Gå til innhold

Min nye Ford Focus RS 2017 - OZ Ultraleggera ON!


Espen-s

Recommended Posts

Espen-s

Simonsen`s nye Nürburgring Racer!!

Kort tid etter min nye F31 ble kjøpt ble det noen endringer i planen. Har planlagt tur til Ringen neste år, så da kom jeg til å tenke på at savnet etter litt mer HK og NM kommer naturlig! Jobber på Ford så fikk en god deal på denne RSn, så kunne ikke si nei til det! :) 

Bilen blir importert fra Tyskland, så her kan man få litt av hvert, spesielt med tanke på lakktilstand, men det er jo det som er moro med Detailer hobbyen.

 

Den er godt utstyrt med det meste RSn kommer med bortsett fra takluke (noe jeg kommer til å savne). 
Fargen ble Stelth Grey, en farge jeg syntes ser ganske grom ut på en RS! B)

Et par bilder ifra butikken i Tyskland der den ser usedvanlig strøken ut. Satse på at den kommer hit like strøken! :)

 

Kommer oppdatert info når bilen ankommer landet og jeg får dratt frem Scangripen! 

Liten liste over mods jeg har planer om å utført, (Blandt annet føre turen til Nurburgring 2019);
 

- Diverse små oppgraderinger for Mountune

- Mountune IC
- Mountune Innsug
- Mountune Eksos (Turboback)

- Turnosmart Resirkulerings ventil
- H&R senkefjærer  
- LED konvertering av pærer
- LED i grøftlys

- Senket understell til setene

- Nye banefelger m/gateslicks 

- H&R Stabbstag
- Oppgraderte skiver/klosser

- Kortere antenne

- Re-mapping
- Mountune Skvettlapper til vinter bruk

 

_MG_2130.thumb.jpg.492414d15ce83b2563f84a0bbe026cd5.jpg
 

 


 

 

 

 

 

Endret av Espen-s
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenHaa

Grattis med fet bil og velkommen til klubben! :thumbs: Tror nok du kommer til å bli storfornøyd med den, og godt kjent med bensinpumpene :rolleyes:

Nå har jeg ikke vært bort stealth grey, men nitrous blå som jeg har på min er iaf en veldig enkel lakk å jobbe med, så er ikke umulig å få den strøken iaf, og det er en veldig flott farge når den er strøken og solen skinner!

_j3N3s3TAAb5fKBXG4avTVmMXqkratl-EkFNhpwMWrFcOclwG1vysHmNlk3yGQkzsPREaK2SID4_0D8xSJBq1RfVXwD5p9Zw2vl-HAALN2qM9Kh0wCWQmNcneS4NBOQN0ks1_YEsqg78r5mWoWXO43apsS4KgK4t9NXCkH3E3-BNEi3RkUaWCvas7gxGWShcJK5xyOSEvppft07EKc_kGvxjfrsGp2uCixCzyHh9otdT85Z26a50-9oZfp4SnZPMth1uFPeMLs0bBv6zkV2R9On3DbRUbeMqqBpjeGFm6KUAbCxra5DFaQ-t4q0OiD9hF4OUd_7y0kPlYKdW4FhYSzKGZ0cRjG8qTPz9b4lBnWbCQwRoZeAsHDFHWysStdV8gYVB4ZzYL0BeR_HySdcc3RCjfkch5ijrF51E2Uf7Mj2Q7PTVX21F132K6OtCRhw2q7Wo2TL6LCC9_QNXx-EpjkO8Gt8iAFnObJWTkp4EgWF1VzCEH1opHtK-7rSs5kFqMR6v8v4N6n8uyqIm52W7pxC9tms2jHekUIztGesP3Bb2X4mdc43vSbav9gKFHwnLkFf4c4qiTUhaPiUoyNkQ2IFnHCJyF9mUg8a3vqU=w1600-h988-no

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon L

Gratulerer med ny drømmebil! :wub:

 

Har selv hatt mulighet til å kjøre Focus RS tre ganger selv og er like gøy hver gang, mye bil for pengene!

 

Skal følge tett på denne her :) Hva er planene dine bortsett fra full klargjøring? 

 

Beklager om jeg tar feil, men heter ikke fargen Stealth Grey? Slate grey får man vel på ST-versjonen? 

- Nissan 200SX S14a 2.0T (Solgt)

Mazda MX-5 NB 1.8 (Solgt)

Ford Puma Coupé 1.7 (Solgt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen-s
18 timer siden, MortenHaa skrev:

Grattis med fet bil og velkommen til klubben! :thumbs: Tror nok du kommer til å bli storfornøyd med den, og godt kjent med bensinpumpene :rolleyes:

Nå har jeg ikke vært bort stealth grey, men nitrous blå som jeg har på min er iaf en veldig enkel lakk å jobbe med, så er ikke umulig å få den strøken iaf, og det er en veldig flott farge når den er strøken og solen skinner!

_j3N3s3TAAb5fKBXG4avTVmMXqkratl-EkFNhpwMWrFcOclwG1vysHmNlk3yGQkzsPREaK2SID4_0D8xSJBq1RfVXwD5p9Zw2vl-HAALN2qM9Kh0wCWQmNcneS4NBOQN0ks1_YEsqg78r5mWoWXO43apsS4KgK4t9NXCkH3E3-BNEi3RkUaWCvas7gxGWShcJK5xyOSEvppft07EKc_kGvxjfrsGp2uCixCzyHh9otdT85Z26a50-9oZfp4SnZPMth1uFPeMLs0bBv6zkV2R9On3DbRUbeMqqBpjeGFm6KUAbCxra5DFaQ-t4q0OiD9hF4OUd_7y0kPlYKdW4FhYSzKGZ0cRjG8qTPz9b4lBnWbCQwRoZeAsHDFHWysStdV8gYVB4ZzYL0BeR_HySdcc3RCjfkch5ijrF51E2Uf7Mj2Q7PTVX21F132K6OtCRhw2q7Wo2TL6LCC9_QNXx-EpjkO8Gt8iAFnObJWTkp4EgWF1VzCEH1opHtK-7rSs5kFqMR6v8v4N6n8uyqIm52W7pxC9tms2jHekUIztGesP3Bb2X4mdc43vSbav9gKFHwnLkFf4c4qiTUhaPiUoyNkQ2IFnHCJyF9mUg8a3vqU=w1600-h988-no

Takker så mye! Har vært Focus mann før, så tror dette skal bli riktig så greit! Gleder meg veldig til å få bilen og få startet på lakkbehandlingen! :thumbs:

Den fargen der var vell den jeg i utgangspunktet ville ha, men nå fikk jeg denne så alt for billig, så kunne ikke si nei. Sett fra den andre siden er det flere blå en grå på vegen så greit å skille seg litt ut, selv om den blå fargen med metallic lakken er som en drøm og se på! 

For en digg bil du har! Skal du på Ford treffet i Juli (Og kanskje ut på banen)? :D

 

17 timer siden, Håkon L skrev:

Gratulerer med ny drømmebil! :wub:

 

Har selv hatt mulighet til å kjøre Focus RS tre ganger selv og er like gøy hver gang, mye bil for pengene!

 

Skal følge tett på denne her :) Hva er planene dine bortsett fra full klargjøring? 

 

Beklager om jeg tar feil, men heter ikke fargen Stealth Grey? Slate grey får man vel på ST-versjonen? 

Tuuusen takk! :thumbs:

Ja, veldig mye bil for pengene det her og så allsidig bil får man sjeldent. God plass, gode seter, går utrolig godt, god pris, 4x4 og Isofix (Når den tid kommer) så dette tror jeg er bilen for meg!

Det er godt å høre! B) I utgangspunktet har jeg den standardlisten, men kjenner jeg meg selv, går jeg over stokk og stein med denne også! :lol: Men i utgangspunktet blir det; 
- KW V3 Adaptiv 
- Ny IC fra Airtec
- Snorkel for bedre kjøling
- Sports eksos står montert på så den slipper jeg. 
- Mulig en liten anonym resirk. Ventil om det ikke blir for harry

- Muligens noen røde felger med røde speil for å bryte grå fargen litt
- Re-map med benking 
- Nytt innsug muligens 

Utover dette blir det et oljeskift når jeg får den, sjekke plugger, dyser, bremser, klosser og foringer. Alt dette må være perfekt når vi skal på ringen neste år, så får litt å gjøre fremover tror jeg! :)
 

*Rettelse; Den heter faktisk Stelth Grey, så godt observert! :)   

Endret av Espen-s
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Espen-s

Bil på plass!! :D 

Da kom ENDELIG bilen på traileren rett fra Tyskland! :wub: 

Var veldig spent på hvordan denne bilen var og regnet med det var en del skader og diverse, men denne var jaggu strøken! En del vaskeriper og slikt i den, men null bulker og skader generelt. Skinnet så også nytt ut på både ratt og stoler, så ble positivt overasket! :)

Da kommer det første bildet av bilen i Norge! Gleder meg til å få begynt på lakken og ikke minst få registrert doningen! :wub:

 

IMG_4539.thumb.jpg.d729b40da21b8ff9b6f7c8944160a798.jpg

  • Liker 9
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

 

Siden du jobber i Ford, har Ford Norge begynt med trimming av bilene uten at man mister garantien? Slik de gjør i Sverige?

2022 Fiat 500e | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2017 Peugeot 3008 SUV | grå platinum med nappa mistral skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

 

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenHaa
17 timer siden, Prinsen skrev:

Gratulerer :)

 

Siden du jobber i Ford, har Ford Norge begynt med trimming av bilene uten at man mister garantien? Slik de gjør i Sverige?

Dette er jeg også veldig nysgjerrig på. Hvordan de stiller seg til diverse mountune deler som er godkjente både i England og USA bla. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen-s
13.6.2018 - 21.27, Prinsen skrev:

Gratulerer :)

 

Siden du jobber i Ford, har Ford Norge begynt med trimming av bilene uten at man mister garantien? Slik de gjør i Sverige?

 

16 timer siden, MortenHaa skrev:

Dette er jeg også veldig nysgjerrig på. Hvordan de stiller seg til diverse mountune deler som er godkjente både i England og USA bla. :) 

Takker så mye! :)

Altså, det er jeg veldig usikker på. For en stund tilbake vet jeg at alt av Tuning medførte tap av dekning på garanti, å tror faktisk ikke Norge har godkjent dette enda. Vet de fleste stedene som England, Tyskland, USA osv. Får Mountune delene godkjent med garantien så syntes det er litt rart om de ikke følger etter snart. Motoren har jo mye å gå på da det er en 2,3 liter og vet man trygt kan hente ut noen ekstra HK, men skal sjekke dette videre opp og komme tilbake til det. Første RSn min, så det er litt vesentlig at alt er på stell! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenHaa
1 time siden, Espen-s skrev:

 

Takker så mye! :)

Altså, det er jeg veldig usikker på. For en stund tilbake vet jeg at alt av Tuning medførte tap av dekning på garanti, å tror faktisk ikke Norge har godkjent dette enda. Vet de fleste stedene som England, Tyskland, USA osv. Får Mountune delene godkjent med garantien så syntes det er litt rart om de ikke følger etter snart. Motoren har jo mye å gå på da det er en 2,3 liter og vet man trygt kan hente ut noen ekstra HK, men skal sjekke dette videre opp og komme tilbake til det. Første RSn min, så det er litt vesentlig at alt er på stell! :)

Hadde vært rått om du hadde fått Ford Norge til å snudd på det iaf, for kjenner jeg allerede er ivrig etter å hente ut mere effekt fra min :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon L
13.6.2018 - 21.27, Prinsen skrev:

Gratulerer :)

 

Siden du jobber i Ford, har Ford Norge begynt med trimming av bilene uten at man mister garantien? Slik de gjør i Sverige?

Spurte faren min som også er selger hos Ford. Fabrikk trimming bryter ikke garantien, så i skal nok ikke være noe problem mtp. garanti og Ford har jo gått ut og tilbudt dette og står det ikke bryter garantien. Tror problemet ligger mer i godkjenning hos vegvesenet selv om det kommer som standard på heritage edition som ikke har noen andre endringer som jeg vet om mtp. bremser e.l som alltid er et spørsmål med økning av effekt. Faren min har ikke sett noe særlig på det da, så kunne ikke si så mye om det enn at fabrikk trimming bryter ikke garanti :)

  • Liker 2

- Nissan 200SX S14a 2.0T (Solgt)

Mazda MX-5 NB 1.8 (Solgt)

Ford Puma Coupé 1.7 (Solgt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen-s
15.6.2018 - 11.23, Håkon L skrev:

Spurte faren min som også er selger hos Ford. Fabrikk trimming bryter ikke garantien, så i skal nok ikke være noe problem mtp. garanti og Ford har jo gått ut og tilbudt dette og står det ikke bryter garantien. Tror problemet ligger mer i godkjenning hos vegvesenet selv om det kommer som standard på heritage edition som ikke har noen andre endringer som jeg vet om mtp. bremser e.l som alltid er et spørsmål med økning av effekt. Faren min har ikke sett noe særlig på det da, så kunne ikke si så mye om det enn at fabrikk trimming bryter ikke garanti :)

Er ikke noe spesielt innenfor fabrikk trim du får til denne, bare ST. :)

Snakker om Mountune deler som innsug og slikt. Der får man jo en del ekstra til RSn og dette påvirker ikke garantien står det på sidene demmes, men har sendt en intern mail til Ford nå for å sjekke dette opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenHaa
1 time siden, Espen-s skrev:

Er ikke noe spesielt innenfor fabrikk trim du får til denne, bare ST. :)

Snakker om Mountune deler som innsug og slikt. Der får man jo en del ekstra til RSn og dette påvirker ikke garantien står det på sidene demmes, men har sendt en intern mail til Ford nå for å sjekke dette opp! :)

Sier du ifra når du får svar? :P
Sitter egentlig bare å venter på at mountune skal få inn innsug på lager igjen :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har skjedd litt siden sist. Har fått remappet bilen, satt på resirk, senket bilen med 20/20 fjærer fra H&R, konvertert halogen til LED og satt på en Hai finne istedenfor pisken som står på taket!

Fikk også kjørt noen runder på Rudskogen under Ford treffet i August. Kan ikke si annet en at det er en glede å kjøre denne på banen! :D 


Et lite oppdaterings bilde;

37877658_446955379106196_5008901563377254400_n.thumb.jpg.a26a28f582e178d346118583469da74b.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Etter 3 uker uten bil pga en liten front skade er bilen like hel igjen! Har fått montert hai finna på taket som gjorde seg bedre en pisken! :)

Ble også en liten rulle tur til Sverige etter en 5 timers vask av kjerra! :)

God helg! 

 

IMG_5287.thumb.JPG.94b6b04792e02c67fdc72c0ae18803e9.JPG

Endret av Espen-s
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Espen-s skrev:

Etter 3 uker uten bil pga en liten front skade er bilen like hel igjen! Har fått montert hai finna på taket som gjorde seg bedre en pisken! :)

Ble også en liten tulle tur til Sverige etter en 5 timers vask av kjerra! :)

God helg! 

 

IMG_5287.thumb.JPG.94b6b04792e02c67fdc72c0ae18803e9.JPG

Bilen er rå!!Har løst til å lakke bilen i den fargen forøvrig :)

Endret av dj john
Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge

Ble målløs av hvor flott bilen din er [emoji7]

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24.8.2018 - 16.17, dj john skrev:

Bilen er rå!!Har løst til å lakke bilen i den fargen forøvrig :)

Takker! :D
Veldig fornøyd med både bil og farge! Har siklet på denne fargen ganske lenge så måtte bare knalle til! :)

24.8.2018 - 19.37, einarhelge skrev:

Ble målløs av hvor flott bilen din er emoji7.png

Tusen takk! :D

25.8.2018 - 6.00, Runer skrev:

Det var et enkelt reg nummer ;), fin bil.

Nummeret må være riktig på en RS, mener jeg! 
Takker! :)

27.8.2018 - 21.56, roddis skrev:

Fantastisk bil!!!

Tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...