Gå til innhold

FELGCOATINGER - DET ÆRLIGE HJØRNET!


heinejs

Recommended Posts

Øyvind G

Jeg har ikke lagt SV Opaque på felg før, men jeg har brukt den på matte detaljer på bilen min. Når det kommer til holdbarhet så er det denne voksen som henger lengst på.

 

På en matt flate vil jeg absolutt anbefale Opaque da den beholder det matte utseende. 

 

Som Kenneth over her tenkte jeg også på Opaque når jeg så bildet av den matte felgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ludvig86

Hepp! 

 

Som mange andre har jeg gått til innkjøp av nye felger, og de skal behandles med omsorg og kjærlighet. 

 

Jeg stod egentlig litt mellom Swizzwax Autobahn og Kamikace SRC.

 

Men etter hva jeg leser meg frem til her så er ikke Kamikaze i nærheten av å vere verdt prisen kontra andre rimeligere alternativer. Men nå står det mellom Swizzwax Autobahn eller Carpro Dlux.

 

Noen innspill her? 

 

Jeg har forsåvidt kun lagt Fusso på felg og er egentlig fornøyd med beskyttelsen og holdbarheten, men den mangler glans føler jeg.

Endret av Ludvig86

-Ludvig-
Ford Focus 2012 MK3

Ålesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha
22 minutter siden, Ludvig86 skrev:

 

Jeg har forsåvidt kun lagt Fusso på felg og er egentlig fornøyd med beskyttelsen og holdbarheten, men den mangler glans føler jeg.

Placeboeffekt:D

 

Har ikke sjans å se forskjell på Fusso og Autobahn på mine felger etter rens og voks, ikke kameratene mine heller, den popper metallicen minst like bra som Autobahn og har langt bedre holdbarhet. Hadde jeg giddet å vokse de en ekstra gang ila sesongen hadde jeg sikkert brukt Autobahn, men har andre ting å bruke tiden til og Autobahn er steindød før den nordnorske sommeren er over, Fusso derimot tåler en lang nordnorsk vinter og vel så det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludvig86

Takker for innspillet, Trogha. Så Autobahn har ikke noe glans å gi? Skuffet 😔. En boks Fusso koster i dag 199 - 299? Er jo egentlig lite som kan måle seg i den prisklassen da...

-Ludvig-
Ford Focus 2012 MK3

Ålesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trogha

Fusso er veldig billig i.fht hvordan den presterer, men Fusso gir null følelse av å legge noe eksklusivt og den lukter dritt...så har man brukt lang tid på polering/klargjøring av sommerfelgene vil Autobahn tilføre mange følelser som Fusso ikke kan konkurrere med, så får man vurdere selv hva man prioriterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

simenokstad

I dag la jeg Kamikaze Stance på mine felger. En ting er helt sikkert og det er at denne er veldig kjekk å legge med tanke på herdetid før man MÅ buffe av. Jeg har felger med mange eiker og kunne legge hele felgen uten å stresse med å buffe av. Skulle jeg brukt f.eks. C5 som jeg har lagt tidligere ville disse felgene vært et mareritt å jobbe med, Jeg synes også Kamikaze Stance gav mer dybde og "bling" enn noe annet jeg har testet før! Om den er verdt prisen vet jeg ikke, men å drite seg ut når man legger en annen coating koster like mye. Nå er jeg veldig spent på holdbarheten av denne :)

 

Edit: Jeg kan legge til at jeg har lagt to lag veldig grundig etter Kamikaze sine anbefalinger. Har ikke brukt noe IR-lamper for herding osv men helt vanlig "forbruker"utført coating.   Som forbruker vil jeg nesten påstå at å velge en coating som må buffes av før man har rukket å ta en hel felg er litt håpløst men det er vel bare min arbeidsmetode som er slik.

Endret av simenokstad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALFRED
46 minutter siden, simenokstad skrev:

I dag la jeg Kamikaze Stance på mine felger. En ting er helt sikkert og det er at denne er veldig kjekk å legge med tanke på herdetid før man MÅ buffe av. Jeg har felger med mange eiker og kunne legge hele felgen uten å stresse med å buffe av. Skulle jeg brukt f.eks. C5 som jeg har lagt tidligere ville disse felgene vært et mareritt å jobbe med, Jeg synes også Kamikaze Stance gav mer dybde og "bling" enn noe annet jeg har testet før! Om den er verdt prisen vet jeg ikke, men å drite seg ut når man legger en annen coating koster like mye. Nå er jeg veldig spent på holdbarheten av denne :)

Må nesten kunne legge hele felgen ja før du må buffé ellers må du stå med klokka. Polishangel PTFE som eg la litt tidligere var også lett å legge. Spray på og vent litt og tørk av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Her er en filmsnutt av Carpro DLux, etter 5 mnd og 8000km. Disse ble etter polering, vasket over med Carpro Eraser, så fikk de 1 lag med coating, hvor jeg la på alle 4 felgene, før jeg begynte å buffe av. Dekksidene har Carpro Perl, som har sittet på i ca 1000km. Vedlikeholdsvask har bestått av Tuga alu devil special, carpro reset.
 

 

  • Liker 4

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Tommy skrev:

Her er en filmsnutt av Carpro DLux, etter 5 mnd og 8000km. Disse ble etter polering, vasket over med Carpro Eraser, så fikk de 1 lag med coating, hvor jeg la på alle 4 felgene, før jeg begynte å buffe av. Dekksidene har Carpro Perl, som har sittet på i ca 1000km. Vedlikeholdsvask har bestått av Tuga alu devil special, carpro reset.
 

 

Ser ut som et fint resultat det der ! Lett vask regner jeg med eller kun avspyling? 
Får mye skryt denne coatingen og med et lag er jo det der kanon ! 
Mest overrasket over Perl som har lagt i 1000 km og ser slik ut, denne må kjøpes inn! 

Fint med rene felger :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.8.2018 - 13.06, Stian1991 skrev:

Ser ut som et fint resultat det der ! Lett vask regner jeg med eller kun avspyling? 
Får mye skryt denne coatingen og med et lag er jo det der kanon ! 
Mest overrasket over Perl som har lagt i 1000 km og ser slik ut, denne må kjøpes inn! 

Fint med rene felger :D 

Først felgrens, så lett berøringsvask. Ja Perl holder bra, men den har kun 2 vask på disse 1000km.

  • Liker 1

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abarthisti
28.3.2018 - 21.09, Gimnes skrev:

Har lagt nanolex si3d på endel felgsett og de holder meget godt,stort sett bare avspyling med høytrykk ved jevnlig vask.
Egen felgcoating er vell litt salgsgimmick da de fleste felger har lakk på seg og de fleste coatinger tåler høye temperaturer,mye høyere enn det blir både ved vanlig kjøring og sportslig kjøring.

Helt enig, de fleste felger er lakkerte. Og Nanolex coating er helt rå både på lakk og felg.

 

 

 

Norges råeste Abart 595 Competizione :thumbs:

Abarth 595 Competizione, Scara73 Tuning +++HP - Target ++++HP, KW V3 suspension, ECU Engine tuned, ECU Gear Tuning, DNA Components, Pogea Wheels, Seletron Pedal Booster, Oracle lights, Koshi parts ++++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har selv brukt endel Chemical Guys Wheel Guard. Må si jeg fornøyd me den, sikkelig grønn gugge så en påfører og så buffe av etter 15min ish. Lukter godt og rart (?)
Noen andre som har erfaring med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Cookiey skrev:

Har selv brukt endel Chemical Guys Wheel Guard. Må si jeg fornøyd me den, sikkelig grønn gugge så en påfører og så buffe av etter 15min ish. Lukter godt og rart (?)
Noen andre som har erfaring med denne?

Har litt erfaring med den fra tidligere men solgte den for en stund siden, er vel mer sealer en coating denne her da. Husker ikke noe om holdbarhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
The Punisher

Tok nå og la Exo v3 på vinterhjula, og ja jeg er kjent med at det er litt «off topic», men tar sjangsen å prøver. Ble heftig greit å holde rent så langt! Toppet med C2V3

Endret av The Punisher
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Forhandlere
polishduden
2 timer siden, ALFRED skrev:

Noen som har tenk å legge noe annet en i fjor? :) Eller blir det å safe. Ble Razeglaze nano wheel sealant og PA ptfe super sport

På meg. 

Men det du snakker om er ikke coatinger. Har ikke coatet vinterhjula på 3 sesonger nå. Mulig jeg må freshe de opp før neste vinter. Coating er noe annet enn sealer og sprayvoks

  • Liker 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis jeg får vasket bilen (og felgene) skikkelig i år blir det ikke Gtechniq C5 igjen noensinne. Makan til drittprodukt. Kjipt å legge, vanskelig å buffe skikkelig, men til gjengjeld har den dårlig holdbarhet og er dyr. Collinite 845 i to lag holder bedre.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christer R
2 timer siden, Christer skrev:

Hvis jeg får vasket bilen (og felgene) skikkelig i år blir det ikke Gtechniq C5 igjen noensinne. Makan til drittprodukt. Kjipt å legge, vanskelig å buffe skikkelig, men til gjengjeld har den dårlig holdbarhet og er dyr. Collinite 845 i to lag holder bedre.

Du stod noen timer med de felgene og kan eg huske, kunne shinet hele Forden på den tiden der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...