Gå til innhold

Prodig tech 7-pro kalibreringsproblem


Conkey

Recommended Posts

Har en slik lakkdybdemåler https://bilnerden.no/prodig-tech-gl-7-pro-lakkdybdemaler#product_tabs_description_tabbed

 

Hatt den i ca 2år, passet på å ha den innendørs vinterstid osv. Passet godt på den. Skulle måle et område på bilen i dag, pakket den ut for sesongen men fikk ikke kalibrert eller målt med den. Er som om den ikke registrerer at den toucher lakk/metall. Noen som har vært borti lignende? Har nok ikke så mye garanti å gå på. Forsøkt å bytte batteri uten effekt.

 

Tips?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet med denne, fikk returnert denne da det ikke tok lang tid etter jeg kjøpte denne at den starter å være ustabil . Repeterbarheten på denne var veldig dårlig når jeg testet denne...

 

Bestilte ny annet merke, men fikk tilsendt en annen en annonsen som var tilsalgs denne dagen.. på black friday i fjor .. denne er heller ikke spesielt god når jeg tester hvor godt den klarer å gjengi måleresultater . Denne imponerer ikke så mye heller .. denne har bare ligget i skuffen etter jeg fikk den , veldig skuffet over denne. Testet mange ganger på hvor god denne klarte på gjengi samme måleresultat på kalibreringsfilm.. veldig ustabile målinger .. desverre..

 

image.thumb.png.f333ff1a4786de62c244340bae3874a7.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Får dessverre det en betaler for, det er så enkelt som det. Legg litt mer i det og velg feks Delfesko etc

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dessverre det en betaler for, det er så enkelt som det. Legg litt mer i det og velg feks Delfesko etc

Som hobbydetailer blir det ikke prioritert å bruke såpass mye.
Skal sjekke med bilnerder om det er noe å hente ift garanti. Godt mulig jeg ender opp med noe annet. Ser en del bruker denne fra concours https://concours.no/produkt/concours-lakkdybdemaler/
Får vurdere om det blir et tilbud

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er folka erfaring med de som scandicshine tidligere hadde? Den som kom før den Runer linket til, mener den heter Nicety CM8806FN

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igrunn veldig fornøyd med CM8806FN ganske stabile resultater hele veien, ulempen er at jeg har testet den opp mot en som er helt lik og har 10 my forskjell på de ved måling på 130my og og ca 20-30 my ved 400+my begge går i null ved de medfølgene caliberingsplatene. Så en av de er gærne men vet ikke hvilken😂 men er stabile målinger i allefall. Shinsene som medfølger er ikke riktige, skal se om jeg finner noen bilder jeg tok når jeg mottok CM8806FN. 

IMG_0465.JPG

IMG_0466.JPG

IMG_0467.JPG

IMG_0468.JPG

Endret av Sanden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Gjør jo at jeg vurderer i hvilken grad dette er noe jeg egentlig trenger. Har brukt den jeg har hatt relativt lite, har stort sett puslet med egen bil og vet noenlunde verdier rundtomkring. Her må tenkeboksen entres

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan si at jeg er i allefall veldig fornøyd med cm8806fn til mitt bruk, kjøpt på alibaba/aliexpres da det ikke var så lett og få tak på her i norge. Da det var en som erstattet denne. Jeg er mere trygg på at jeg får resultater som er mere innafor med cm8806fn enn ved proditech. Men samtidig så er dette bare indikasjon. Jeg valgte og beholde cm8806fn og selge proditechen. Men har ikke behov for 2. Angrer litt på at jeg ikke bare flesket til med ultralyd måler isteden for, men er noen 1000 lapper til det🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...