Gå til innhold
OleMo

SS - 2004 Honda CBR 1000 RR Repsol edition - MaxProtect

Recommended Posts

OleMo

2004 Honda CBR 1000 RR Repsol edition - MaxProtect

 

IMG_4713.thumb.JPG.7db4bfa0bd802cc5709ee3cc2a4dbf37.JPG



 

Kjøpte i fjor vår motorsykkel, men kjørelyst trumfet poleringslyst helt til den ble parkert sent i Oktober i fjor. Bestemte meg for å ta en god runde på den i vinter for å dempe PMS (Parkert Motorsykkel Syndrom) :)

Følgende utstyr og kjemikalier ble brukt i prosessen;

-Nilfisk Poseidon 2 høyttrykkspyler
-Autoglaze powerwash i skumkanon
-Autoglaze Ultra som avfetting
-P21S som felgrens
-CG Citrus wash i bøtta
-ND svamp
-Autoglaze Water Wizard til tørk
-3D HD cut til grovsteg

-3D HD Polish til finsteg
-Blå Rupes pute til grovsteg
-Gul Rupes pute til finsteg
-Rupes iBrid Nano
-Rupes mini
-Autoglaze IPA som wipedown
-Autoglaze pink worker til buffing av coating
-To lag MaxProtect UNC-R på lakk og plast
-To lag MaxProtect V3 på felger og metall (Svingarm, eksos etc.)
-MaxProtect silk coat etter coating

 


En sen oktoberdag begynte jeg med nedvask av sykkelen før vinteren. Hele sykkelen ble dynket i Autoglaze ultra, P21S på felger, skumlagt med Autoglaze PowerWash og håndvasket med Bilnerdens spesialsvamp med CG Citrus og CG Cleanslate i bøtta.

Noen tilstandsbilder før vask;

IMG_4017.thumb.JPG.35242a6051400aaf28190a0cd3b15944.JPGIMG_4018.thumb.JPG.55a88c0331a0d4aaa1eeb4aab9b9a2ea.JPGIMG_4019.thumb.JPG.9611548415ba04b6ad2aefd09767c7c1.JPG

 

 

Sykkel dynkes i Autoglaze Ultra

IMG_4024.thumb.JPG.79ce39bcec1d48ad7b141e06b9394157.JPG

 

Felger i P21S

IMG_4023.thumb.JPG.89325d55904776bab4a309bdc2c62e61.JPG

Skumlegges med Autoglaze PowerWash
IMG_4026.thumb.JPG.855fbf714136749cafea3ed1e92f836f.JPG

Spyles av før håndvask med CGCitrus og CG cleanslate for og strippe siste rest av tidligere beskyttelse
IMG_4027.thumb.JPG.5eedb9983bde3954ac3ae53b27953f96.JPG

Ferdig vasket og klar for inspeksjon
IMG_4028.thumb.JPG.b29e2dce7b8095e994f438e9576e9f86.JPGIMG_4030.thumb.JPG.53e8efb5b1237d7e4e3edfe131865a33.JPG

Vanskelig lakk og få tatt gode bilder av, spesielt de oransje partiene, men vi gir det et forsøk.

IMG_4087.thumb.JPG.f0a73cce6205304da069b92106b39b33.JPGIMG_4088.thumb.JPG.8a0f7e322419b0303760a7adb844e866.JPGIMG_4089.thumb.JPG.8573a922093312a076c1d603597543a0.JPGIMG_4090.thumb.JPG.7b559c8f93eed7da392f4c977be4eefa.JPGIMG_4091.thumb.JPG.b26006a8a10a6b6a1cc16ccc9345660f.JPGIMG_4092.thumb.JPG.c12311bc31ae76cdd29ce08427cb131b.JPGIMG_4548.thumb.JPG.bc3f35f411aedd48df1c08ee9c9b4344.JPG

Ganske tydelig på at det ikke var gjort stort her på sykkelens 13 årige fartstid. Her var det bare å brette opp ermene og gyve løs:)
Først ut var grovsteget. Her vekslet jeg litt på Rupes Mini og nano, med både blå og gul pute avhengig av hvor godt de klarte å følge kurvene i kåpene. 3D HD cut var en umiddelbar vinner på grovsteget, fjernet det aller meste, støver ikke og lett å buffe av.
IMG_4561.thumb.JPG.a50d365424f96e97e3deda46e3a2628b.JPG

En del 50/50 bilder etter grovsteg underveis.

