Gå til innhold

kan disse lykteglassene(plast) reddes?


E39

Recommended Posts

skulle fjærne noen "lyktelister" som forrige eier hadde satt på bilen. disse var limet fast med sikaflex, mye sikaflex! fikk skjært bort mestparten av sikaflexen med et barberblad. for å fjærne siste rest av sikaflexen, fant jeg ut at det måtte jo være genialt og polere det bort med Meguaiers scratch x. joda, sikaflexen ble borte den.. MEN, her er noen bilder av resultatet (mobilbilder..) :

post-954-1244494231_thumb.jpg

post-954-1244494356_thumb.jpg

Bilen er en 99 mod bmw e39 med 2001 faceliftlykter med xenon. har forstått det slik at det ikke går å bytte lykteglassene på disse lyktene. og nye lykter koster 13.000,-

Er det noen som kan gi meg en detaljert oppskrift på hvordan jeg kan redde lyktene? hvis det overhodet er mulig da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Du får kjøpt ett lykterestaureringskit hos www,scandicshine.no, om han har det inne vet jeg ikke.. Tror det er til å bruke på drillen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar
Har egentlig lite med utstyr. Har en saktegående drill eneste.. men kan jo selvsagt kjøpe det som trengs.

Hvis du ikke skal drive på med det så anbefaler jeg å kjøpe deg et plastic/glass restuarerings kit som nevnt over og evt låne den en skikkelig drill for jobben. Er i alle fall ekstremet mye billigere en å skulle kjøpe nye lykter - det der ser ut som noe som ikke vil komme gjennom EU ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, drillen jeg har tilgang på er i allefall ordentlig. er en hitachi av typen veldig dyr :) var å så inne på www.scandicshine.no men fant ikke noe plastic/glass restuarerings kit !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Kan prøve Meguiars sin PlastX som er til slike jobber. Har ikke prøvd akkurat PlastX men har Duragloss sin plastikk polish, og den fungerer bra til plast lykter som er matte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Det der er "a walk in the park" å fikse med wolfgangs plastik rep kit, du kommer til å WOWe deg i timesvis etterpå :) garantert..

Funker bra med både drill og DA maskin det settet, hvor i landet befinner du deg?

hvor mange hastigheter har du på drillen da?

har bare 2 på min bosch, og sprer det med lav hastighet og så over på full fart etterpå (gjelder rensen) glaze på lav fart etterpå og så sealer for hånd holder masse :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truhaaa foretrekker du det kittet framfor roterende...? Har sett litt på det, men tenkte at det sikkert funker vell så bra med roterende...

Endret av Citrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor litt utenfor Mo i Rana. Hadde vært flott hvis det var en "walk in the park".. for jeg kan love deg at min bedre halvdel ikke var direkte blid da hun så hva jeg hadde gjort med bilen vår he-he..

Er trinnløs justering på maskinen. fra 0-850 o/min mener jeg og huske. er ment for å bruke på hullsaging egentlig.

Nei blir dette mislykket får jeg gjøre som på banebilen, gul film på lyktene.. :)

post-954-1244500819_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

så så, et bilde holder ikke av den der mr.... ;)

Wolfgang funker det, men husk at du nå kan bruke 12.999,- på bilpleie da, og det beste er at det KAN forsvares også... "hadde jeg ikke kjøpt ditt og datt måtte vi kjøpt nye lykter til 13.000,-" er jo egentlig en genial ting dette her...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om du har en pre facelift E39 med faceliftlykter? Før facelift kan man bytte kun lykteglasset for en rimelig penge. Koed og GS selger det til ca 500,- pr glass.

Jeg har polert opp glansen i mine for hånd med autosol og bilpolish. Det tok litt tid men resultatet blir bra og er samtidig vesentlig billigere enn et sånt kit. Med roterende maskin og vanlig bilpolish blir lykteglassene speilblanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så så, et bilde holder ikke av den der mr.... ;)

x2! :D

Burde være en grei sak å polere opp de lyktene der. Har sett _mye_ værre som har blitt som nytt etter litt behandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Meguiars sin PlastX så bruker jeg det på frontlyktene og baklyktene.. Blir bra det..

(Kan også anbefales til vinduene på campingvogn. blir bra der også..

Bruker Meguiars båtprodukter på resten av vogna..)

Johan Kyrre Karlsen

Hyundai Santa Fe CRDI 4x4, 2006 mod.

KYRRES
HOBBYPOLERING

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...