Gå til innhold

Dette med dekk-gel på dekkveggene...


Ludvig86

Recommended Posts

Hepp! 🤘🏽

 

Sitter med noen splitter nye dekk og felger jeg har tenkt å behandle. Felgen skal få Svisswax Autobahn, og tenkte at dekkveggene også måtte få seg litt glans. 

 

Men siden dekkene er splityer nye (ligger fremdeles innepakket), trenger jeg å gjøre noe mtp. Vask/rens før jeg smører på produkt? Noen som bruker dette og har fått til noe holdbarhet på dette? 

 

Takker for innspill!

-Ludvig-
Ford Focus 2012 MK3

Ålesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon L

Skader ikke å rense dekket før påføring hvertfall, selv om det i teorien bør være rent nok. Ville gått for noe skikkelig dekkfornyer, har selv brukt Autoglym, Chemical Guys og Scholl Boost, men ofte varer det bare til neste vask. Hørt gode ting om CarPro Perl, så tenker det blir neste når jeg går tom. 

- Nissan 200SX S14a 2.0T (Solgt)

Mazda MX-5 NB 1.8 (Solgt)

Ford Puma Coupé 1.7 (Solgt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Nye dekk har et belegg utenpå som du må gnukke av først.

Vanligvis ville jeg ventet til dekkene er på felg da det fort blir litt gris når man monterer dekk på felg. 
Så pleier jeg å vaska av dekk sidene med en microfiberklut sammen med ren ublandet surfex (Bruk hansker!) 
Så legger jeg på ønsket fornyer før jeg går løs på felgene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Rengjøring av dekksider er nøkkelen til holdbarhet på dekkfornyer.

Sterk blanding Surfex fungerer fint til dette, skrubb i flere runder om nødvendig.

Personling har jeg veldig god erfaring med Max Protect Ultimate Tyre Coat. Denne har holdt hele sommer sesongen på flere av mine kundebiler. 

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt litt diverse opp igjenom, men jeg er veldig fornøyd med Swissvax Pneu påført med pneu penselen. Denne gir en langvarig og naturlig look. Jeg liker at den er utrolig enkel å påføre og at man ikke får noe "tire sling". Forberedelse er nøkkelen for varighet og resultat. En eller flere runder med stiv dekkførste og Surfex 1:3-1:5 gjør nytten. 

 

Denne er ikke så unaturlig glossy. Hvertfall ikke etter første vask. Er man på jakt etter det, så bør man se etter noe annet. 

Endret av KennethR
  • Liker 5

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

einarhelge
Jeg har brukt litt diverse opp igjenom, men jeg er veldig fornøyd med Swissvax Pneu påført med pneu penselen. Denne gir en langvarig og naturlig look. Jeg liker at den er utrolig enkel å påføre og at man ikke får noe "tire sling". Forberedelse er nøkkelen for varighet og resultat. En eller flere runder med stiv dekkførste og Surfex 1:3-1:5 gjør nytten. 

Støtter denne [emoji106]
  • Liker 1

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Pneu matt fungerer bra, gir en sort, matt nytt-dekk-look, personlig hater jeg blanke/glossy dekksider men det er selvfølgelig smak og behag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...