Gå til innhold

FELGCOATINGER - DET ÆRLIGE HJØRNET!


heinejs

Recommended Posts

heinejs

Om dagen så stormer det rundt felgcoatinger og hva man skal velge å behandle sine felger med, nye som gamle.

Jeg er aktiv og følger med og lurer på om folket går etter egne erfaringer eller hva andre mener.

Her syns jeg man skal kunne være ærlige, men at tråden bør kunne holdes saklig!

 

Kom med innspill, meninger, egne erfaringer og bilder om du har dette. 

9e223a0a34b758614517b9c795c2f599.jpg

  • Liker 3

-Max Protect Certified instructor.

-Max Protect Certified Detailer.

-Blankbil ambassadør.

-Bilxtra ambassadør.

 

Instagram: heinepeine.

 

Heine Jessen Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Liker bildet! 

 

Har lagt Gtechniq C5 på 2 ulike sett felger. Det ene var sorte Skoda OEM felger med myk lakk, det andre var Porsche hjul.

 

Syns den holder bra, men hadde forventet mer til prisen og «styret»

Har lagt Fusso ved fler anledninger og syns den holder nesten like godt. Derfor velger jeg heller voks fremfor coating, men også grunnet pris. Syns det er waste å betale så mye for coating.

 

edit: Før Fusso, så brukte jeg Autobahn i mange år med hell, men holdbarheten var helt OK.

Endret av The Punisher
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heinejs
13 minutter siden, The Punisher skrev:

Liker bildet! 

 

Har lagt Gtechniq C5 på 2 ulike sett felger. Det ene var sorte Skoda OEM felger med myk lakk, det andre var Porsche hjul.

 

Syns den holder bra, men hadde forventet mer til prisen og «styret»

Har lagt Fusso ved fler anledninger og syns den holder nesten like godt. Derfor velger jeg heller voks fremfor coating, men også grunnet pris. Syns det er waste å betale så mye for coating.

Enig med deg, av det jeg har prøvd av coatinger så er det noen som skiller seg ut!

Har ikke prøvd ut C5 selv, men hører en del positive erfaringer med denne. I England og i Statene så er den godt likt!

 

Det er fort litt styr med coating i starten, pris er ofte høy ja!

Har nå lagt "alles favoritt" Kamikaze Stance Rim Coat, og i og med at dette egentlig ikke er en skikkelig coating i utgangspunktet.- så skuffer også holdbarheten!

 

I motsetning til MaxProtect UNC V3 og Fireball Talon som er to skikkelige coatinger så skiller det stor forskjell kontra Kamikaze SRC.

Jeg foretrekker heller Swissvax Autobahn på felg fremfor denne.. :)

Også lagt fusso på felg og den holder forsåvidt greit mål den!

  • Liker 3
  • DCN Poeng 1

-Max Protect Certified instructor.

-Max Protect Certified Detailer.

-Blankbil ambassadør.

-Bilxtra ambassadør.

 

Instagram: heinepeine.

 

Heine Jessen Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det Polish Angel super sport ptfe coating / forsegler på familie frakter, 18" felg,  om denne er coating eller sealer vett eg ikkje men at den er lett å legge er sikkert, spray på og tørk av umiddelbart. 

På nr 2 bil ble det Wolfs Chemical nano sealant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

k.tengesdal

Bruker automatisk Max Protect V3 som regel. Eller v1 og V2 dersom kunden ønsker mest mulig gloss.

Har og forøvrig nylig testet den opphypa såkalte «high end» coating Kamikaze Stance Rim Coat til den store skuffelse. Jeg trodde jo dette var en vanlig coating. Men så er det jo en slags avansert polymer forsegling til hele 1200kr. Da kan en nesten like så greit kjøpe en halvliter med Scholl Neo til 199,- for å sette det på spissen.


  • Liker 4
  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer

 

CarPro Certified Detailer

 

www.tengesdalauto.no

 

Lik gjerne Tengesdal Auto på Facebook :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakshow

Jeg var på utkikk etter coating rett før vinteren her! mtp at jeg hadde kjøpt kliss nye felger :P så tenkte jeg det var greit å ha full beskyttelse fra dag 1 :)
valget ble c5, til jeg begynte å lese og spørre litt :P så tenkte jeg Kamikaze SRC siden dette er hele norge sin favorit :P helt til jeg lese at dette ikke var en Keramisk coating, Dette er en Anti grafitt coating til de som lurte :P

men etter mye om å men så endte jeg på Max Protect v3.
denne fikk felgene 2 lag av, og jeg kunne ikke vært mere fornøyd :D har vært veldig sløv når det kommer til vasking i vinter, det har sine grunner men nok om det :)

anyway, v3 imponerer meg kraftig :D bare å bruke høytrykk for å spyle de reine. og ja HT spyler og de ser ut som nye! :D

 

  • Liker 3

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heinejs
11 minutter siden, Britax skrev:

Jeg er meget godt fornøyd med CarPro Dlux.

Ikke bare fordi jeg selger produktet, men på min private bil holder den fint gjennom 2 sesonger.

Stemmer vel også at CarPro Dlux også funker fint på plastikk?

Følgt og snakket en del med Roy Vlitjer og han bruker stort sett kun CarPro produkter, og det lille jeg har prøvd så er dette meget gode produkter! :)

-Max Protect Certified instructor.

-Max Protect Certified Detailer.

-Blankbil ambassadør.

-Bilxtra ambassadør.

 

Instagram: heinepeine.

 

Heine Jessen Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor Ingo

Prøvd c5 og det skuffet.  Er først og fremst ikke verdens beste selvrensende egenskaper og beading. (Er jo basert på  basecoat c1) videre virket holdbarheten så som så. Nå skal det sies at jeg ikke fikk tatt de super nøye før jeg akkurat solgt unna bilen forrige mnd, men virket ikke helt inntakt på slutten av vinteren. Dog kan jo coatinga fortsatt ligge der bare at de herlige selvrens egenskapene er borte. Nettopp slik vil vel c1 være på lakk også uten top coat? 

Har kjøpt delux som jeg legger nå på både vinter og sommer så får vi se. Egentlig burde vel de fleste coatinger kunne brukes på felger som er lakkerte. De er vel relativt tolerante for varme og er jo ikke sånn at man kjører normalt sett rally med bilen og trenger coating som tåler 1000 grader liksom. Mulig jeg legger 50/50 delux og cquartz så får vi se. 

Poenget er at da burde vel coatinger holde vesentlig lenger enn sealants (eks. Fusso) også på hjul. Er vel ingenting der som skulle tilsi at den regelen ikke gjelder der? 

4 timer siden, ALFRED skrev:

I år blir det Polish Angel super sport ptfe coating / forsegler på familie frakter, 18" felg,  om denne er coating eller sealer vett eg ikkje men at den er lett å legge er sikkert

Det er sealant. Helt enig. Den r fin sånn sett at det er spray and wipe mer el mindre. Var fornøyd med den, bra gloss og fin vannavprelling. Holdbarhet... skal jeg ikke påstå mye om da jeg aldri la den etter sikkelig prep med wipedown og greier. Hold deg unna sterk avfetting så kan du legge denne en gang i blant vil jeg si.... kanskje 2 mnd mellom mulig lenger med god prep..... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Thor Ingo skrev:

Prøvd c5 og det skuffet.  Er først og fremst ikke verdens beste selvrensende egenskaper og beading. (Er jo basert på  basecoat c1) videre virket holdbarheten så som så. Nå skal det sies at jeg ikke fikk tatt de super nøye før jeg akkurat solgt unna bilen forrige mnd, men virket ikke helt inntakt på slutten av vinteren. Dog kan jo coatinga fortsatt ligge der bare at de herlige selvrens egenskapene er borte. Nettopp slik vil vel c1 være på lakk også uten top coat? 

Har kjøpt delux som jeg legger nå på både vinter og sommer så får vi se. Egentlig burde vel de fleste coatinger kunne brukes på felger som er lakkerte. De er vel relativt tolerante for varme og er jo ikke sånn at man kjører normalt sett rally med bilen og trenger coating som tåler 1000 grader liksom. Mulig jeg legger 50/50 delux og cquartz så får vi se. 

Poenget er at da burde vel coatinger holde vesentlig lenger enn sealants (eks. Fusso) også på hjul. Er vel ingenting der som skulle tilsi at den regelen ikke gjelder der? 

Det er sealant. Helt enig. Den r fin sånn sett at det er spray and wipe mer el mindre. Var fornøyd med den, bra gloss og fin vannavprelling. Holdbarhet... skal jeg ikke påstå mye om da jeg aldri la den etter sikkelig prep med wipedown og greier. Hold deg unna sterk avfetting så kan du legge denne en gang i blant vil jeg si.... kanskje 2 mnd mellom mulig lenger med god prep..... 

Eg bare bare vasket felgene med felg rens og metalpartikkel fjerner før sprayet dette på. Tok ikkje noe wipedown, det pleier eg ikkje gjøre.  Mulig eg legger lag nr 2 før eg setter dem på. Den inneholder både Teflon og titanium dioxide? , så blir spent å prøve denne i sommer. 

Endret av ALFRED
Endret.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, heinejs skrev:

Stemmer vel også at CarPro Dlux også funker fint på plastikk?

Følgt og snakket en del med Roy Vlitjer og han bruker stort sett kun CarPro produkter, og det lille jeg har prøvd så er dette meget gode produkter! :)

Det stemmer.

Når man bruker den på plast gjelder 'less is more' i aller høyeste grad.

Ellers risikerer man lang herdetid, at den så blir klissete og får stygge merker (pga herdetiden).

Men bruker man den sparsomt vil den herde på noen timer og holder i alle fall et år i norsk klima på en daily driver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J Lafton

Har ikke prøvd noe på felger før. Men i år har de gamle felgene på Caddyen fått en virkelig runde med nedvask, metalpolish og wipedown før jeg la Polishangel PTFE på dem.

De nye felgene til golfen får seg en runde med metalpolish og wipedown før V1 og V3 skal legges på dem.

Så det blir spennende å se utover sommeren :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Unge_Lafton skrev:

Har ikke prøvd noe på felger før. Men i år har de gamle felgene på Caddyen fått en virkelig runde med nedvask, metalpolish og wipedown før jeg la Polishangel PTFE på dem.

De nye felgene til golfen får seg en runde med metalpolish og wipedown før V1 og V3 skal legges på dem.

Så det blir spennende å se utover sommeren :D

Du får oppdatere om hvem som holder seg best av MP og PA. 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
Det skal jeg gjøre [emoji3]
Men burde jo være avgjort alt.
Det er det [emoji23] om du skulle sammenliknet PA med noe så måtte det vært Britemax Remax
  • Liker 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt nanolex si3d på endel felgsett og de holder meget godt,stort sett bare avspyling med høytrykk ved jevnlig vask.
Egen felgcoating er vell litt salgsgimmick da de fleste felger har lakk på seg og de fleste coatinger tåler høye temperaturer,mye høyere enn det blir både ved vanlig kjøring og sportslig kjøring.

  • Liker 1
  • DCN Poeng 1

NAD - Nanolex Approved Detailer

 

 

https://www.facebook.com/pages/Gimnes-Auto-Detailing/1568806893331601

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

longbow

Eg har kun testet IGL wheel som rein felg coating, og denne hold uten problemer gjennom hele sommer sessongen, da ble det kjørt ca 15.000 km. Eg vasket aldri felgene, kun skummet de og spylte, og en runde med felgblitzen en gang iblandt, og eg vil si at de var like fine gjennom hele sesongen. Om det er den coatingen som er dårlig på "vannegenskaper" eller om det er pga at eg aldri vasket/svampet de vet eg ikkje, men de var uansett like lett og holde rein. 

Felgene står på en bil med en del motor i som blir utnyttet, så der blir varmt og godt.

 

Har ingenting annet en voks/sealer og sammenligne med, men gruser alt annet eg har prøvd. Tommel opp fra meg!

  • Liker 1

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...