christian

Fjerne teflon behandling?

Har en kompis som har hatt bilen sin på teflon behandling for 3 mnd. tid siden. Men bilen ser ikke ut i måneskinn.., full i vaskeriper, buffer trails (sikkert etter teflon jobben) etc. Så nå ønsker han å fjerne teflonen og få polert bort alle defekter og begynne å bruke "normal" beskyttelse, voks osv.

Skal hjelpe han med dette, men jeg har ikke peiling på teflon og hvordan det egentlig fungerer, er det noen spesiell måte man må fjerne det på? Eller er det bare å kjøre standard prosedyre?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har en kompis som har hatt bilen sin på teflon behandling for 3 mnd. tid siden. Men bilen ser ikke ut i måneskinn.., full i vaskeriper, buffer trails (sikkert etter teflon jobben) etc. Så nå ønsker han å fjerne teflonen og få polert bort alle defekter og begynne å bruke "normal" beskyttelse, voks osv.

Skal hjelpe han med dette, men jeg har ikke peiling på teflon og hvordan det egentlig fungerer, er det noen spesiell måte man må fjerne det på? Eller er det bare å kjøre standard prosedyre?

Det anbefales at kontakte bilpleie senteret hvor behandlingen blev gjort. Der findes mange forskellige teflon produkter så jeg kan ikke gi deg nogen mal på hvordan du får det væk igjen. Evt flere stek polering. Men det er der sikkert nogen her inne som vet mere om en meg :-)

Må lige tilføje at ingen Nanolotus produkter indeholder teflon :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du går på å fjerner kjørespor etc så tar du nok bort teflonen da, men som Nano sier så sjekk gjerne med der de har lagt det på så du ikke gjør noe feil, på 3M kurset så snakket han om at det var noe rart i lakken på bilen og at dette kunne ha innvirkning mht poleringen, uansett så vil jeg mene og tro at en korrigeringspolish som fjerner klarlakk/lakk også vil fjerne en teflonhinne, er vel grenser for hvor motstandsdyktig teflonen er ... men sjekk først om ingen her gir deg svar etter at de selv har polert det vekk fra en bil..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Jeg vil også tro at teflonen forsvinner under korrigering, men skal høre med de som har lagt det på for sikkerhets skyld.

Endret av christian
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takker for svar. Jeg vil også tro at teflonen forsvinner under korrigering, men skal høre med de som har lagt det på for sikkerhets skyld.

Kan nok oppleve at lakken kjennes veldig sticky i starten, men det går som regel over:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive