine sendte meg en Nilfisk maskin. Super service hos Scandicshine, og rævva service fra Foma.

Daglig leder Hellashine-Nord-Odal. Tlf 90624709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian1991
1 time siden, Hellashine skrev:

Ringte direkte til Ipc Foma og det var der jeg fikk svært dårlig service

Såpass ? Det var ikke noe bra. Kan se om jeg finner han jeg snakket med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...