Ole-I.

SW cleanerfluid før topping med Mysterywax?

Hei. Ny bruker her på forumet. Fint forum forresten :)

Tenkte å prøve "topping" som flere har beskrevet her. Bruker meguairs # 21 som LSP, og tenkte å toppe den med SW Mystery (BMW Sapphire Black)

Ville ikke da en forbehandling med SW cleaner fluid ta knekken på sealeren?

Er det i det hele tatt nødvendig med cleaner fluid når bilen er strøken og har fårr sealerne pålagt?

Takker for tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cleaner fluid vil fjerne sealeren ja. Så holder med å bare legge voks på toppen av Megs #21 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får mye bedre resultat hvis du bruker Cleaner Fluid istedenfor sealer, trenger ikke sealer på sommeren uansett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min er en skolebil. Sealeren er det eneste som er holdbart. Bilen vaskes 2-3 ganger i uken. Og avfettes innimellom etter kjøring på glattkjøringsbanen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok greit med en god sealer ja ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd endel forskjellige vokser men ingen har vært særlig holdbar til mitt bruk. Har brukt endel av Meguiars Yellow wax. Kjempefint resultat, men ikke særlig holdbar. Har brukt Meguiars Polymer sealent og nå Mg # 21. Den har hittill gitt best holdbarhet og gir en skinnende blank finish, men savner litt voksens "wetlook".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test Duragloss sin 101 + 111 kombo en gang, den ser bra ut,og holder lenge, men du må la 111 herde i 24 timer før bilen brukes igjen..

Bruker du Cleaner Fluiden før voks, og legger 2 lag voks på så holder det rimelig bra, voks er nok ikke like holdbar mht avfetting, men min erfaring er at om du gir lakken heft til voksen så sitter den lengre på også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle kanskje prøvd den, selv om jeg er meget godt fornøyd med Meguiars produkter. Bruker Mg # 80 på roterende, MG 82 på DA (Cyclo kopi) og MG # 21 til slutt. Kan Duragloss 101 brukes på roterende?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei 101 er sammen med DA det, men den renser som F.. blir knall etter den alene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nei 101 er sammen med DA det, men den renser som F.. blir knall etter den alene :)

Hvor lang tid mellom 101 og 111 da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

24timer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24timer..

Må jo sende familien til syden en uke for å få tatt bilen. :(

Skulle muligens handlet noe annet ser jeg nå i etterkant ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jetseal..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke 24 timer etter DG 101 om du primært skal bruke den som en rens før DG 111, skal du ha på bare DG 101 som en AIO så trenger den 24 timer, ellers pleier jeg å legge på DG 111 rett etter at DG 101 er fjernet, men når det er sagt så får du bedre holdbarhet om du lar DG 101 også herde i 24 timer før du legger på DG 111, der er Jetseal109 bra saker, den herder på 20-30 min, denne kan du også bruke etter DG 101, men Vertua bond eller EZ cream er vel så bra valg da mht utseende, Vertua bond renser noe EZ er vel mer glaze (looks)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive