Gå til innhold

Lakkering eller foliering av chromelister


Håv@rd

Recommended Posts

Har kjøpt meg en svart Audi, og har lyst til å gjøre noe med chromelistene rundt om. Noen som har forslag til hva jeg bør velge av lakk, plastidip eller folie? Noen som har prøvd den plastidippen som skal tåle avfetting og sterkere midler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt anbefalt deg å få listene foliert. Jeg vet om en dude som gjorde det på min bil, og jeg ble meget fornøyd. Hvor i landet holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ineditus skrev:

Jeg ville absolutt anbefalt deg å få listene foliert. Jeg vet om en dude som gjorde det på min bil, og jeg ble meget fornøyd. Hvor i landet holder du til?

Trønder her ✋🏼 Hva betalte du for en sånn jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Håv@rd skrev:

Trønder her ✋🏼 Hva betalte du for en sånn jobb?

Svarte litt i søvne ser jeg, for det jeg tenkte på var at det var en dude som folierte en del av krom optikk på min bil, og det ble mye bedre enn plastidip. Jeg har brukt plastidip på deler av min tidligere bil med hell, men det er ett par ting som plastidip sliter med som ikke folie sliter med;

- Den fungerer ikke så bra med Prickbort, folie har hittil hatt null problemer. Prickbort ødelegger plastidipen. 

- Det er risiko for at utseende blir ufint dersom det ikke blir gjort veldig nøye. Folie må også gjøres nøye, men det er lettere å tilpasse folien enn plastidip. Det kan bli veldig tydelige bobler/ujevnheter i plastidipen, det samme kan skje med folie, mens med folie så er det mulig å fikse det dersom du skulle være uheldig å få det. 

- Du kan risikere at Plastidipen spruter andre steder på bilen hvis du dekker dårlig til. 

- Det tar tid før den tørker, folie trenger ikke å tørke. 

- Jeg personlig synes blanke lister er penere enn matte, og plastidip blir aldri blank, den blir matt. 

 

En folie jobb koster ett sted mellom 1500-3000kr, hvertfall var det prisen jeg fikk, og det var på grunn av dyr pris pr meter med folie, og at jobben tok noen timer. En sprayboks Plastidip koster deg vel omlag 200kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ineditus skrev:

Svarte litt i søvne ser jeg, for det jeg tenkte på var at det var en dude som folierte en del av krom optikk på min bil, og det ble mye bedre enn plastidip. Jeg har brukt plastidip på deler av min tidligere bil med hell, men det er ett par ting som plastidip sliter med som ikke folie sliter med;

- Den fungerer ikke så bra med Prickbort, folie har hittil hatt null problemer. Prickbort ødelegger plastidipen. 

- Det er risiko for at utseende blir ufint dersom det ikke blir gjort veldig nøye. Folie må også gjøres nøye, men det er lettere å tilpasse folien enn plastidip. Det kan bli veldig tydelige bobler/ujevnheter i plastidipen, det samme kan skje med folie, mens med folie så er det mulig å fikse det dersom du skulle være uheldig å få det. 

- Du kan risikere at Plastidipen spruter andre steder på bilen hvis du dekker dårlig til. 

- Det tar tid før den tørker, folie trenger ikke å tørke. 

- Jeg personlig synes blanke lister er penere enn matte, og plastidip blir aldri blank, den blir matt. 

 

En folie jobb koster ett sted mellom 1500-3000kr, hvertfall var det prisen jeg fikk, og det var på grunn av dyr pris pr meter med folie, og at jobben tok noen timer. En sprayboks Plastidip koster deg vel omlag 200kr. 

Er enig i ulempene med plastidip, men mener jeg har sett at de har kommet med en sterkere versjon som tåler avfetting som prickbort osv. Hadde vært artig å hørt om noen har erfaring med den 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...