Gå til innhold
susamel

polering av lastebil

Recommended Posts

susamel

Hei dær!

 

Har akkurat fått et tilbud om å polere bortimot 10 lastebiler for et firma, Og lurer derfor på hva man kan tenke seg sånn ca mann kan ta for 1 lastebil, er full pakke de vil ha med polering og vox pluss innvendig,

vil veldig gjerne vite deres synspunkt på pris både med innvendig å utvendig vask.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Furuseth Detailing

Mange faktorer som spiller inn der!

Er det en Toyota Dyna eller en Volvo FH16?

Er det kapellbil, krokbil, flakbil? (mengde lakkerte flater)

Er bilene nye eller brukte? (tilstand på lakken)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Husk at du må ha gardintrapp med mange trinn 10-12 for å rekke opp på lastebiler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED

Skulle vel være noen arbeids timer her ja. Pris kan eg ikkje seie noe om,men burde vel iallefall ha 5000 per laste bil mener nå eg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjerknez

5.000 for å detaile en lastebil utvendig og innvendig??

 

ville vertfall doblet dem prisen... selv om jeg ikke er proff. Jobber ikke gratis for store firmaer. Der går grensen...

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
olav framvik

Har tatt flere lastebiler og pris må jo bli satt i forhold til nivå på arbeidet. Skal bilen på utstilling så blir det en helt annen pris enn en god og rask glansheving og beskyttelse. Se for deg antall timer du tror du vil bruke etter at du har fått forventninger på resultatet kunden ønsker og sett en ca pris basert på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED
2 timer siden, Bjerknez skrev:

5.000 for å detaile en lastebil utvendig og innvendig??

 

ville vertfall doblet dem prisen... selv om jeg ikke er proff. Jobber ikke gratis for store firmaer. Der går grensen...

Ja det er nok mer rett pris det, var bare nåke eg tok i fra lausa loktå. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Polestarpolish

Husk arbeid i høyden fallsikring om du skal jobbe i en 12 trinns!Mest trolig like greit å jobbe ut fra en sakselift da trenger du ikke fallsikring egentlig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
EidensHage

Arbeid i lift uten fallsikring er mildt sagt tvilsom HMS, jobb sikkert alltid uansett. Ingen jobb er verdt helsa. Og vedr. jobb, dette er _ikke_ gjort på en helg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_
3 timer siden, EidensHage skrev:

Arbeid i lift uten fallsikring er mildt sagt tvilsom HMS, jobb sikkert alltid uansett. Ingen jobb er verdt helsa. Og vedr. jobb, dette er _ikke_ gjort på en helg!

Som nevnt overfor er det ikke lovpålagt å bruke fallsikringsutstyr i en sakselift. Og så lenge en holder seg innen for rekverket på disse så er det ikke vits å bruke sele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tuningservice Bardufoss
18.5.2018 - 13.20, EidensHage skrev:

Arbeid i lift uten fallsikring er mildt sagt tvilsom HMS, jobb sikkert alltid uansett. Ingen jobb er verdt helsa. Og vedr. jobb, dette er _ikke_ gjort på en helg!

Fallsikring e ikke påkrevd i sakselift, i boom lift derimot ville eg nok vurdert en sele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_
9 timer siden, Tuningservice Bardufoss skrev:

Fallsikring e ikke påkrevd i sakselift, i boom lift derimot ville eg nok vurdert en sele.

 

 

:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Prinsen

Hvor lite er du villig til å jobbe for? Dette er vel en såpass stor jobb at du må skatte av inntekten uavhengig av om dette går som hobbyvirksomhet eller arbeid.

 

I tillegg skal du ha dekket alle produktene du bruker (forbruksvarer, leie av evt utstyr og avskrivninger på maskiner, MF, pads etc). 

 

Si at der er en sånn en som har "få" lakkerte overflater:

 mercedes-benz-actros-2551-ls-s,691a2b73. 

 

Jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag, men jeg ville sikkert brukt minst 24 effektive timer (3 arbeidsdager) på alle kriker og kroker utvendig. Så kommer det en arbeidsdag til på det innvendige og alle de ulike lukene den har innvendig og utvendig. Er du villig til å jobbe for minstelønn på 150(?) kroner, så snakker vi 5 000 bare i timelønn for én lastebil. Så må du legge på alle andre kostander du har og gange med 10. Jeg hadde ikke giddet å jobbe for 150,-/timen, så jeg personlig hadde nok nærmet meg 100k for å ta 10 sånne lastebiler. Samtidig hadde jeg nok ikke tatt en så stor jobb første gang, for det er umulg for meg å estimere tidsbruken - noe som igjen vil si en enorm risiko for at jeg underestimerer kraftig.

Endret av Prinsen
  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×