Gå til innhold

"fornying" av dashbord og plast detaljer i bilen ( Teppe renser? )


Sladd88

Recommended Posts

har tenkt å handle meg noe for å fornye og rense plastdetaljer innvendig i bilen, prøvde sånne wipes men det er jo bare noe dårlig.

Har dere en anbefalling?

Tenkte å bestille greenclean fra scandicshine så hvis det er en produkt som er bra der, kan jeg bestille den i samme slengen.

Hva må evt. brukes sammen med produktet?

Endret av sladjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Sladd88

    13

  • truhaa

    4

  • Scandicshine.no

    4

  • Lexgtturbo

    3

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

General Lee

Optimum Proctectant eller CG Silk Shine er gode. Ellers har Swissvax mye bra.

Produktene sprayer du på og tørker av med mikrofiber, eller sprayer på MF'n og tørker over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dansken
Ville gått for Scholl Concepts purple 9000. Veldig fin og matt finish.

x3 :thumbup: Kjøpte den i helgen og ble utrolig positivt overrasket :) Lukten er det heller ikke noe å si på ;)

Endret av dansken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solberg-

Hvis du trenger noe før du får bestillingen fra Scandicshine, kan du prøve Meguiars Natural Shine Protectant. Fåes på BilXtra og Bilvarehuset Anker rundt om i landet hvertfal. :) Den er jeg veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men regner med Scholl Concepts purple 9000 er bedre? har lyst på cleangreen derfor jeg vil bestille fra scandicshine, så tenkte å ta med en interiør rens i tillegg.

Vet det her er interiør avdelinga men kan dere anbefalle en bra såpe til bilen fra scandic?

Jeg bruker for tiden soft wash gel fra meguiars og er VELDIG fornøyd med den.

Fins det noe bedre til en grei pris ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Purple 9000 er knall :)

Soft wash er bra den, Citrus wash and gloss også, Duragloss 901 er vel også en høydare, bare å handle, du kommer til å prøve mye såper etterhvert ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har faktisk mye igjen av den soft wash, vasker med microfiber vaske hanske fra turtle wax.

Personlig så har jeg aldri vært så fornøyd med resultatet. som med den, men har ikke brukt mye såpe før heller, vasket som oftest bare i selv vasken med høytrykkspyler :P

får bestille en av disse du nevnte sånn jeg har litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Optimum Car Wash blandet 50:50 med Swissvax Car Bath = Himmel :wub:

Og ullvaskehanske fra SS.. Sweeeeeeeeeeet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst då mann! Du TRENGER ull washmitt for å i det hele tatt å overleve... Ta deg sammen og bestill :P

Er det så stor forskjell på den og en mikrofiber da?

Jeg har ikke vasket bil med svamp i over 1år sikkert, vasket som oftest bare med høytrykk.

Men nå for 1-2måneder har jeg manna meg opp og kjøpt meg en sånn mikrofiber, jeg syns den er perfekt :P

Har lagt inn bestilling hos scandic nå så er for sent å ombestemme seg. Men skal sikkert handle Meguiars 1,2,3 polering produktene i løpet av sommeren så får bestille da hvis det er så stor forskjell og bruke den jeg har nå på felgene eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vasket bil med svamp i over 1år sikkert, vasket som oftest bare med høytrykk.

Å spyle av bilen med ht uten å fysisk berøre den er ikke vasking. Det blir jo ikke rent i hele tatt. Er ikke rart du ble fornøyd når du faktisk begynte å vaske den da, hehe :D Jeg har selv en diger ullmitt liggende, men jeg har ikke fått prøvd den opp i mot microfiber handskene enda.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spyle av bilen med ht uten å fysisk berøre den er ikke vasking. Det blir jo ikke rent i hele tatt. Er ikke rart du ble fornøyd når du faktisk begynte å vaske den da, hehe :D Jeg har selv en diger ullmitt liggende, men jeg har ikke fått prøvd den opp i mot microfiber handskene enda.

hehe ser ren ut langt ifra :D

Neida, la merke til at det alltid var skit eller støv igjen på en måte.

Fant også ut at det er chenille vaske hanske jeg bruker nå.

Utrolig deilig å vaske bil med den :P

Er scandic rask på levering foresten? Bestilte torsdag kveld men ser på ordren at den ikke har blitt sendt enda. Tenkte de skulle sende fredag jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...