Gå til innhold

Vannmerker på vinduene


jonia

Recommended Posts

Hei, hva bruker dere for å få vekk vannmerker på vinduene?

 

På vinduene på bilen min er det mye merker som ikke går vekk, ser ut til å være vanndråper som har etset seg inn i vinduet. Jeg bruker i dag Fast Glass fra Autoglym, vinduspolish fra Autoglym, magic sponge, claybar fra Meguiars, tilogmed prøvd med sånn glass skrape (malingsfjerner). Det sitter dønn fast. Jeg kan ikke kjenne dette med fingeren, men det blir synlig hvis sola skinner på ruta eller det legger seg litt dugg på ruta. Da ser jeg det tydelig.

 

Tenkte kanskje å prøve en vanlig lakkpolish med slipepartikler og kjøre DA maskin på ruta, men tenkte å høre om det er andre løsninger som kan fungere bedre før jeg går så "drastisk" til verks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk ren stålull, må ha noen form for smøring. Men type 0000 er svært fin og vindu/glass er svært hardt..

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaxProtect WSR eller 3D HD Eraser, bruker begge to og funker veldig bra! :)

Husk at waterspotsremovere er superkonsentrerte så lar du de ligge for lenge så begynner de å etse..

  • Liker 2

-Max Protect Certified instructor.

-Max Protect Certified Detailer.

-Blankbil ambassadør.

-Bilxtra ambassadør.

 

Instagram: heinepeine.

 

Heine Jessen Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...