IMG_4108.thumb.JPG.cbd5dc6b4150edfc1bed35f60eb2f1b0.JPGIMG_4429.thumb.JPG.b835c5eaf245e1591dbfcf47ab094fc5.JPGIMG_4088.thumb.JPG.8a0f7e322419b0303760a7adb844e866.JPGIMG_4429.thumb.JPG.b835c5eaf245e1591dbfcf47ab094fc5.JPGIMG_4675.thumb.JPG.5beea38e72a11990c530a31947c3a1b0.JPGIMG_4679.thumb.JPG.d5c346875ad297cb55e3fd77112bd344.JPG

Akkurat her på forskjermen måtte det våtslipes et par partier som var meget dype. Gikk på med 2000 grit opp til 3000 og polere opp med 3D HD Cut.
IMG_4854.thumb.JPG.a6fec1bae4f703b60781309e2b0af685.JPG
IMG_4392.thumb.JPG.bbaab8eed95373025493212fc338d241.JPGIMG_4665.thumb.JPG.4c0c40cfd419cfe3fc00d050459d57c8.JPG



Felger var SS lakk av mye samme hardhet som på kåpene. Her ble det brukt Rupes Nano med gul pute, og HD Cut for og fjerne riper og oksidert lakk.
IMG_4263.thumb.JPG.2e81977f2b3e033e88909010e49d8fce.JPG

IMG_4264.thumb.JPG.65b46a8792d723b500c3e26c4ea068db.JPG

 

På Metall ble det for det meste brukt Nano og 3D HD Metal. På de ekstra utilgjengelige stedene ble det brukt microfiberkluter med samme middel.

Forsøk på en liten 50/50 på forhvilere. Venstre stang er polert.
IMG_4159.thumb.JPG.e04316d266e23a03923c833ee61ac869.JPGIMG_4162.thumb.JPG.63d8fbc3a4d19a82219d7fc39979589d.JPGIMG_4389.thumb.JPG.f33d23b6aee327770fbd3425549d07f0.JPG

Etter metallet var tatt begynte jeg å tenke på eksosen som jeg synes var alt for lang i forhold til hekken. Kortet den inn ca 7 cm, og fikk på nye emblemer, slik at den gikk omtrent jevnt med baklyset. Dette passet i mine øyne mye bedre 

IMG_4553.thumb.JPG.1a6d64bb6c567f37bdaf4defedf8c1a4.JPGIMG_4399.JPG.a33980903792e0fe229818c5de0e4927.JPG

Bremsecalipere og fremgaffel på sykkelen som er av aluminium hadde dessverre fått kjenne på Nerta's vrede, og blitt svært misfarget. Her ble det bare vasket med Aceton og penslet på svart caliperlakk i påvente av glassblåsing og pulverlakkering neste vinter.
IMG_4744.thumb.PNG.2fb26af19873d8e6b05a0c8dcabb22be.PNGIMG_4743.thumb.JPG.523d6bcfcf05428dc5ba3c6ccd4dc573.JPG

 


Så var det dags for finsteg over hele sykkelen. Da gikk det i Rupes Mini og Nano med gul pute, og HD Polish. Ingen bilder av dette dessverre.
Så ble hele sykkelen gått over med Autoglaze IPA blandet 50%50 med batterivann som wipedown før coating.
IMG_4267.thumb.JPG.f6e25c8d3ce0716466475327c2129dc9.JPG

Det ble lagt to lag UNC-R på alt av lakk og plast, to lag V3 på felger, samt V1+V3 på metall og aluminium. Dette ble toppet med silk coat, før den fikk godgjøre seg noen uker i kjelleren for herding.

Så tittet brått vårsola frem i Mars, og endelig kunne sykkelen tas ut i sollyset for noen ferdigbilder. Siden sist hadde sykkelen fått nytt skiltoppheng, samt byttet til sotet vindskjerm da den fulgte med når jeg kjøpte sykkelen.

IMG_4681.thumb.JPG.3cfbb5c770a3eb38e9a7a6c6d25c6576.JPGIMG_4682.thumb.JPG.31f0c07ef099783735a05adf1da74bba.JPG

IMG_4683.thumb.JPG.f0ade0ba1f40797a0e7f95da3c3e045f.JPG
Nytt kjede, drev og bakdekk gjorde seg godt.

IMG_4687.thumb.JPG.36f308ce2b08a45e7afdda094136c166.JPGIMG_4693.thumb.JPG.03e39872e03642e81b88702c6c29277d.JPGIMG_4694.thumb.JPG.137e1c2f06500c478f61873943340a4e.JPG

 

IMG_4686.thumb.JPG.cfd65a44ff10df8c535260ab30e0b673.JPG

 

Måtte ut å prøve en liten time når været først bydde seg. Dette ga sitt utslag i møkkete sykkel, og en sjans til å teste coatingens vannskrekk.

