Gå til innhold

PolishAngel Master Sealant erfaringer?


Bjerknez

Recommended Posts

Bjerknez

Kjøpte meg PolishAngel Master Sealant i går da dem var tom for SV Shield da jeg ble fortalt at denne hadde tilnærmet samme varighet og ga tilnærmet samme "glans" som Master Sealant. 

 

Jeg testet den litt når jeg kom hjem på en lakkert del til motorsykkelen som jeg hadde liggende inne og det første som slo meg var hvor lett den var å buffe av etter ca. 20 minutter. Var jo nesten så man kunne blåse av denne hinnen!.... 

 

Det lover godt så langt, men vil gjerne ha andres synspunkter på Polishangel Master Sealant. Den koster jo også nesten halvparten av det Shield koster, så hvis denne gir meg god holdbarhet og glans, så har jeg nok muligens en ny favoritt.... :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme oppfatning som deg. Men er bare en amatør. Men utrolig enkel å jobbe med.. Og har hatt grei holdbarhet på min bil. Kan ikke si det har vært nevneverdig forskjell på shield og denne.

Endret av KjetilR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez
1 time siden, KjetilR skrev:

Jeg har samme oppfatning som deg. Men er bare en amatør. Men utrolig enkel å jobbe med.. Og har hatt grei holdbarhet på min bil. Kan ikke si det har vært nevneverdig forskjell på shield og denne.

Når det er sagt, så har jeg faktisk fått like gode om ikke bedre resultater med Collinite 845 til en brøkdel av prisen, men artig og ha noe litt mer eksklusivt da...  

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A. Gaastjønn

Vurderte lenge MS men har lest alt for mykje negativt om den. Det er vell helst holdbarheten som skal vere ræva utfrå det eg har lest andre skrive om den. Holder med til Collinite og Fusso :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, A. Gaastjønn skrev:

Vurderte lenge MS men har lest alt for mykje negativt om den. Det er vell helst holdbarheten som skal vere ræva utfrå det eg har lest andre skrive om den. Holder med til Collinite og Fusso :) 

Spørs vel litt på vedlikehold om du bruker PA sin egen såpe og qd, PA er når det gjelder Cosmic kommet med egen coating såpe og deres sprtiz qd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A. Gaastjønn
44 minutter siden, ALFRED skrev:

Spørs vel litt på vedlikehold om du bruker PA sin egen såpe og qd, PA er når det gjelder Cosmic kommet med egen coating såpe og deres sprtiz qd.

Om det er ein forutsetning å bruke eigne såper og qdér for å få "normal" levetid på ein voks/sealer så seier det sitt :unsure:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Kan jeg få spørre hvor du har lest "alt det negative" om PolishAngel Master Sealant?

 

At en og annen ikke er fornøyd er jo helt greit. Det er mange faktorer som spiller inn her. Sikkert noen som ikke er fornøyd med din favorittvoks også. Men så klart, hvis kritikken i negativ grad er gjennomgående negativ så ser jeg poenget ditt.

 

Men å teste produktet selv for så og komme med en fasit er langt bedre. Kanskje fungerer den bedre for deg enn for andre?

 

Tilbakemeldinger fra folk som ikke har testet voksen men forholder seg til hva andre mener og synser rundt produktet er liksom ikke veldig mye verdt :)

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel mest solgt av alle PA sine produkter hos SS og dem laget vel en eksklusiv utgave av den i fjor tror eg så da er den vel ikkje så dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A. Gaastjønn
1 time siden, Bjerknez skrev:

Kan jeg få spørre hvor du har lest "alt det negative" om PolishAngel Master Sealant?

 

At en og annen ikke er fornøyd er jo helt greit. Det er mange faktorer som spiller inn her. Sikkert noen som ikke er fornøyd med din favorittvoks også. Men så klart, hvis kritikken i negativ grad er gjennomgående negativ så ser jeg poenget ditt.

 

Men å teste produktet selv for så og komme med en fasit er langt bedre. Kanskje fungerer den bedre for deg enn for andre?

 

Tilbakemeldinger fra folk som ikke har testet voksen men forholder seg til hva andre mener og synser rundt produktet er liksom ikke veldig mye verdt :)

 

 

 

Det er mykje positivt å lese om PA MS, men det er stort sett at den er lett å jobbe med. 

Er heilt enig, meininga eg har rundt PA MS er ikkje verdt mykje, men eg belyser iallfall noko som ein skal vere klar over om nokon les denne tråden og vuderar å kjøpe MS.

For min del "trumfer" holdbarhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjerknez

Slik jeg ser det så er det to personer som er direkte missfornøyd med holdbarheten. På den annen side har jeg lest om langt flere som er meget fornøyd med holdbarheten. Så statistikken taler til PA MS sin fordel så langt.

 

Jeg og et tidligere medlem her inne (olejan) testet Shield på panseret på hver vår bil. På hans bil forsvant beskyttelsen etter få uker, mens på min hang den i rundt 4 måneder. Det er nok mange faktorer som spiller inn som man kanskje ikke kan klandre selve voksen for tror jeg.

 

Dessuten så skal jeg bruke PA MS på motorsykkelen som uansett blir vasket og voksetet par ganger i måneden, så holdbarhet er ikke det viktigste for meg. Jeg kunne sikkert klart meg med en voks til 100 spenn også, men NOE må man jo bruke penger på :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man vurderer holdbahet er relativt. Det jeg ikke liker med PA sine LSP`r er at beadingen stort sett er fraværende eller betydelig redusert etter første vask, den sheeter greit til den dør men jeg liker å ha skikkelig vannskrekk. Jeg hadde heller brukt en voks fra swissvax for å ha crazy beading til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har bra beading som nylagt, men PA taper seg mye raskere enn SV og 845. PA er langt ifra død selv om beadingen avtar fortere enn de andre, og skal du uansett legge den annenhver uke har du sikkert bra beading hele tiden så lenge du ikke vasker den annenhver dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, trogha skrev:

Alle har bra beading som nylagt, men PA taper seg mye raskere enn SV og 845. PA er langt ifra død selv om beadingen avtar fortere enn de andre, og skal du uansett legge den annenhver uke har du sikkert bra beading hele tiden så lenge du ikke vasker den annenhver dag.

Dette.

Nå tester jeg Waxd Surface Coating på panseret på pendlebilen, vs SS jubileumsvoks.

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=1602

 

Foreløpig ser de helt likt ut, spent på fortsettelsen. Waxd SC er laget av PA, og ser ut som og lukter som Cosmic, men er ikke 2-komponent.

Jeg er også en av de som foretrekker egenskapene til en god voks over coatinger i forskjellige utgaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet PA MS på bilen før vinteren, toppet med et lag Concorso for å ha litt ekstra varighet.

Utrolig behagelig å legge på bilen, med fin pute tar det jo no-time, og særs lett å buffe av.

Ble også preppet med Escalate på gul pute.

Utfra hvor lite som gikk med på en stasjonsvogn er det definitivt ålreit økonomi å kjøpe denne.

 

I vinter har jeg kun vasket på børsteløs, og er imponert over hvor lett dritten gikk av bilen. Så ble det riktignok lagt på "avrennings"-hjelp etter vasken, men jeg skal definitivt fortsette med MS gjennom sommerhalvåret.

Eneste spørsmålet blir om/hva jeg skal toppe med av godsaker.

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
TobiasW

Mine erfaringer er at den er lett å legge og lett å buffe av. Jeg opplever og at beadingen er fraværende raskt. For min del er beading viktig, da får jeg best inntrykk av at bilen er godt beskyttet, samt at det ser veldig flott ut.

Jeg har fått opptil 12mnd holdbarhet med Shield, men tviler på at Master Sealant klarer mer enn noen måneder.

Ta gjerne å test og del med oss :) Helst da på et kjøretøy du ikke legger beskyttelse på hver måned.

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøkenlakk

En faktor som har mye å si er forarbeidet for hefteegenskaper til det produktet man skal legge på lakken. Når grunnarbeidet er grundig, har jeg og en kammerat opplevd at master sealant fortsatt beskyttet godt etter 8 mnd. (august-mai). Uansett vil de fleste ta en grundigere vårrengjøring, og legge ny beskyttelse så jeg ser ikke behovet for at den skal holde noe lenger heller. Skal man ha noe som holder over, er det keramisk coating som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Stigespillet
18.4.2018 - 12.55, Knutis skrev:

Dette.

Nå tester jeg Waxd Surface Coating på panseret på pendlebilen, vs SS jubileumsvoks.

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=1602

 

Foreløpig ser de helt likt ut, spent på fortsettelsen. Waxd SC er laget av PA, og ser ut som og lukter som Cosmic, men er ikke 2-komponent.

Jeg er også en av de som foretrekker egenskapene til en god voks over coatinger i forskjellige utgaver.

Hvordan gikk det med denne testen? :)

Er ute etter noe nytt å legge på nybilen jeg får til uken. Bilen jeg har i dag er Cosmic behandlet fra før jeg hentet den ut hos forhandler og gjevnlig tilført spritz. Forrige bilen behandlet jeg hele tiden selv med PA MS toppet med PA Famous som fungerte greut, men snuser på å kanskje prøve noe nytt på nybilen jeg får til uken når den skal behandles første helg. Noe som er enkelt å legge/buffe, god beskyttelse og beading sommer som vinter og gjerne litt glans/shine ;)  

Tips fra DCN-ekspertisen tas i mot med takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...