Gå til innhold

polering av lastebil


susamel

Recommended Posts

Hei dær!

 

Har akkurat fått et tilbud om å polere bortimot 10 lastebiler for et firma, Og lurer derfor på hva man kan tenke seg sånn ca mann kan ta for 1 lastebil, er full pakke de vil ha med polering og vox pluss innvendig,

vil veldig gjerne vite deres synspunkt på pris både med innvendig å utvendig vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furuseth Detailing

Mange faktorer som spiller inn der!

Er det en Toyota Dyna eller en Volvo FH16?

Er det kapellbil, krokbil, flakbil? (mengde lakkerte flater)

Er bilene nye eller brukte? (tilstand på lakken)

 

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Flex®: Das original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

5.000 for å detaile en lastebil utvendig og innvendig??

 

ville vertfall doblet dem prisen... selv om jeg ikke er proff. Jobber ikke gratis for store firmaer. Der går grensen...

  • Liker 1

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olav framvik

Har tatt flere lastebiler og pris må jo bli satt i forhold til nivå på arbeidet. Skal bilen på utstilling så blir det en helt annen pris enn en god og rask glansheving og beskyttelse. Se for deg antall timer du tror du vil bruke etter at du har fått forventninger på resultatet kunden ønsker og sett en ca pris basert på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bjerknez skrev:

5.000 for å detaile en lastebil utvendig og innvendig??

 

ville vertfall doblet dem prisen... selv om jeg ikke er proff. Jobber ikke gratis for store firmaer. Der går grensen...

Ja det er nok mer rett pris det, var bare nåke eg tok i fra lausa loktå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polestarpolish

Husk arbeid i høyden fallsikring om du skal jobbe i en 12 trinns!Mest trolig like greit å jobbe ut fra en sakselift da trenger du ikke fallsikring egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EidensHage

Arbeid i lift uten fallsikring er mildt sagt tvilsom HMS, jobb sikkert alltid uansett. Ingen jobb er verdt helsa. Og vedr. jobb, dette er _ikke_ gjort på en helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_
3 timer siden, EidensHage skrev:

Arbeid i lift uten fallsikring er mildt sagt tvilsom HMS, jobb sikkert alltid uansett. Ingen jobb er verdt helsa. Og vedr. jobb, dette er _ikke_ gjort på en helg!

Som nevnt overfor er det ikke lovpålagt å bruke fallsikringsutstyr i en sakselift. Og så lenge en holder seg innen for rekverket på disse så er det ikke vits å bruke sele.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuningservice Bardufoss
18.5.2018 - 13.20, EidensHage skrev:

Arbeid i lift uten fallsikring er mildt sagt tvilsom HMS, jobb sikkert alltid uansett. Ingen jobb er verdt helsa. Og vedr. jobb, dette er _ikke_ gjort på en helg!

Fallsikring e ikke påkrevd i sakselift, i boom lift derimot ville eg nok vurdert en sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_
9 timer siden, Tuningservice Bardufoss skrev:

Fallsikring e ikke påkrevd i sakselift, i boom lift derimot ville eg nok vurdert en sele.

 

 

:P

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lite er du villig til å jobbe for? Dette er vel en såpass stor jobb at du må skatte av inntekten uavhengig av om dette går som hobbyvirksomhet eller arbeid.

 

I tillegg skal du ha dekket alle produktene du bruker (forbruksvarer, leie av evt utstyr og avskrivninger på maskiner, MF, pads etc). 

 

Si at der er en sånn en som har "få" lakkerte overflater:

 mercedes-benz-actros-2551-ls-s,691a2b73. 

 

Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag, men jeg ville sikkert brukt minst 24 effektive timer (3 arbeidsdager) på alle kriker og kroker utvendig. Så kommer det en arbeidsdag til på det innvendige og alle de ulike lukene den har innvendig og utvendig. Er du villig til å jobbe for minstelønn på 150(?) kroner, så snakker vi 5 000 bare i timelønn for én lastebil. Så må du legge på alle andre kostander du har og gange med 10. Jeg hadde ikke giddet å jobbe for 150,-/timen, så jeg personlig hadde nok nærmet meg 100k for å ta 10 sånne lastebiler. Samtidig hadde jeg nok ikke tatt en så stor jobb første gang, for det er umulg for meg å estimere tidsbruken - noe som igjen vil si en enorm risiko for at jeg underestimerer kraftig.

Endret av Prinsen
  • Liker 1

2022 Fiat 500e | ocean green og monogram stofftak med hvitt økologisk skinninteriør
2017 Peugeot 3008 SUV | grå platinum med nappa mistral skinninteriør

Tidligere biler omtalt på DCN: 2018 BMW i3 94Ah | melbourne rød med lodge ullinteriør // 2015 Peugeot 108 | hvit med sort stoffinteriør // 2013 Ford Focus | candy red med sort nappa skinninteriør

 

sjekk kartet selvvask i Norge på Google Maps for oversikt over vaskehallene som er registrert på DCN (sist oppdatert januar 2024)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...