IMG_4706.thumb.JPG.b34d45c973f9c793d6111c9776a66126.JPG

IMG_4707.thumb.JPG.bd7d38849e1a55c42571879e2fa60db8.JPGIMG_4705.thumb.JPG.8bed5cf75457e57b8ae6aa15ad593206.JPG

IMG_4708.thumb.JPG.0463baea67d22f3574358fd413562ab9.JPG

 

Skummes ned med Autoglaze PowerWash og spyles av etter noen minutter
IMG_4709.thumb.JPG.c12d25b57e2db2119ec243bf8298960e.JPGIMG_4710.thumb.JPG.a4483da1814110d6e83c61104d08bffc.JPG

Resultatet? WOW! Dette blir lett å holde rent fremover, og for en vannskrekk :wub:

IMG_4711.thumb.JPG.81c2b685a1b14eae8a6231c3b9ad81e0.JPGIMG_4713.thumb.JPG.7db4bfa0bd802cc5709ee3cc2a4dbf37.JPGIMG_4699.thumb.JPG.a95c33d1e1f2d7555676abc27fc2d33e.JPG

 

Totalt tidsbruk er litt usikkert da jeg brukte et par timer her og der gjennom hele vinteren, men over 20 totalt ble det nok. 

Takk for titten :)
 

Eventuelle bilder tillates ikke brukt uten min godkjennelse og kreditering.

 

 

Endret av OleMo
  • Liker 3
  • DCN Poeng 23

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skaten

Skikkelig flott stykke arbeid! Den sykkelen der har lenge vore favoritten min, spesielt i raud og svart :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skydancer

Flott S&S, med gode 50/50 bilder! Liker dessuten dine valg av produkter rund baut

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
overlay

Fikk seg ett godt løft den sykkelen :D 

Morsomt med litt sykler her inne, UNC-R oppfører seg fint på min også :)

 

20170813_211336.thumb.jpg.efd40d31dc4e2c99eb49b3a2a5a0c995.jpg

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
k.tengesdal

Rett å slett rått!! Kul sykkel med skikkelig beskyttelse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED

Ja denne var bra, skulle holde lenge med den beskyttelse. :thumbup:.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
OleMo
27.3.2018 - 12.30, heinejs skrev:

Flott S&S Ole, du vet jeg digger sykkern!:wub:

Ja, få utvida førerkortet snart du å når du begynner å bli stor gutt :D

27.3.2018 - 14.01, Furuseth Detailing skrev:

Nydelig stykke arbeid! :wub:

Takk for det :)

27.3.2018 - 14.35, Skaten skrev:

Skikkelig flott stykke arbeid! Den sykkelen der har lenge vore favoritten min, spesielt i raud og svart :) 

Takk for det:) Ja, når jeg satt å kikket var det ikke et veldig vanskelig valg i den prisklassen jeg hadde satt og 1000cc. 

27.3.2018 - 17.17, Skydancer skrev:

Flott S&S, med gode 50/50 bilder! Liker dessuten dine valg av produkter rund baut emoji16.png

Takk for det:) Ja, kvalitet i alle ledd:D

27.3.2018 - 18.20, overlay skrev:

Fikk seg ett godt løft den sykkelen :D 

Morsomt med litt sykler her inne, UNC-R oppfører seg fint på min også :)

 

20170813_211336.thumb.jpg.efd40d31dc4e2c99eb49b3a2a5a0c995.jpg

Ja, den hadde nok ikke sett en poleringsmaskin på 13 år tror jeg :blink: Så det hjalp godt på :) Fyser litt på Triumph selv, like Speed Triple:D Spent på hvor lenge Unc-R holder seg, bør jo være noen år på et kjøretøy som kun brukes om sommeren :)

27.3.2018 - 18.20, k.tengesdal skrev:

Rett å slett rått!! Kul sykkel med skikkelig beskyttelse emoji1306.pngemoji41.png

Takk for det :D

29.3.2018 - 12.08, Freakshow skrev:

griselekkert! :D

Takker :)

29.3.2018 - 12.35, ALFRED skrev:

Ja denne var bra, skulle holde lenge med den beskyttelse. :thumbup:.

Takk for det, tror nok det holder seg en god stund :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
overlay
49 minutter siden, OleMo skrev:

Ja, den hadde nok ikke sett en poleringsmaskin på 13 år tror jeg :blink: Så det hjalp godt på :) Fyser litt på Triumph selv, like Speed Triple:D Spent på hvor lenge Unc-R holder seg, bør jo være noen år på et kjøretøy som kun brukes om sommeren :)

Kjøpte meg Street Triple RS i fjor, veldig fornøyd med den  :D 

Speed Triple RS er ikke dum den heller :P

 

Blir nok heller at man får lyst til å polere tanken pga. riper før UNC-R dør

Endret av overlay
  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen

Flott S&S og grundig arbeid her :thumbup: Sykkelen ble jo som ny! :lol:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
OleMo
19 timer siden, FinnIsaksen skrev:

Flott S&S og grundig arbeid her :thumbup: Sykkelen ble jo som ny! :lol:

Takk for det :) Ja, så nærme man klarer å strekke en 14 åring iallefall, hehe. På MC må man godta noe riper etterhvert, er jo håpløst å holde den ripefri iom at man sitter rett mot lakken :eek:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×